Citat:
Ursprungligen postat av
Dryckeshorn
Ligger tyvärr mycket i det. Skumma i alla fall villkoren innan ni beslutar er för att teckna en försäkring, även om det tar 20 minuter är det värt det!
Ja, detta gäller även företag som påstår erbjuda försäkringar via sina tjänster. T.ex. anlitade vi en flyttfirma i samband med vår senaste flytt och företaget försäkrade om att man täcktes av en försäkring ifall något skulle gå sönder i flytten (vi var lite nojiga då det var första gången vi anlitade en flyttfirma istället för att göra jobbet själva).
Tro som fan när jobbet var klart att de hade tagit sönder en spjällsäng, orsakat en ding-skada på sovrumssängen och tagit sönder en list m.m. på Tv:n (var t.o.m. ett skoavtryck(!!) på foten av Tv:n...).
När jag tog bildbevis och skickade felanmälan till företagets försäkringskontor så var det som väntat. Jättelånga löptider innan man får svar, givetvis låg just det kontoret/avdelningen utomlands med och för att få någon ersättning så var man visst tvungen att skicka in nåt intyg att man redan har skickat in sin vara till nån verkstad med intyg att reparationskostnaderna skulle överstiga ett visst värde osv. Vilket såklart inte är värt att göra om man har en någorlunda äldre tv och det är i princip är billigare att köpa en ny än att laga.
Slutade såklart med att vi fick gilla läget och stå tomhämta. Försäkringsbolag kan dra åt helvete. Var även första och sista gången jag anlitade en firma att göra nånting jag kan göra bättre själv.