Flashback bygger pepparkakshus!
2023-04-14, 04:32
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannika.Jansson
Nej jag såg din fråga men orkar inte hålla på repetera mig. Jag har ett flertal gånger skrivit i tråden jag VAR aktiv inom branschen under studietiden. Jag liksom väldigt många har/hade det jobbet som ganska lättförtjänta pengar under studietiden. Efter mina 5 år i Lund slutade jag så klart och jobbade enbart enstaka gånger.
Skulle aldrig återvända till det jobbet ens för trippel lön idag.

Vad det gäller min chef så skulle han säkert ha samma inställning idag som då att mina åsikter låter "sunda".
Han var nämligen en betydligt hårdare person än jag var och hade inställningen "busarna skulle känna skräck bara de såg våran bil komma". Vilket jag tyckte var vansinnig inställning som bara ledde till onödigt med jobb och bråk.

Vad det gäller fallet med finnen så tror jag därför absolut att han hade tyckt som jag att finnen skulle tas bort så fort det gick.

Du får ursäkta men det är lite så där halvjobbigt sitta och skriva i en tråd där det kommer in nya OV hatare och ställer samma frågor utan ens orkat läsa tråden. Då blir det så man/jag ger fan i att skriva svar.
Kram och en trevlig onsdag.
Folk fattar väl att du är en enda fet bluff.
Du skriver så dåligt att det är skrattretande.

Dock empatistörd eftersom du fortsätter ge dig på hans mamma. Det kan du lägga av med, hon har all rätt att sörja sin son.
Victim blaming och ge sig på anhöriga må ligga dig varmt om hjärtat, men det säger mer om dig. Hur störd och trashig du är när det bästa var att Juha dog enligt din utsago.

Finns ingen som hatar OV rakt av.
De flesta ser nyanser och inte tillvaron i svartvitt, dvs har förmåga att se skillnad på när det är en vakt värd sin titel.

De här två nötterna kan döpas till OOV.
Oordningsvakt.

De visar upp att de inte är kompetenta varken att läsa av situation, eller utöva det de lärt sig.
Varken bedömning, bemötande, grepp eller medicinska kontroller.

Det finns även indikation på att förbjudna grepp används av fler.

Förutom detta ljuger I*lma som en häst travar i förhör om situationen vs vittnen och kameror och han försöker köra en mer heroisk version om att han behövde ta stryptag.

Hoppas Eriksson mal ner dom till partiklar i rätten med motfrågor.
Senast redigerad av develi 2023-04-14 kl. 04:45.
Citera
2023-04-14, 08:33
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Folk fattar väl att du är en enda fet bluff.
Du skriver så dåligt att det är skrattretande.

Dock empatistörd eftersom du fortsätter ge dig på hans mamma. Det kan du lägga av med, hon har all rätt att sörja sin son.
Victim blaming och ge sig på anhöriga må ligga dig varmt om hjärtat, men det säger mer om dig. Hur störd och trashig du är när det bästa var att Juha dog enligt din utsago.

Finns ingen som hatar OV rakt av.
De flesta ser nyanser och inte tillvaron i svartvitt, dvs har förmåga att se skillnad på när det är en vakt värd sin titel.

De här två nötterna kan döpas till OOV.
Oordningsvakt.

De visar upp att de inte är kompetenta varken att läsa av situation, eller utöva det de lärt sig.
Varken bedömning, bemötande, grepp eller medicinska kontroller.

Det finns även indikation på att förbjudna grepp används av fler.

Förutom detta ljuger I*lma som en häst travar i förhör om situationen vs vittnen och kameror och han försöker köra en mer heroisk version om att han behövde ta stryptag.

Hoppas Eriksson mal ner dom till partiklar i rätten med motfrågor.

Folket har nog redan också i tråden förstått du står den strypte finnen nära och hens lilla mamma så det är lugn. Ditt hat mot OV har framgått med råge. Något annat av vikt du ville förmedla eller bara skriva av dig ytterligare?
Vi ser hur det går i rätten. Du får trösta lilla "pecka mamma och Mumin trollen när hon skall stiiirrrrraaa vakterna på ögonen i rätten.
Citera
2023-04-14, 08:45
Medlem
develis avatar
Citat:
Folket har nog redan också i tråden förstått du står den strypte finnen nära och hens lilla mamma så det är lugn. Ditt hat mot OV har framgått med råge. Något annat av vikt du ville förmedla eller bara skriva av dig ytterligare?
Vi ser hur det går i rätten. Du får trösta lilla "pecka mamma och Mumin trollen när hon skall stiiirrrrraaa vakterna på ögonen i rätten.
Nej kära du. Jag kan inte vara nära till alla offer i abok som jag försvarar mot empatistörda personer som dig.
Varken anhöriga till Lotta Rudström, Johanna Möller, Kim Wall eller nån annan.

Jag har öht inget hat mot OV, jag har haft många sådan i direkt närhet både på jobb och privat, finns nämnt i tråden.

Då har vi bockat av två fel.

Det värre som befinner sig i tråden du.
Försöker inbilla folk att du jobbat som OV och manipulerar i nivå med ett krattskaft. 😂
Du kan inte ens bete dig normal på fb.

Låt nu Juha’s mor vara ifred. Hon har inte gjort dig ett skit.
Kamma bena och börja bete dig som normalt folk. Vilket handlar om moral, man önskar inte att folk ska mördas som du ger uttryck för.
Citera
2023-04-22, 07:16
Medlem
Extinctionists avatar
Citat:
Vad det gäller min chef så skulle han säkert ha samma inställning idag som då att mina åsikter låter "sunda".
Han var nämligen en betydligt hårdare person än jag var och hade inställningen "busarna skulle känna skräck bara de såg våran bil komma". Vilket jag tyckte var vansinnig inställning som bara ledde till onödigt med jobb och bråk.

Förstår inte varför du tyckte din gamla chef var för våldsam och hetsade bråk när du sedan i samma inlägg sitter och försvarar vakternas agerande igen. Är det bara för att du ska kunna utstå som relaterarbar?

Citat:
Vad det gäller fallet med finnen så tror jag därför absolut att han hade tyckt som jag att finnen skulle tas bort så fort det gick.

Du får ursäkta men det är lite så där halvjobbigt sitta och skriva i en tråd där det kommer in nya OV hatare och ställer samma frågor utan ens orkat läsa tråden. Då blir det så man/jag ger fan i att skriva svar.
Kram och en trevlig onsdag.

Det här handlar inte om hur 'snabbt' eller hur 'hårt' vakterna borde få agera. En snabb fällning är rättfärdigat eftersom de står på perrongen. Men det är det som händer efter när man försöker få kontroll över Juha som det börjar se ut som ett mord.

Ett strypgrepp hör inte ihop med arbetsuppgiften, även om man är på perrongen och platsen är potentiellt farligt, för Juha var redan på marken med två vakter över sig och kunde inte röra sig. Vakterna skulle istället ha låst armar och ben, och satt handfängsel så Juha var oskadligjord.

Strypning orsakar dessutom panik och du får då personen i fråga att spjärna emot. Det är ju motsatt verkan. Finns ingen logik i hur vakterna hanterar det här och därför så är detta ett dråp!
Citera
2023-04-22, 08:38
Citat:
Ursprungligen postat av Extinctionist
Förstår inte varför du tyckte din gamla chef var för våldsam och hetsade bråk när du sedan i samma inlägg sitter och försvarar vakternas agerande igen. Är det bara för att du ska kunna utstå som relaterarbar?

Det här handlar inte om hur 'snabbt' eller hur 'hårt' vakterna borde få agera. En snabb fällning är rättfärdigat eftersom de står på perrongen. Men det är det som händer efter när man försöker få kontroll över Juha som det börjar se ut som ett mord.

Ett strypgrepp hör inte ihop med arbetsuppgiften, även om man är på perrongen och platsen är potentiellt farligt, för Juha var redan på marken med två vakter över sig och kunde inte röra sig. Vakterna skulle istället ha låst armar och ben, och satt handfängsel så Juha var oskadligjord.

Strypning orsakar dessutom panik och du får då personen i fråga att spjärna emot. Det är ju motsatt verkan. Finns ingen logik i hur vakterna hanterar det här och därför så är detta ett dråp!

Nej det verkar ju vara svårt för vissa som dig förstå.
Jag har aldrig sagt man skall ha en stil som vakt och gå söka bråk överallt för det vinner ingen på.
Man ger sig tex inte på utslagna alkisar och jäklas med dem ständigt och jämt som min fd chef ville.

Men folk som finnen är inte den sorten utan det var en person med ordnade förhållanden och lov och arbete.
Ändå bete sig som ett jävla svin och ge sig på oskyldiga!! Spma personer har jag och flera kollegor jävligt svårt att acceptera och dessa brukade vi jävlas med lite extra när vi fick chansen.

När det även gäller finnen så var det inte ens så illa att vakterna ströp en oskyldig utan här har vi en person som begått flera lagbrott genom narkotika, bråk, våldsamt motstånd och våld mot tjänsteman.
Hade finnen nu inte blivit dödad av olyckshändelse så hade garanterat denna förbannade finne skakat galler idag.

Förstår inte hur du och andra fortsätter att orka tjata om denna finne.
Han har ett svin och enligt mig fick han precis det straff och öde som han förtjänade.

Varför jag skriver om finnens mor i tråden är för kärringen gick ut tidigt i media och grät över sitt helgon till son som typ aldrig var ute och festade utan mest satt hemma och höll lilla Mumin mamman i handen och denna finnes mamma skulle minsann stirra vakterna i ögonen och det fick mig bli vansinnig.
Hon borde sett till fostra finn jäveln korrekt istället till att ej bruka amfetamin och slå ner oskyldiga i tunnelbanan.
Särskilt en liten oskyldig kvinna skulle han tackla omkull.

Fy fan säger jag bara.
Mumin mamma får lära sig att sonen var ett as och kan istället stirra sig själv i spegeln!
Citera
2023-04-22, 17:30
Medlem
Extinctionists avatar
Citat:
Nej det verkar ju vara svårt för vissa som dig förstå.
Jag har aldrig sagt man skall ha en stil som vakt och gå söka bråk överallt för det vinner ingen på.
Man ger sig tex inte på utslagna alkisar och jäklas med dem ständigt och jämt som min fd chef ville.

Men folk som finnen är inte den sorten utan det var en person med ordnade förhållanden och lov och arbete.
Ändå bete sig som ett jävla svin och ge sig på oskyldiga!! Spma personer har jag och flera kollegor jävligt svårt att acceptera och dessa brukade vi jävlas med lite extra när vi fick chansen.

Så du gillar att jävlas lite extra med folk för att du tycker de förtjänar det? Verkar som du bagateliserar våld och livslånga konsekvenserna som kan förorsakas av det, som fallet med Juha.

Bara för att personen du möter har ett förövrigt ordnat liv betyder inte att du kan misshandla honom bara för att han går bananas på fyllan. Har du redan fått ner någon på marken och bojat personen så har du gjort tillräckligt.

Citat:
När det även gäller finnen så var det inte ens så illa att vakterna ströp en oskyldig utan här har vi en person som begått flera lagbrott genom narkotika, bråk, våldsamt motstånd och våld mot tjänsteman.
Hade finnen nu inte blivit dödad av olyckshändelse så hade garanterat denna förbannade finne skakat galler idag.

Förstår inte hur du och andra fortsätter att orka tjata om denna finne.
Han har ett svin och enligt mig fick han precis det straff och öde som han förtjänade.

Varför jag skriver om finnens mor i tråden är för kärringen gick ut tidigt i media och grät över sitt helgon till son som typ aldrig var ute och festade utan mest satt hemma och höll lilla Mumin mamman i handen och denna finnes mamma skulle minsann stirra vakterna i ögonen och det fick mig bli vansinnig.
Hon borde sett till fostra finn jäveln korrekt istället till att ej bruka amfetamin och slå ner oskyldiga i tunnelbanan.
Särskilt en liten oskyldig kvinna skulle han tackla omkull.

Fy fan säger jag bara.
Mumin mamma får lära sig att sonen var ett as och kan istället stirra sig själv i spegeln!

Vad gäller hans brott är inte heller relevant relevant om du redan har bojat honom.

Dessutom så finns inget som säger att Juha någonsin begått narkotikabrott. Han hade en ADHD medicin och behövde inte ha varit påverkad av den i samband på fyllan.
Sen att hans morsa gråter är ju bara självklart. Men imbecila människor som dig kommer nog aldrig skaffa barn så du kan väl inte sätta dig in i den situationen. Bara jävligt lågt att skriva såna saker om en sörjande människa på detta vis.

En annan har påtalat om att du har bristande empati och det tvivlar jag inte heller på.
Citera
2023-04-22, 17:57
Medlem
develis avatar
Citat:

Bra inlägg om skillnaderna.
Självklart hade de rätt att vräka omkull honom så sett. Få stopp på honom.
De kan ta fram batongen också men inte slå urskiljningslöst för den skull.
Det handlar om vad som är olämpligt och likaledes vad som är totalt förbjudet.

Lägger till total oförmåga att kontrollera vitalparametrar och att inte ens fatta när det är dags att starta HLR.

Frågan är om de här två nånsin ens skulle överväga lågaffektivt bemötande?

Jämfört med övervakningskamera och deras beskrivning är de mer som två hanbufflar på prärien i brunstningstid.
De förefaller ha totalt tunnelseende, pratar om en hotbild som inte ens finns.
Han matade inte in slag på tjejen, han slår till henne bakifrån så hon faller framåt och det kryllade inte av folk runt Juha.
Sen kommer den berusade kille inskottgluggen när han går fram och frågar hur det gick.

Som du skriver reagerar Juha som de lärt ut på kursen.
Han är uppenbart inte adekvat, men hans toxikologisvar ger inte skyhöga svar.

1.12 promille var etanol.

Han har således måttlig grad berusning (1,0-2,0 promille) och närmare det som betecknas övre gräns för mild (0,5-1,0 promille).

Amfetamin 0.36 ug/g
Ritalinsyra 0.054 ug/g
("nedbrytningsorodukt till metylfendidat som är ett läkemedel vid adhd" )

"Den rättsmedicinska undersökningen visar att Hynninen intagit en måttlig mängd drickalkohol i anslutning till dödsfallet.

"Halterna av Amfetamin och Ritalinsyra var
ordinära."

.
Citera
2023-05-07, 18:46
Bannlyst
Rättegång inleds 9 maj 09:00

Källa: https://www.krimfup.se/articles/ordn...-i-tunnelbanan
Citera
2023-05-08, 16:55
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elclassico163
Rättegång inleds 9 maj 09:00

Källa: https://www.krimfup.se/articles/ordn...-i-tunnelbanan
Tack för påminnelse, en lång tid har gått sen han dog i händerna på två stollar.
Har det frammit antal dagar?

"Åklagaren Lucas Eriksson har uppgett att bevisläget ser bra ut, med övervakningsfilmer, en mobilfilm och en obduktionsrapport."
Citera
2023-05-09, 07:01
Medlem
Citat:

Den här direkt dödande handlingen är ett mord. Håller man strypgrepp så länge sagt sitter på någons bröstkorg så att lungorna komprimeras och andning blir omöjligt förstår man att det är en direkt dödande handling.

De ser till så att han dör, de kollar inte ens färgen på hyn eller andningen, ordningsvakterna har mördat Juha.

Båda ordningsvaktern ska dömas för mord. Blir så jävla illamående av detta, störda jävla mördare till ordningsvakter.
Senast redigerad av TorsteniSthlm76 2023-05-09 kl. 07:05.
Citera
2023-05-09, 07:06
Medlem
Ber om ursäkt om jag missar men har försökt leta bakåt i tråden men hittar ej. Någon som vill länka till fupen?
Citera
2023-05-09, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hatadroger
Varför stryper man honom i över 1 min 24 sekunder, då han redan är medvetslös efter 15 sekunder?????

Varför lägga handfängsel på en död man????

Ja precis, uppsåt att döda fanns uppenbarligen!
Ett brutalt mord.

Därför att dessa OV uppenbarligen går ingång på våld och kontroll och ville döda Juha.

Må de få vad de förtjänar, livvstid i fängelse!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in