Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-08-06, 22:11
  #1
Medlem
Trasig spisfläkt så tänkte baka scones. Jag drog o köpte ICAs egna bakplåtspapper, eftersom det står med på receptet. På förpackningen ser jag nu en bild på en ugn och siffran 220 grader men recepten på scones säger att ugnen ska sättas på 225-250 grader. Läst runt och fått reda på att papperet kan antändas om man har för hög temperatur.

Så vad gör man? Skiter i bakpappershelvetet?
Citera
2022-08-06, 22:15
  #2
Avstängd
Idiaminsalvas avatar
Vad gör man?

Man lär sig att använda google.

https://www.alltforforaldrar.se/arti...-i-skarpt-lage
Citera
2022-08-06, 22:15
  #3
Medlem
Jag bakar bröd med bakplåtspapper och ugnen står då på 225 grader utan problem. Det tål högre temperaturer men blir brunare då och bör slängas.
Citera
2022-08-06, 22:17
  #4
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Den kan antändas, men i stort sett så blir pappret bara helt svart, jag har använt detta fler gånger så ingen fara, de måste ju skriva lite varningstexter så att de slipper stå till svars om detta skulle hända någonting.
Citera
2022-08-07, 11:51
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Observerare
Jag bakar bröd med bakplåtspapper och ugnen står då på 225 grader utan problem. Det tål högre temperaturer men blir brunare då och bör slängas.


Bör inte vara någon större risk alltså? Är nog bara att hålla koll under de omkring 10 minuter som de ska vara i ugnen.
Citera
2022-08-07, 12:40
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Narkar-Athi
Bör inte vara någon större risk alltså? Är nog bara att hålla koll under de omkring 10 minuter som de ska vara i ugnen.
Se bara till att papperet inte kommer i kontakt med det glödande värmeelementet så är det chill.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback