Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-07-31, 20:33
  #1
Medlem
tiztells avatar
Får inte min kamera att fungera i teams på min MacBook. Gått in på inställningar i teams och där kan man ju välja vilken kamera man vill använda. Finns bara ett alternativ och det är någon slags FaceTime kamera står det. Väljer jag den är det bara helt svart.

Måste jag gå in på inställningar i datorn och tillåta för kamera (tror ändå att jag gjort det dock) och isåfall vart?
Citera
2022-07-31, 20:43
  #2
Avstängd
IceSticks avatar
Flytta på linslocket.
Citera
2022-07-31, 21:28
  #3
Medlem
mattias_rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tiztell
Får inte min kamera att fungera i teams på min MacBook. Gått in på inställningar i teams och där kan man ju välja vilken kamera man vill använda. Finns bara ett alternativ och det är någon slags FaceTime kamera står det. Väljer jag den är det bara helt svart.

Måste jag gå in på inställningar i datorn och tillåta för kamera (tror ändå att jag gjort det dock) och isåfall vart?


Du kan testa med detta:
Stäng ner teams ifall den körs.
Öppna terminalen och klistra in texten nedan, skriv in lösenordet och stäng sedan ner terminalen och öppna teams igen.

sudo codesign --remove-signature "/Applications/Microsoft Teams.app/Contents/Frameworks/Microsoft Teams Helper (Renderer).app"
Citera
2022-07-31, 22:24
  #4
Medlem
tiztells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattias_r
Du kan testa med detta:
Stäng ner teams ifall den körs.
Öppna terminalen och klistra in texten nedan, skriv in lösenordet och stäng sedan ner terminalen och öppna teams igen.

sudo codesign --remove-signature "/Applications/Microsoft Teams.app/Contents/Frameworks/Microsoft Teams Helper (Renderer).app"

gick in på integritet på inställningar för att tillåta kamera för teams igen, men nu vill inte teams öppna sit överhuvudtaget. Startat om datorn och teams och hela köret. skitdator
Citera
2022-07-31, 22:30
  #5
Medlem
Bidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tiztell
gick in på integritet på inställningar för att tillåta kamera för teams igen, men nu vill inte teams öppna sit överhuvudtaget. Startat om datorn och teams och hela köret. skitdator
Det där kommandot ser ut som att det gör sönder applikationen, installera om Teams.
Citera
2022-07-31, 23:30
  #6
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IceStick
Flytta på linslocket.
Finns det ens linslock på MacBook?
Citera
2022-07-31, 23:38
  #7
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tiztell
Får inte min kamera att fungera i teams på min MacBook. Gått in på inställningar i teams och där kan man ju välja vilken kamera man vill använda. Finns bara ett alternativ och det är någon slags FaceTime kamera står det. Väljer jag den är det bara helt svart.

Måste jag gå in på inställningar i datorn och tillåta för kamera (tror ändå att jag gjort det dock) och isåfall vart?

Dum fråga men har du tryckt på kameraikonen? Kameran går inte igång automatiskt.
Citera
2022-07-31, 23:56
  #8
Medlem
tiztells avatar
Problemet löst, tack för hjälpen!
Citera
2022-08-04, 20:40
  #9
Avstängd
IceSticks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tiztell
Problemet löst, tack för hjälpen!
Hur faan löste du problemet??
Citera
2022-08-16, 20:42
  #10
Medlem
tiztells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IceStick
Hur faan löste du problemet??

gick in på inställningar och tillät kameran för teams, ren magi
Citera
2022-08-25, 16:23
  #11
Moderator
Rassas avatar
Kan väl förtydliga att man behöver gå till "Systeminställningar --> Säkerhet och integritet" och klicka på "Integritet," sedan välja "Kamera" i vänsterspalten och bocka i just "Microsoft teams."
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback