Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2022-08-04, 17:48
  #49
Avstängd
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary.Glitter
Finns bara ett svar: Sluta drick.

Vi alla har våra gift och vi påverkas av droger olika. Personligen blir jag väldigt sympatisk av centralstimulanta men kan slå slint i huvudet av för mycket starksprit.
Vissa blir helt personlighetsförändrade av sprit på ett mycket obehagligt sätt och det absolut enda rådet då, speciellt om man själv noterat att man inte kan bete sig på alkohol, är då att sluta dricka helt enkelt. Det är inte svårare än så.

Blir man odräglig och en fara för andra tar man sitt ansvar och slutar upp med vad det än är som orsakar detta.

Finns ingenting pinsammare än att se samma människor gång på gång på gång skämma ut sig och bete sig odrägligt på fyllan. Det är alltid samma personer, det blir alltid någon obehaglig stämning under kvällens gång och det slutar oftast i att några går hem tidigare än de hade annars, vissa blir på dåligt humör osv. och det beror allt som oftast på en enda person som inte kan ta ansvar som vuxen person och hantera sin sprit.

Vi vill inte ha en till Mattias Flinck. Sluta sup och skärp dig.
(det fetade)

Det är vad du tror.

Precis som vi också blir vackare, charmigare, roligare, smartare, starkare, modigare.

Alkohol är en potent drog. Den ger oss allt och förstärker allt.

Synd bara att den funkar bäst på diciplinerade sällandrickare.

Hos supare leder det till sluddrigt tal, vinglig gång, avsaknad av balans, oförmåga att tänka klart, synen försämras, perspektivseendet upphör.

Går man vidare så mister man sin familj, jobb och hem.

Från en drog fylld av glädje till en drog fylld av handikapp och till slut en drog fylld av misär.
Citera
2022-08-04, 19:02
  #50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pruttar
När jag dricker för mycket alkohol så tappar jag det totalt.

Mordhotar mina kompisar, skriver massa konstiga saker till folk, blir agressiv och känns som jag kan göra typ vad som helst, har inga spärrar, blir paranoid etc. Jag blir rädd för mig själv ibland, känns som jag kan mörda någon.

Minnesluckor dagen efter är vanligt.

Varför blir det såhär? Det är många som kan dricka mycket men inte bli agressiva.

Asiater tål inte alkohol. Någon genetisk komponent.
Alkoholen har en avslappnande effekt men en del blir ohämmade och gränslösa.Kan du inte behärska dig, avstå hellre. Mycket värdigare att ha ett obefläckat rykte.
Citera
2022-08-04, 19:57
  #51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pruttar
När jag dricker för mycket alkohol så tappar jag det totalt.

Mordhotar mina kompisar, skriver massa konstiga saker till folk, blir agressiv och känns som jag kan göra typ vad som helst, har inga spärrar, blir paranoid etc. Jag blir rädd för mig själv ibland, känns som jag kan mörda någon.

Minnesluckor dagen efter är vanligt.

Varför blir det såhär? Det är många som kan dricka mycket men inte bli agressiva.

Alkohol minskar de normala spärrarna för alla, men olika individer påverkas olika mycket. Om det du beskriver händer ska du helt enkelt sluta med alkohol, då det annars kommer fortsätta att ställa till det för dig. Hade själv några kompisar i tonåren som vi slutade bjuda med på fester för att de inte klarade av att hantera alkohol och ha trevligt.

Gav dem några ärliga chanser att följa med om de avstod att dricka, men då inte ens det hjälpte var det inte ett särskilt svårt beslut att artigt men tydligt tala om för vederbörande att de inte var välkomna längre.
Citera
2022-08-04, 20:12
  #52
Medlem
Sluta drick nu. Annars kommer någon ta dig på allvar och slå ihjäl dig istället.
Citera
2022-08-04, 20:43
  #53
Medlem
BillFuckingMurrays avatar
Vaför dricker du ens alkohol om det får dig att må dåligt? Det skulle jag aldrig göra.
Citera
2022-08-04, 21:35
  #54
Medlem
Drick bara folköl.
Då går i alla fall inte min hjärna upp
I dom där vansinnes idéerna.
Man hinner bolla idéerna med en lullig
Om än lite korkad hjärna.
Ju mer alkohol som går in desto mindre vett finns de kvar..
Om du är ung brukade de funka o röka gräs o dricka folköl. Man blir ju inte life of The party.
Men slipper vakna upp i nån buske med blod
Nånstans och sönderslagen You get The picture.
Ät typ nötter och någonting när du dricker också. Så finns de lite vett i pallet i alla fall.
Citera
2022-08-04, 22:00
  #55
Medlem
Skyggedanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackFuriousRaven
Det finns ett enkelt svar på detta.

Det beror på att du har en hel hög med olösta problem samt massor av frustration inom dig.

Det kommer inte ur när du är nykter för då trycker du motvilligt tillbaka problemen och frustrationen men när du dricker och passerar en viss gräns i drickandet släpper du kontrollen och då kommer allt ut.

Hör alltid detta från alkohol-älskare. "I vinet finns sanningen" bla bla bla. Skitsnack. Människor blir känslosamma när de dricker, de blir aggressiva, de säger fel, de gör fel. Hela deras beteende ändras, och det gör det p.g.a. etanolens påverkan på centrala nervsystemets. Finns ingen visdom eller sanning i fyllan.
Citera
2022-08-05, 01:15
  #56
Medlem
Pruttars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillFuckingMurray
Vaför dricker du ens alkohol om det får dig att må dåligt? Det skulle jag aldrig göra.

Dämpa ångest
Citera
2022-08-05, 08:59
  #57
Medlem
Det är ditt sanna jag som kommer fram
Citera
2022-08-05, 09:02
  #58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skyggedans
Hör alltid detta från alkohol-älskare. "I vinet finns sanningen" bla bla bla. Skitsnack. Människor blir känslosamma när de dricker, de blir aggressiva, de säger fel, de gör fel. Hela deras beteende ändras, och det gör det p.g.a. etanolens påverkan på centrala nervsystemets. Finns ingen visdom eller sanning i fyllan.

Aa fast det är fortfarande DINA BETEENDEN OCH KÄNSLOR som kommer fram och förstärks. Ingen annans, så sluta skyll ifrån saker på spriten haha. DET ÄR DITT PSYKE som blottar sig.
Citera
2022-08-05, 19:09
  #59
Medlem
BillFuckingMurrays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pruttar
Dämpa ångest

Ja men i slutändan får du ju mer ångest?
Bara sluta.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback