Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-09-23, 09:28
  #325
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Diskussion handlar om att SVT vill läxa upp oss i att ha det kallare. Jag har redan 19 grader. Hur varmt har du?

Har 22 grader och kommer inte sänka. Har fjärrvärme och temperaturen påverkar inte elförbrukning i cirkulationspump och regulator. Vårt fjärrvärmebolag kommer höja taxan med 2% för 2022 så det är överkomligt.
Citera
2022-09-23, 11:45
  #326
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldFashioned
18 i huset i stort, 16 i sovrummen.

Märks att du är rätt ung, hade du genomlevt oljekrisen hade du hade lite andra perspektiv. Många daltade generationer som levt en skyddad tillvaro alldeles för länge.
Jag är 50+ och kommer mycket väl ihåg oljekrisen. Du fortsätter göra dig till åtlöje.
Citera
2022-09-23, 11:47
  #327
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Har 22 grader och kommer inte sänka. Har fjärrvärme och temperaturen påverkar inte elförbrukning i cirkulationspump och regulator. Vårt fjärrvärmebolag kommer höja taxan med 2% för 2022 så det är överkomligt.
Så skönt för er. Själv bunkrar jag värmeljus och gör mig redo för en vinter där element-temp aldrig stiger över "pissljummet"
Citera
2022-09-23, 11:52
  #328
Medlem
Jag har inte tittat på Svt de senaste 15+ åren eller kanske 20+ rentav och samma gäller med SR. Det görs bra program, dokumentärer och serier etc, men dem kan man kolla på alt lyssna till utan att en enda sekund behöva utsätta sig för Svt:s skit-propaganda. Jag utsätter mig ALDRIG för det.
Citera
2022-09-24, 12:53
  #329
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maratonmaniker
Jag har inte tittat på Svt de senaste 15+ åren eller kanske 20+ rentav och samma gäller med SR. Det görs bra program, dokumentärer och serier etc, men dem kan man kolla på alt lyssna till utan att en enda sekund behöva utsätta sig för Svt:s skit-propaganda. Jag utsätter mig ALDRIG för det.
Samma här, aldrig någonsin.
SVT = hjärntvättning av allmogen
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback