Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-08-03, 14:02
  #1
Medlem
Jag är en man som upptäckt att min tjej som bott med mig i 18 år varit otrogen i flera år.

Vi var inte gifta, vi var inte Kristna.
Vi har två barn, hon var även gravid flera gånger med andra och gjorde aborter utan min vetskap, ljög konstant, och tjänade väldigt lite pengar, jobbade bara i några år och det var mina finansiella muskler som betalade för det mesta av all spenderande för hela familjen. Så, ja, jag känner mig utnyttjad på så sätt nu också.

Men jag var inte perfekt heller, hade mina brister, dock 100% lojal till familjen.

Detta hände förra året och sedan dess har jag mått mycket dåligt, detta träffade mig så djupt att jag blev nästan galen. Jag går mot bättre och bättre och har funnit Gud igen, och följer Kristendomen. Så nu till frågan:

Jag har fått höra att man ska förlåta allt och alltid (inom Kristendomen), en sak är dock säker, jag vill/kommer aldrig att vara tillsammans med henne igen, och jag vill inte ha någon kontakt med henne heller, eftersom jag tror att hon är en obotlig lögnare, men hon har knuffat på att ha kontakt hela tiden.

Så vad ska man göra i denna situation för att inte bryta mot Guds regler. Har jag rätt att blockera henne ur mitt liv helt, eller måste man "förlåta" och svara på sms/samtal och sånt småprat för att vara nice, försöka vara vän även om jag verkligen aldrig mer vill tala med henne, hon har förnedrat mig djupt osv.

Vill helst bara göra vad som är rätt ur Guds perspektiv, även om det skulle kännas otroligt svårt. Kanske jag har för stort ego att bekämpa? Kanske jag borde slappna av lite, jag ägde inte henne, tänka i dessa bannor? Vi lever i ett fritt land? Men varför känner jag en sådan stor hat när jag tänker på vad hon gjort.

Så jag frågar er experter inom religion, vad vill Gud att jag ska göra, för att som sagt mina känslor svänger fortfarande så starkt att jag själv blir förvirrad och kan inte tolka vad Gud talar till mitt hjärta. Ibland har jag känt "förlåt henne" och dom andra 99% av tiden, må hon brinna i helvetet. Men egentligen vill jag inte att hon lider, kanske bara att inse vad hon gjort till mig, skulle räcka för mig.

Sviker jag Gud om jag blockerar henne för alltid och aldrig pratar med henne igen, även om hon vill kommunicera?
Citera
2022-08-03, 14:05
  #2
Medlem
Eponumoss avatar
Är du kristen, som du påstår, ska du förlåta henne och ta emot henne med öppet hjärta.

Är du normal i huvudet så ber du henne fara och flyga och sen dra åt helvete och slutar därefter att vara kristen.
Citera
2022-08-03, 14:08
  #3
Medlem
darkSkyes avatar
Spelar ingen roll om du är kristen eller inte, det är inte du som ska förlåta henne för hennes synder, det är Gud som ska göra det.
Det du kan göra för din egna skull är däremot att be henne fara åt skogen & sedan aldrig mer prata med henne igen
Citera
2022-08-03, 14:10
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
Är du kristen, som du påstår, ska du förlåta henne och ta emot henne med öppet hjärta.

Är du normal i huvudet så ber du henne fara och flyga och sen dra åt helvete och slutar därefter att vara kristen.

Jag förstår dig helt, jag skulle sagt samma sak förut, du är även rolig.

Men jag vill just nu veta vad hade Jesus gjort om han upptäckt vad jag upptäckt.
För att jag skulle valt korsfästning framför vad jag gick igenom sedan förra sommaren. Att lida som Jesus under en dag för att sedan bli Gud? Eller gå igenom en psycho tunnel av horror och terror och paranoia utan slut i 365 dagar. Hmmmmm....
__________________
Senast redigerad av NBeginning 2022-08-03 kl. 14:15.
Citera
2022-08-03, 14:12
  #5
Medlem
snivlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NBeginning
Jag är en man som upptäckt att min tjej som bott med mig i 18 år varit otrogen i flera år.

Vi var inte gifta, vi var inte Kristna.
Vi har två barn, hon var även gravid flera gånger med andra och gjorde aborter utan min vetskap, ljög konstant, och tjänade väldigt lite pengar, jobbade bara i några år och det var mina finansiella muskler som betalade för det mesta av all spenderande för hela familjen. Så, ja, jag känner mig utnyttjad på så sätt nu också.

Men jag var inte perfekt heller, hade mina brister, dock 100% lojal till familjen.

Detta hände förra året och sedan dess har jag mått mycket dåligt, detta träffade mig så djupt att jag blev nästan galen. Jag går mot bättre och bättre och har funnit Gud igen, och följer Kristendomen. Så nu till frågan:

Jag har fått höra att man ska förlåta allt och alltid (inom Kristendomen), en sak är dock säker, jag vill/kommer aldrig att vara tillsammans med henne igen, och jag vill inte ha någon kontakt med henne heller, eftersom jag tror att hon är en obotlig lögnare, men hon har knuffat på att ha kontakt hela tiden.

Så vad ska man göra i denna situation för att inte bryta mot Guds regler. Har jag rätt att blockera henne ur mitt liv helt, eller måste man "förlåta" och svara på sms/samtal och sånt småprat för att vara nice, försöka vara vän även om jag verkligen aldrig mer vill tala med henne, hon har förnedrat mig djupt osv.

Vill helst bara göra vad som är rätt ur Guds perspektiv, även om det skulle kännas otroligt svårt. Kanske jag har för stort ego att bekämpa? Kanske jag borde slappna av lite, jag ägde inte henne, tänka i dessa bannor? Vi lever i ett fritt land? Men varför känner jag en sådan stor hat när jag tänker på vad hon gjort.

Så jag frågar er experter inom religion, vad vill Gud att jag ska göra, för att som sagt mina känslor svänger fortfarande så starkt att jag själv blir förvirrad och kan inte tolka vad Gud talar till mitt hjärta. Ibland har jag känt "förlåt henne" och dom andra 99% av tiden, må hon brinna i helvetet. Men egentligen vill jag inte att hon lider, kanske bara att inse vad hon gjort till mig, skulle räcka för mig.

Sviker jag Gud om jag blockerar henne för alltid och aldrig pratar med henne igen, även om hon vill kommunicera?

Förlåta är inte samma sak som att låta den vidriga horan fortsätta leva med dig. Samla MÄNGDER med bevis och sen när du har på fötterna, säkra allt kapital, VERKLIGEN säkra skiten. sen in i familjerätten och dra igång skilsmässa osv...kom ihåg spelet är riggat EMOT män så gör ALLT du kan för säkra dina tillgångar .... annars förlorar du rubbet inom kort
Citera
2022-08-03, 14:14
  #6
Avstängd
Du blandar ihop flera saker här vilket bevisar att du inte är kristen. Du skall förlåta MEN du behöver inte ha något alls med henne att göra, utan bara plocka ut henne ur ditt liv. Mycket enkelt…

Ett stort misstag att tro att kristna behöver vara betacucks som övriga 99%…
Citera
2022-08-03, 14:16
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raven2.0
Du blandar ihop flera saker här vilket bevisar att du inte är kristen. Du skall förlåta MEN du behöver inte ha något alls med henne att göra, utan bara plocka ut henne ur ditt liv. Mycket enkelt…

Ett stort misstag att tro att kristna behöver vara betacucks som övriga 99%…

Så hur förlåter man och samtidig vill inte ställa upp för den personen när den ringer till en?
Citera
2022-08-03, 14:16
  #8
Medlem
TredjeDikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NBeginning
Jag är en man som upptäckt att min tjej som bott med mig i 18 år varit otrogen i flera år.

Vi var inte gifta, vi var inte Kristna.
Vi har två barn, hon var även gravid flera gånger med andra och gjorde aborter utan min vetskap, ljög konstant, och tjänade väldigt lite pengar, jobbade bara i några år och det var mina finansiella muskler som betalade för det mesta av all spenderande för hela familjen. Så, ja, jag känner mig utnyttjad på så sätt nu också.

Men jag var inte perfekt heller, hade mina brister, dock 100% lojal till familjen.

Detta hände förra året och sedan dess har jag mått mycket dåligt, detta träffade mig så djupt att jag blev nästan galen. Jag går mot bättre och bättre och har funnit Gud igen, och följer Kristendomen. Så nu till frågan:

Jag har fått höra att man ska förlåta allt och alltid (inom Kristendomen), en sak är dock säker, jag vill/kommer aldrig att vara tillsammans med henne igen, och jag vill inte ha någon kontakt med henne heller, eftersom jag tror att hon är en obotlig lögnare, men hon har knuffat på att ha kontakt hela tiden.

Så vad ska man göra i denna situation för att inte bryta mot Guds regler. Har jag rätt att blockera henne ur mitt liv helt, eller måste man "förlåta" och svara på sms/samtal och sånt småprat för att vara nice, försöka vara vän även om jag verkligen aldrig mer vill tala med henne, hon har förnedrat mig djupt osv.

Vill helst bara göra vad som är rätt ur Guds perspektiv, även om det skulle kännas otroligt svårt. Kanske jag har för stort ego att bekämpa? Kanske jag borde slappna av lite, jag ägde inte henne, tänka i dessa bannor? Vi lever i ett fritt land? Men varför känner jag en sådan stor hat när jag tänker på vad hon gjort.

Så jag frågar er experter inom religion, vad vill Gud att jag ska göra, för att som sagt mina känslor svänger fortfarande så starkt att jag själv blir förvirrad och kan inte tolka vad Gud talar till mitt hjärta. Ibland har jag känt "förlåt henne" och dom andra 99% av tiden, må hon brinna i helvetet. Men egentligen vill jag inte att hon lider, kanske bara att inse vad hon gjort till mig, skulle räcka för mig.

Sviker jag Gud om jag blockerar henne för alltid och aldrig pratar med henne igen, även om hon vill kommunicera?
Du sviker absolut inte Gud och du gör inget fel om du blockerar människan för all framtid. Vilket är min rekommendation! Faktum är att du sviker dig själv om du inte blockerar henne. Alltid trist att höra om såna här historier, tyvärr är de frekvent förekommande och du ska inte banna eller späka dig själv för att det hände.
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
Är du kristen, som du påstår, ska du förlåta henne och ta emot henne med öppet hjärta.

Är du normal i huvudet så ber du henne fara och flyga och sen dra åt helvete och slutar därefter att vara kristen.
Du snackar skit. Bergspredikan har ingenting med otrohet att göra. Snarare är det GT inställning som gäller (stening till döds) och Jesus säger också att man ska följa lagen. (Heb. 'Halacha') I dagens samhälle är det dock olagligt med stening men därmed är det helt klart okej att blockera människan.
Citera
2022-08-03, 14:31
  #9
Medlem
Ballooonies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NBeginning
Så hur förlåter man och samtidig vill inte ställa upp för den personen när den ringer till en?
Man behöver då skaffa lite distans från hela situationen. Bli större, (och bli samtidigt mindre?)med hjälp av Jesus.. sen gör du som Du vill.. tror,och förmår..

Med Jesus kommer du runt sån skit efter en tid.
__________________
Senast redigerad av Ballooonie 2022-08-03 kl. 14:34.
Citera
2022-08-03, 14:32
  #10
Medlem
darkSkyes avatar
dubbelpost..
Citera
2022-08-03, 14:37
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TredjeDiket
Du sviker absolut inte Gud och du gör inget fel om du blockerar människan för all framtid. Vilket är min rekommendation! Faktum är att du sviker dig själv om du inte blockerar henne. Alltid trist att höra om såna här historier, tyvärr är de frekvent förekommande och du ska inte banna eller späka dig själv för att det hände.

Du snackar skit. Bergspredikan har ingenting med otrohet att göra. Snarare är det GT inställning som gäller (stening till döds) och Jesus säger också att man ska följa lagen. (Heb. 'Halacha') I dagens samhälle är det dock olagligt med stening men därmed är det helt klart okej att blockera människan.

Tack för ditt svar, men du sa inte om du Kristen och följer vad Kristendomen säger?
Jag vet vad det naturliga svaret är, alla vet, men är vi perfekta människor? Jag vill inte lyssna på min naturliga svar, jag vill veta vad Gud vill. Du kan kalla mig för idiot, de ok, men jag har följt min naturliga respons hela mitt liv och den har lett mig hit, så om man nu ska prata religion, så kanske det är djävulen som viskar att man inte ska förlåta och vara där för människan.

Förstår du dilemmat? De därför jag postar detta under religion, och inte under psykologin, eller familjeämnen. Bara intresserad vad Bibeln skulle råda mig att göra. För att detta är tro, och jag tror på Gud. Har bara lite svårt med just mitt fall.
Citera
2022-08-03, 14:40
  #12
Medlem
Synitizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NBeginning
Jag är en man som upptäckt att min tjej som bott med mig i 18 år varit otrogen i flera år.

Vi var inte gifta, vi var inte Kristna.
Vi har två barn, hon var även gravid flera gånger med andra och gjorde aborter utan min vetskap, ljög konstant, och tjänade väldigt lite pengar, jobbade bara i några år och det var mina finansiella muskler som betalade för det mesta av all spenderande för hela familjen. Så, ja, jag känner mig utnyttjad på så sätt nu också.

Men jag var inte perfekt heller, hade mina brister, dock 100% lojal till familjen.

Detta hände förra året och sedan dess har jag mått mycket dåligt, detta träffade mig så djupt att jag blev nästan galen. Jag går mot bättre och bättre och har funnit Gud igen, och följer Kristendomen. Så nu till frågan:

Jag har fått höra att man ska förlåta allt och alltid (inom Kristendomen), en sak är dock säker, jag vill/kommer aldrig att vara tillsammans med henne igen, och jag vill inte ha någon kontakt med henne heller, eftersom jag tror att hon är en obotlig lögnare, men hon har knuffat på att ha kontakt hela tiden.

Så vad ska man göra i denna situation för att inte bryta mot Guds regler. Har jag rätt att blockera henne ur mitt liv helt, eller måste man "förlåta" och svara på sms/samtal och sånt småprat för att vara nice, försöka vara vän även om jag verkligen aldrig mer vill tala med henne, hon har förnedrat mig djupt osv.

Vill helst bara göra vad som är rätt ur Guds perspektiv, även om det skulle kännas otroligt svårt. Kanske jag har för stort ego att bekämpa? Kanske jag borde slappna av lite, jag ägde inte henne, tänka i dessa bannor? Vi lever i ett fritt land? Men varför känner jag en sådan stor hat när jag tänker på vad hon gjort.

Så jag frågar er experter inom religion, vad vill Gud att jag ska göra, för att som sagt mina känslor svänger fortfarande så starkt att jag själv blir förvirrad och kan inte tolka vad Gud talar till mitt hjärta. Ibland har jag känt "förlåt henne" och dom andra 99% av tiden, må hon brinna i helvetet. Men egentligen vill jag inte att hon lider, kanske bara att inse vad hon gjort till mig, skulle räcka för mig.

Sviker jag Gud om jag blockerar henne för alltid och aldrig pratar med henne igen, även om hon vill kommunicera?

Gud som en yttre auktoritet existerar inte. Du dömer dig själv. Och du är ett med allt och alla. Så den skada du göra andra gör du slutligen mot dig själv även om det kanske inte infrias direkt.

Ju mer du kan förlåta desto närmare "Gud" = Du kommer vara mer uppkopplad mot allt liv och på så sätt nå ett mentalt himmelrike. Himmelriket, "the christ" är ett medvetande till stånd och inte en lag eller regler. Religioner är till för att du ska se på Gud i form av separation.

Separation är det som gör att du lever i det kaos människor på den här planeten levt under flera tusen år. (slavar)

Vårat perspektiv på livet, dvs vår tanke på att vi är separat livsformer gör att dom flesta inte kan öka i medvetande.

Oavsett vad man tror på eller tror sig vet, när du känner dig påhoppad och känner att det brusar upp för att någon ifrågasätter din blinda tro, är du så långt ifrån sanningen oavsett vad du tror på. "Vetenskap" på den här planeten är en religion med. Det är likt Abrahams regionerna ett verktyg som gör att folk inte kan öka i medvetande då den är byggd kring idén om separation.

Den typ av relation vi tar för given, är byggd på ägande, konkurrens och låg vibration generellt. Därför lever många så destruktivt. Man förstår inte att sättet vi lever på är det som tar fram det värsta ur oss som i sin tur blir en ond cirkel.

Det finns ingen bra eller dålig människa, det finns bara val. Och människor som inte förstår konsekvenserna av sitt handlande.


`
Förlåt henne (genuint), gör dig fri från hennes energi.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback