Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-08-02, 16:16
  #1
Medlem
Jag bor i ett område med väldigt högljudda fåglar. Jag vet inte exakt vad det är för sorts fågel, ifall om det är fiskmås eller nåt annat men när den hörs så hörs det otrolig obehagligt såsom stönande ljud jättehögt.

Det sjuka är att det ingen som har klagat på detta, trots att dessa horungar skriker flera gånger dagligen. Aldrig ska man få nån rå istället måste man sitta med öronproppar dag in och ut.

Jag har verkligen fått nog nu. Jag har dock ingen vapen men tänkte skaffa nåt annat så jag kan skjuta ner dessa horungar på riktig. Kommer en slang båge vara till hjälp?

Varför gör inte kommunen nåt åt det?
Citera
2022-08-02, 16:19
  #2
Avstängd
F.Hansens avatar
Om det är fittmåsar så är det bara att avrätta dem.
Citera
2022-08-02, 16:23
  #3
Medlem
Dziwnes avatar
Du vet alltså inte hur fiskmåsar låter?

"Stönande ljud"? Låter som att dina grannar knullar.
Citera
2022-08-02, 18:44
  #4
Medlem
Luftgevär är nog bästa lösningen. Men om någon ser dig kan det bli ett jävla liv. Om möjligt stå inne i huset/lägenheten och skjut..Inga onödiga ljud så att du blir sedd..nämligen förbjudet.
Citera
2022-08-02, 20:38
  #5
Medlem
Autismpowers avatar
Vänj dig, de flesta störs inte av fågelsång. Jag önskar jag hade mer kråka och skata på balkongen som hälsade på, jag matade kråkor med fralla igår det är mysigt när de skuttar omkring och kraxar
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback