2022-08-12, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Visst är det trist att någon dör, men det viktigaste är ändå att inga oskyldiga kom i vägen under fyllekörningen. AB påstår att ingen alkohol fanns i tagna prover, däremot kokain. Men fan vet. Ibland tystas saker ner.
Spritflaskan då?
Citera
2022-08-12, 23:18
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stekpanna80
Spritflaskan då?

Såg ut som en vattenflaska. Tror inte hon var full eller ens hade problem med spriten.

Jag tror det var psykos, dödslängtan, kokain, hemsk värld och nu fan orkar jag inte mer med denna värld som var orsaken.

Offerkofta? Nej det tror jag inte. Hon föddes in i en värld som bara gjorde ont. Och ingen skyddade henne.
Citera
2022-08-12, 23:21
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stekpanna80
Spritflaskan då?
Ja, vi vet inte. Hon kan ha druckit men att proverna som säkert togs rutinmässigt inte offentliggjorts. Men som jag fattar det så har bilen gått i rasande fart. Och det var väl inte så lämpligt just där.

Så antingen har hon blivit sjuk (ej drogrelaterat) det kan ju hända, typ svår stroke eller något annat.

Eller så kan hon varit ordentligt påverkad av en eller flera substanser.

Trist hur som haver, hon var ju ingen gängkriminell om man nu ska tänka så. . Men bra att ingen mer omkom.
Citera
2022-08-12, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wildebeest
[
Ja, det verkade vara den logiska förklaringen till sådan körning. Antar att det ändå kan komma att rapporteras om vad polisutredningen kommer fram till. Märkligt att hon verkade så normal så kort stund innan. Man undrar ju vad som hände efter perukinköpet.

Undrar om försäkringar ersätter skadorna på hus och föremål i sådana här fall eller om det måste till stämningar av dödsboet?

Att man får hjälp med andningen, respirator eller sådan där blåsa som någon klämmer på.

Det fanns med i artikeln som länkas i första inlägget.
Tack för förklaringen. Vad avgör om man blir "ventilerad" då? Har räddningspersonalen brustit i den akuta behandlingen? Jag har typ noll medicinsk kunskap. Men låter som man borde få den behandlingen ganska snabbt om man varit med om en brand tex. Läste nån länk i tråden att det tog 45 min innan brandkåren fick ut henne. Hon borde ha ganska rökfyllda lungor. Det fattar till och med jag
Senast redigerad av DenyTilYouDie 2022-08-12 kl. 23:25.
Citera
2022-08-12, 23:39
Medlem
droppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Såg ut som en vattenflaska. Tror inte hon var full eller ens hade problem med spriten.

Jag tror det var psykos, dödslängtan, kokain, hemsk värld och nu fan orkar jag inte mer med denna värld som var orsaken.

Offerkofta? Nej det tror jag inte. Hon föddes in i en värld som bara gjorde ont. Och ingen skyddade henne.
Första springer ut i öknen o säger hon är en alien o, nästa blåser ner träd o kola i kroppen. Hade det varit en man så hade det blivit utredning va som som fick dom att göra detta
Citera
2022-08-12, 23:43
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenyTilYouDie
Tack för förklaringen. Vad avgör om man blir "ventilerad" då? Har räddningspersonalen brustit i den akuta behandlingen? Jag har typ noll medicinsk kunskap. Men låter som man borde få den behandlingen ganska snabbt om man varit med om en brand tex. Läste nån länk i tråden att det tog 45 min innan brandkåren fick ut henne. Hon borde ha ganska rökfyllda lungor. Det fattar till och med jag
När jag ser dom kör henne på båren helt inlindad i något vitt (lakan) förutom benen, uppfattar jag det som att dom tror att hon är död, vilket hon kanske var, men vaknade upp igen. Hade dom inte trott det, hade ansiktet inte varit dolt och hon hade blivit ventilerad.
Citera
2022-08-13, 00:24
Medlem
Spurrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildebeest
Jaha, då var hon borta. Otroligt dumt beteende, men hon verkade inte vara någon elak människa.

Vad kvalificeras som "elak" om inte en person som drar i sig droger och riskerar andra människors liv inte kvalar in?

Tråkigt för familjen förstås men jag tycker i vanlig ordning att det är bra att ingen annan är idioten bakom ratten blir lidande.

Nej, psykisk ohälsa är ingen ursäkta för att skada andra/utsätta andra för risker.
Citera
2022-08-13, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
När jag ser dom kör henne på båren helt inlindad i något vitt (lakan) förutom benen, uppfattar jag det som att dom tror att hon är död, vilket hon kanske var, men vaknade upp igen. Hade dom inte trott det, hade ansiktet inte varit dolt och hon hade blivit ventilerad.

Det där såg ju riktigt slumt ut. Om hon var brännskadad kan jag tänka mig de ville skydda henne från direkt solljus men det där lär sätta igång konspirationsteoretikerna.
Citera
2022-08-13, 01:13
Medlem
exoticspices avatar
Ytterligare en kameravideo från ett annat hus hon kör förbi precis före kraschen. Riktigt otäckt.

https://www.youtube.com/watch?v=Wwni1onpUzU
Citera
2022-08-13, 01:14
Medlem
Penguinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Fel! Vid brännskada lindas man in i speciella vita lakan från topp till tå. Om de trodde att hon var död skulle hon ha forslats bort i en svart säck i en likbil.
Citera
2022-08-13, 01:27
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Penguina
Fel! Vid brännskada lindas man in i speciella vita lakan från topp till tå. Om de trodde att hon var död skulle hon ha forslats bort i en svart säck i en likbil.
Du har helt rätt, så är det.
Citera
2022-08-13, 02:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Skicket såg inget vidare ut tyvärr, före olyckan, som Courtney Love upphöjt i tre. Bara 53 år, alltså ...

https://www.youtube.com/watch?v=0bfSkPsV908

Umgicks med en tjej som missbrukade alkohol och piller en tid.

Men hon var väldigt skötsam och fräsch jämfört med detta ...

Hoppas det finns hjälp för sånt här.
Hon är lite berusad, det kan hon väl vara om hon har vatit ute och festat? Annars ser hon fräsch ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in