2022-07-31, 20:33
Fr inte min kamera att fungera i teams p min MacBook. Gtt in p instllningar i teams och dr kan man ju vlja vilken kamera man vill anvnda. Finns bara ett alternativ och det r ngon slags FaceTime kamera str det. Vljer jag den r det bara helt svart.

Mste jag g in p instllningar i datorn och tillta fr kamera (tror nd att jag gjort det dock) och isfall vart?
Citera
2022-07-31, 20:43
Bannlyst
Flytta p linslocket.
Citera
2022-07-31, 21:28
Medlem
mattias_rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tiztell
Fr inte min kamera att fungera i teams p min MacBook. Gtt in p instllningar i teams och dr kan man ju vlja vilken kamera man vill anvnda. Finns bara ett alternativ och det r ngon slags FaceTime kamera str det. Vljer jag den r det bara helt svart.

Mste jag g in p instllningar i datorn och tillta fr kamera (tror nd att jag gjort det dock) och isfall vart?

Du kan testa med detta:
Stng ner teams ifall den krs.
ppna terminalen och klistra in texten nedan, skriv in lsenordet och stng sedan ner terminalen och ppna teams igen.

sudo codesign --remove-signature "/Applications/Microsoft Teams.app/Contents/Frameworks/Microsoft Teams Helper (Renderer).app"
Citera
2022-07-31, 22:24
Citat:
Ursprungligen postat av mattias_r
Du kan testa med detta:
Stng ner teams ifall den krs.
ppna terminalen och klistra in texten nedan, skriv in lsenordet och stng sedan ner terminalen och ppna teams igen.

sudo codesign --remove-signature "/Applications/Microsoft Teams.app/Contents/Frameworks/Microsoft Teams Helper (Renderer).app"

gick in p integritet p instllningar fr att tillta kamera fr teams igen, men nu vill inte teams ppna sit verhuvudtaget. Startat om datorn och teams och hela kret. skitdator
Citera
2022-07-31, 22:30
Avstngd
Bidens avatar
Citat:
gick in p integritet p instllningar fr att tillta kamera fr teams igen, men nu vill inte teams ppna sit verhuvudtaget. Startat om datorn och teams och hela kret. skitdator
Det dr kommandot ser ut som att det gr snder applikationen, installera om Teams.
Citera
2022-07-31, 23:30
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IceStick
Flytta p linslocket.
Finns det ens linslock p MacBook?
Citera
2022-07-31, 23:38
Medlem
trickydicks avatar
Citat:

Dum frga men har du tryckt p kameraikonen? Kameran gr inte igng automatiskt.
Citera
2022-07-31, 23:56
Problemet lst, tack fr hjlpen!
Citera
2022-08-04, 20:40
Bannlyst
Citat:
Problemet lst, tack fr hjlpen!
Hur faan lste du problemet??
Citera
2022-08-16, 20:42
Citat:
Ursprungligen postat av IceStick
Hur faan lste du problemet??

gick in p instllningar och tillt kameran fr teams, ren magi
Citera
2022-08-25, 16:23
Moderator
Rassas avatar
Kan vl frtydliga att man behver g till "Systeminstllningar --> Skerhet och integritet" och klicka p "Integritet," sedan vlja "Kamera" i vnsterspalten och bocka i just "Microsoft teams."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in