Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-08-04, 00:38
  #1
Medlem
Jag anser mig sakna - eller vara svagt begåvad med; personlighet, vilja, intressen, egenskaper, "liv", driv och spontanitet.

Sådan är min känsla iaf - men jag vet ju inte hur jag, av omgivningen, uppfattas.

Jag är tafatt, menlös och intetsägande.
Jag är tråkig, mesig och försiktig.
Jag är svår, "stel" och osocial.
Jag är rädd, orolig och svårmodig.
Jag är virrig, oföretagssam, och töntig.
Jag undviker att ingå nära parrelationer.

Kan någon relatera?
Har jag något medfött fel?
Vad är felet isåfall?
Citera
2022-08-04, 00:46
  #2
Medlem
neuron-drones avatar
Vet inte din ålder men kan vara att du aldrig fått ta ansvar i sitt liv. Min generation hade det inte perfekt. Men man kunde åka utomlands som volontär. Man tog sabbatsår och bodde på konstiga ställen. Man fick kortare jobb. Man kunde fixa enklare bostad (inneboende eller hyra en sommarstuga). Man cyklade en mil om dagen till sitt skitjobb men det var OK för allt i livet rörde sig framåt.

Ens föräldrar kollade inte vad man höll på med. Ofta fick man ringa dem från mynttelefon eller skriva brev. Hade man det knapert så hade man. Man lärde sig lita på sig själv.

Idag ska man gå gymnasiet, högskolan direkt och sedan få jobb. Man ska då ta ett hutlöst lån och köpa en lägenhet. Ens föräldrar ger en pengar hela tiden och kanske köper en bostad åt en. Annars är det misär och man bor hos föräldrarna som 25-åring. Det är inte trygghet att leva så, utan raka motsatsen. Man kan aldrig ompröva sina beslut för man måste behålla samma jobb annars har man inga pengar till det dyra boendet. Livet står stilla.

Det är helt galet att det inte finns skitjobb eller skitlägenheter numera.
Citera
2022-08-04, 01:02
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Vet inte din ålder men kan vara att du aldrig fått ta ansvar i sitt liv. Min generation hade det inte perfekt. Men man kunde åka utomlands som volontär. Man tog sabbatsår och bodde på konstiga ställen. Man fick kortare jobb. Man kunde fixa enklare bostad (inneboende eller hyra en sommarstuga). Man cyklade en mil om dagen till sitt skitjobb men det var OK för allt i livet rörde sig framåt.

Ens föräldrar kollade inte vad man höll på med. Ofta fick man ringa dem från mynttelefon eller skriva brev. Hade man det knapert så hade man. Man lärde sig lita på sig själv.

Idag ska man gå gymnasiet, högskolan direkt och sedan få jobb. Man ska då ta ett hutlöst lån och köpa en lägenhet. Ens föräldrar ger en pengar hela tiden och kanske köper en bostad åt en. Annars är det misär och man bor hos föräldrarna som 25-åring. Det är inte trygghet att leva så, utan raka motsatsen. Man kan aldrig ompröva sina beslut för man måste behålla samma jobb annars har man inga pengar till det dyra boendet. Livet står stilla.

Det är helt galet att det inte finns skitjobb eller skitlägenheter numera.

Intressanta tankar.

Jag är 30+. Jag vet inte om det gör mig som tillhörande den curlade generationen?
Citera
2022-08-04, 01:07
  #4
Medlem
Skulle mycket väl kunna vara brist på dopamin eller receptorer som inte funkar som dom ska.

Är inte helt ovanligt men svårt att upptäcka och söker du hjälp från vården så får du bara massa antidepressiva eller samtalsterapi. Vilket kan va jättebra för dom som mår psykiskt dåligt. Dock hjälper de inte om du har nått strul med dopamin systemet.
Citera
2022-08-04, 03:13
  #5
Medlem
ingenlogik0829s avatar
Om du känner dig äkta och genuin så är det inte värdigt att vara något av det du räknar upp.
Oavsett vilka egenskaper det gäller så bygger dom på en defekt i mänskligheten men det får du acceptera. Jag har Dalai-lama som förebild.
Citera
2022-08-04, 03:44
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BINARY-CIS-PERSON
Jag anser mig sakna - eller vara svagt begåvad med; personlighet, vilja, intressen, egenskaper, "liv", driv och spontanitet.

Sådan är min känsla iaf - men jag vet ju inte hur jag, av omgivningen, uppfattas.

Jag är tafatt, menlös och intetsägande.
Jag är tråkig, mesig och försiktig.
Jag är svår, "stel" och osocial.
Jag är rädd, orolig och svårmodig.
Jag är virrig, oföretagssam, och töntig.
Jag undviker att ingå nära parrelationer.

Kan någon relatera?
Har jag något medfött fel?
Vad är felet isåfall?

Dra iväg och gör ett test på dina hormoner, du lider förmodligen av lågt testosterone.

Börja tryck testosterone och gymma, så ska du se att inom 1 år lär du va en helt annan människa med en ny karaktär.

Livet är kort, läs på det finns hälsosamma sätt att ta testo på.

MVH
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback