Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-08-04, 08:09
  #1
Medlem
Hej! Jag tänkte fixa en tavla på min hund, och det finns ju flera sidor som gör olika husdjursporträtt, som i ett renässans tema, vattenfärg, sketch osv, men något som jag inte hittar är ett filter med en vanlig mörk eller ljus studio bakgrund, så jag undrar om någon här känner till ett företag som kan göra detta?
Citera
2022-08-04, 08:52
  #2
Medlem
felstavadds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ballanallanballan
Hej! Jag tänkte fixa en tavla på min hund, och det finns ju flera sidor som gör olika husdjursporträtt, som i ett renässans tema, vattenfärg, sketch osv, men något som jag inte hittar är ett filter med en vanlig mörk eller ljus studio bakgrund, så jag undrar om någon här känner till ett företag som kan göra detta?

Jag är osäker om jag riktigt förstod din fråga, vill du ha ett befintligt foto på din hund kört genom ett filter för att det ska bli t.ex en akvarell utan något specifikt tema, en målning helt enkelt?
Om det är så finns det appar till ipad/iphone som löser det rätt billigt om du har en sån, ”Waterlogue” är en för akvarelleffekter och ”Oilist” är en annan för oljemålningar, inte speciellt dyra ser inte priset eftersom jag har dem installerade men kanske runt en hundring.

Pm:a eller lägg en länk på fotot så kan jag, om du vill, göra ett åt dig som exempel innan du ev köper en app, onödigt att lägga ut mer än nödvändigt.
Waterlogue är annars lätt att använda, några inställningar att lära sig bara och det blir rätt snyggt, prisvärt.
Citera
2022-08-04, 11:02
  #3
Medlem
Stark-Senaps avatar
Svårt att veta om du tänker anlita en fotograf eller om du söker ett filter till din mobil/dator.

Skall du fota själv har iPhone ett s.k. Portrait Mode. Förklaras rätt bra här:
https://iphonephotographyschool.com/portrait-mode/
Då kan du få svart eller vit bakgrund.

Har du inte iPhone så finns det säkert något liknande även på den mörka sidan, men har ingen aning om vad det i så fall heter.
Citera
2022-08-04, 16:48
  #4
Moderator
rotadents avatar
Rubrik förtydligad.

"Finns detta" --> "Porträtt på hund med studiobakgrund"

//Mod
Citera
2022-08-04, 22:15
  #5
Medlem
xposures avatar
Anlita en fotograf om du ska ha det proffsigt.
Det kostar visserligen en slant, men om du vill ha det snyggt så kostar det lite.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback