• 1
  • 2
2022-08-06, 19:05
Medlem
Jag börjat allvarligt att tro att hela flat-earth rörelsen bara är ett spel, något iscensatt för att driva med folk, ev tjäna pengar för frontfigurerna.

Alla deras argumentet och förklaringar så sjukt korkade, ologiska och säger emot sig själv, att de KAN INTE vara något de själva tror på.

Mina barn kan smula sönder deras teorier på 5 minuter, de är ju så absurda så det blir komiskt

Många av de individerna har såpass stor förståelse för hur verkligheten fungerar (vilket framgår i deras videor) att de omöjligt sen kan tro på tramset de presenterar som sin alternativa version av verkligheten.

Visst, en del obildade följare tror säkert på det här till 100%, men frontfigurerna kan OMÖJLIGT göra det.

Det måste vara århundradet största prank.

Vad tror övriga forumet?
Senast redigerad av Wowbagger2000 2022-08-06 kl. 19:43.
Citera
2022-08-06, 19:13
Medlem
En alternativ förklaring är att personerna drivs av ett barnsligt motstånd mot auktoriteter. De motsätter sig allt som "mainstream-samhället" håller som sant.
Citera
2022-08-06, 19:14
Avstängd
Grisus-Kristuss avatar
Till och med värre än det där dravlet om Jesus?
Det är ju också ett ganska stort prank.
Citera
2022-08-06, 19:32
Medlem
jesussugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wowbagger2000
Jag börjat allvarligt att tro att hela flat-earth rörelsen bara är ett spel, något iscensatt för att driva med folk, ev tjäna pengar för frontfigurerna.

Alla deras argumentet och förklaringar så sjukt korkade, ologiska och säger emot sig själv, att de KAN INTE vara något de själva tror på.

Mina barn kan smula sönder deras teorier på 5 minuter, de är ju absurda så det blir komiskt

Många av de individerna har såpass stor förståelse för hur verkligheten fungerar (vilket framgår i deras videor) att de omöjligt sen kan tro på tramset de presenterar som sin alternativa version av verkligheten.

Visst, en del obildade följare tror säkert på det här till 100%, men frontfigurerna kan OMÖJLIGT göra det.

Det måste vara århundradet största prank.

Vad tror övriga forumet?

Dom har en psykisk störning
Deras vaneförställning är så verkliga att dom tror på den, lite som dom som läser bibeln/koranen.
Citera
2022-08-06, 19:35
Avstängd
Grisus-Kristuss avatar
Citat:
Vad tror övriga forumet?
Jag tror dom som ligger bakom flat earth är lurade av satan.
Dom kommer brinna i helvetet.
Vi måste be för dom.
Och glöm inte att ge ett tionde till kyrkan för att sprida sanningen över hela världen.
Citera
2022-08-06, 19:42
Avstängd
Grisus-Kristuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jesussuger
Dom har en psykisk störning
Deras vaneförställning är så verkliga att dom tror på den, lite som dom som läser bibeln/koranen.
Och dom som tror på rapport på TV.
😆😝
Idioter.
Citera
2022-08-06, 19:43
Medlem
"People laugh but Flat Earthers know something" - Illuminati Card Game (https://en.wikipedia.org/wiki/Illuminati_(game))

Jorden är självklart inte platt. Det Plattjordarna däremot vet är att den nuvarande kosmologiska modellen inte heller är riktig. Det är därför så många dragits till teorin om den platta jorden, för att en del av de argument och förklaringsmodeller som ofta förekommer där är riktiga och visar på brister i den förhärskande och allmänt accepterade kosmologin.

Jag minns när det började pumpas in pengar i Flat Earth på internet. Det var en fullständig explosion runt ca 2014. Jag menar att avsikten var att skapa en falsk diktonomi där det bara fanns två alternativ. Så fast Flat Earth är lätt att motbevisa klamrar sig en del ändå fast mot bättre vetande, eftersom de vet att de hittat något viktigt och sant och tror att det bara finns två alternativ att välja mellan.

Sedan finns det förstås fullständiga knäppgökar också. Men jag tänker på de Flat Earthers som verkar vara hyfsat skärpta och/eller bildade.
Citera
2022-08-06, 19:44
Medlem
jesussugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisus-Kristus
Och dom som tror på rapport på TV.
😆😝
Idioter.
Idag kan man inte lita på nån
Inte ens den snälla katten som aldrig är aggressiv kan man lita på
Citera
2022-08-06, 19:44
Medlem
Citat:
Till och med värre än det där dravlet om Jesus?
Det är ju också ett ganska stort prank.

Jo, men den rörelsen uppstod i en annan tid, när man knappt visste nånting om hur saker och ting fungerade. Ironiskt nog var jordens form känd redan då...
Citera
2022-08-06, 19:47
Avstängd
Grisus-Kristuss avatar
Citat:
Jo, men den rörelsen uppstod i en annan tid, när man knappt visste nånting om hur saker och ting fungerade. Ironiskt nog var jordens form känd redan då...
Så folk är smartare idag då?
Kyrkorna står kvar och krigen rasar fortfarande. Tror du på fullaste allvar att du är smartare än en platt jord skalle?
Citera
2022-08-06, 19:50
Medlem
Citat:
Så folk är smartare idag då?
Kyrkorna står kvar och krigen rasar fortfarande. Tror du på fullaste allvar att du är smartare än en platt jord skalle?

Ja, det är jag 100% övertygad om, det säger liksom sig självt.
Citera
2022-08-06, 19:54
Medlem
Psykonaut-s avatar
Det retar många att det hävdas att jorden är platt.

Men att en av våra partiledare är med i en galen sekt som driver ut andar och hela paketet,
det reagerar ingen på. Fast det är precis lika knäppt.

Citat:
Dagens Nyheter publicerar i dag en granskning som visar hur flera religiösa församlingar erbjuder ”omvändelse” från homosexualitet för hbtqi-personer. Svenska Hillsong Church gör också det enligt granskningen.

Kristdemokraternas partiledare Ebba Busch har haft kopplingar till kyrkan, skriver DN. Enligt tidningen medverkade Ebba Busch i boken ”Tankar om tro och andlighet” där det framgår att hennes ”andliga hemvist” bland annat är i Hillsongkyrkan.
https://www.svd.se/a/Ea6WaK/ebba-bus...vandelseforsok
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in