Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2022-07-31, 14:02
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 93J
Jag döptes i Svenska kyrkan.

Betydelser enbart en av två topic.

Betydelser troende Jesus trotjänare?

Betydelser betyder för nollorna?
Barndop?

Dopet är ett reningsbad från synder och är tämligen verkningslöst för ett spädbarn som inte har syndat.
Citera
2022-07-31, 14:20
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Barndop?

Dopet är ett reningsbad från synder och är tämligen verkningslöst för ett spädbarn som inte har syndat.

Jag var barndop innan Sovjet splittrades.

Är du snäll som tänker svara en av tre alternativ?
Citera
2022-07-31, 14:21
  #27
Medlem
lyxelitistens avatar
Du hör ju själv.

Jesus sade att han inte var en god person utan endast hans fader är god. Läser man ens lite ur gamla testamentet så förstår man snabbt att fadern inte heller är god. Du ska alltså behöva en ond persons beskydd för att skydda dig från vreden av en ond person. Löjligt.

Dessutom så är fadern från början en lokal vädergud som människor bad till för att få regn över sin åker och inte drabbas av missväxt. Att han ställt sig upp mot sanningen och proklamerat sig själv som någon slags skapare är ingenting annat än en tragedi som fängslat många människor och andra varelser.

Sanningen är att vi inte skapats av någon gud utan har alltid funnits och kommer alltid att finnas. Livet är evigt och har ingen början eller slut. Av ett missförstånd som ligger i kosmos mystiska förlutna så har livet delats upp och vi upplever smärtan av det tills vi återförenas med den riktiga sanningen och når befrielse från okunnighet. Vi upplever ändlösa rundor av liv i form av död och återfödelse tills vi utrotat orsakerna till lidande och når frihet från okunskap i form av gnostisk visdom. Vi blir helt enkelt avhållsamma och vakna till livet som det är och väljer sedan att inte träda ner i betingad existens igen. Tvånget att födas och dö upphör och vi blir odödliga gudar som lever i osårbart allvetande. Vi får regera över våra egna världar som en del av den gnostiska och rena skapelsen som är universums sanna kreativa vilja. Det är upplysning och verklighet som är oändligt mycket högre än Bibeln och dess gudar lär ut. Bibeln lär inte ut sanningen utan snärjer människor i en lögn.

Bibeln nämner inte ens reinkarnation överhuvudtaget och det faktum kvarstår att de flesta som följer Bibeln inte tror på reinkarnation i någon form överhuvudtaget.

Skulle kunna skriva otroligt mycket mer. Men i grund och botten så handlar det om att ta ansvar för sitt eget liv och forma sitt eget öde utan att vara förtryckt av en person som kallar sig för gud men som bara är en feg och svekfull tyrann. Att inte ha ett misshandelsförhållande med en osann person och tvingas gå på äggskal för att klara av en påhittad prövning som inte finns eller leder till sann frihet är därför väldigt viktigt.

Bibeln lär inte ut frälsning eftersom den är antignostisk från början. Sann frälsning kommer från gnostisk visdom och det finns ingen frälsning utom den. Ditt eget allvetande är nyckeln till frihet och makt att säga nej till lidande och osanning. Endast genom gnostisk visdom kan lycka och mening fås. Det bygger enbart på att veta vad ditt liv är. Inget annat.

Det bygger till sist på ett aktivt och medvetet val att kämpa för sanningen som gör dig fri. Inga falska gudar kan inte ge dig något sådant. Det som lärs ut i Bibeln är exoterisk smörja och har inget med sanningen om livet att göra.
Citera
2022-07-31, 14:29
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 93J
Jag var barndop innan Sovjet splittrades.

Är du snäll som tänker svara en av tre alternativ?
Jag förstår tyvärr inte dina frågor.
Citera
2022-07-31, 14:40
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Jag förstår tyvärr inte dina frågor.

Betydelser är en av två trons du kunde förklara betydelser?

Gudstroende anse andra trons.

Jesuiter anse romar riket.

Gudstroende anse paradiset.
Citera
2022-07-31, 14:46
  #30
Medlem
Rebali179s avatar
Romabrevet 10:17 Svenska (1917)
Alltså kommer tron av predikan, men predikan i kraft av Kristi ord.
Citera
2022-07-31, 15:30
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Romabrevet 10:17 Svenska (1917)
Alltså kommer tron av predikan, men predikan i kraft av Kristi ord.

Romarriket kallade 1917? Skulle svensken tro Kristi?
Citera
2022-07-31, 15:54
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lyxelitisten
Du hör ju själv.

Jesus sade att han inte var en god person utan endast hans fader är god. Läser man ens lite ur gamla testamentet så förstår man snabbt att fadern inte heller är god. Du ska alltså behöva en ond persons beskydd för att skydda dig från vreden av en ond person. Löjligt.

Dessutom så är fadern från början en lokal vädergud som människor bad till för att få regn över sin åker och inte drabbas av missväxt. Att han ställt sig upp mot sanningen och proklamerat sig själv som någon slags skapare är ingenting annat än en tragedi som fängslat många människor och andra varelser.

Sanningen är att vi inte skapats av någon gud utan har alltid funnits och kommer alltid att finnas. Livet är evigt och har ingen början eller slut. Av ett missförstånd som ligger i kosmos mystiska förlutna så har livet delats upp och vi upplever smärtan av det tills vi återförenas med den riktiga sanningen och når befrielse från okunnighet. Vi upplever ändlösa rundor av liv i form av död och återfödelse tills vi utrotat orsakerna till lidande och når frihet från okunskap i form av gnostisk visdom. Vi blir helt enkelt avhållsamma och vakna till livet som det är och väljer sedan att inte träda ner i betingad existens igen. Tvånget att födas och dö upphör och vi blir odödliga gudar som lever i osårbart allvetande. Vi får regera över våra egna världar som en del av den gnostiska och rena skapelsen som är universums sanna kreativa vilja. Det är upplysning och verklighet som är oändligt mycket högre än Bibeln och dess gudar lär ut. Bibeln lär inte ut sanningen utan snärjer människor i en lögn.

Bibeln nämner inte ens reinkarnation överhuvudtaget och det faktum kvarstår att de flesta som följer Bibeln inte tror på reinkarnation i någon form överhuvudtaget.

Skulle kunna skriva otroligt mycket mer. Men i grund och botten så handlar det om att ta ansvar för sitt eget liv och forma sitt eget öde utan att vara förtryckt av en person som kallar sig för gud men som bara är en feg och svekfull tyrann. Att inte ha ett misshandelsförhållande med en osann person och tvingas gå på äggskal för att klara av en påhittad prövning som inte finns eller leder till sann frihet är därför väldigt viktigt.

Bibeln lär inte ut frälsning eftersom den är antignostisk från början. Sann frälsning kommer från gnostisk visdom och det finns ingen frälsning utom den. Ditt eget allvetande är nyckeln till frihet och makt att säga nej till lidande och osanning. Endast genom gnostisk visdom kan lycka och mening fås. Det bygger enbart på att veta vad ditt liv är. Inget annat.

Det bygger till sist på ett aktivt och medvetet val att kämpa för sanningen som gör dig fri. Inga falska gudar kan inte ge dig något sådant. Det som lärs ut i Bibeln är exoterisk smörja och har inget med sanningen om livet att göra.

Tack för ditt inlägg. Lite Bibelstudier tog mig effektivt ut eventuella villfarelser. Boken är sannolikt en tragedi för mänskligheten.
Citera
2022-07-31, 15:55
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 93J
Romarriket kallade 1917? Skulle svensken tro Kristi?

Uttryck dig begripligt eller försvinn ur den här tråden!
Citera
2022-07-31, 20:04
  #34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Campion
Tack för ditt inlägg. Lite Bibelstudier tog mig effektivt ut eventuella villfarelser. Boken är sannolikt en tragedi för mänskligheten.
Den som skäms för mig och mina ord i detta trolösa och syndiga släkte, honom skall också Människosonen skämmas för när han kommer i sin faders härlighet med de heliga änglarna.« Mark 8:38
Citera
2022-07-31, 21:43
  #35
Medlem
Ballooonies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 93J
Sant? Då är big bang fan sant. Alla trodde inte. Sorgligt slut mot människorna?
Jag tror. Och vet till och med.
Men kan inte vara bra fast jag vet vad det är att vara bra. För jag är i ett helt värdelöst ont tillstånd. Helt dysfunktionell.
Jag suger.

Missbildad.
Helvetets eldar får fortsätta förinta och bränna bort det onda köttet omkring Mig. Hoppas det funkar.
Kommer sitta som ett lallande kolli. Nöjd till slut kanske.

Jag är helt fucked for life.

Han är kreativ vår Devil. Kärlek har dom, personal och metoder att ta till för att demonstrera sin kreativitet och särart. Duktig vovve. Drivs av sina ruttna karaktärsdrag som används här till nåt bra.

Och ni är vidriga. Naturligtvis..
Citera
2022-07-31, 22:06
  #36
Medlem
Ballooonies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lyxelitisten
Du hör ju själv.

Jesus sade att han inte var en god person utan endast hans fader är god. Läser man ens lite ur gamla testamentet så förstår man snabbt att fadern inte heller är god. Du ska alltså behöva en ond persons beskydd för att skydda dig från vreden av en ond person. Löjligt.

Dessutom så är fadern från början en lokal vädergud som människor bad till för att få regn över sin åker och inte drabbas av missväxt. Att han ställt sig upp mot sanningen och proklamerat sig själv som någon slags skapare är ingenting annat än en tragedi som fängslat många människor och andra varelser.

Sanningen är att vi inte skapats av någon gud utan har alltid funnits och kommer alltid att finnas. Livet är evigt och har ingen början eller slut. Av ett missförstånd som ligger i kosmos mystiska förlutna så har livet delats upp och vi upplever smärtan av det tills vi återförenas med den riktiga sanningen och når befrielse från okunnighet. Vi upplever ändlösa rundor av liv i form av död och återfödelse tills vi utrotat orsakerna till lidande och når frihet från okunskap i form av gnostisk visdom. Vi blir helt enkelt avhållsamma och vakna till livet som det är och väljer sedan att inte träda ner i betingad existens igen. Tvånget att födas och dö upphör och vi blir odödliga gudar som lever i osårbart allvetande. Vi får regera över våra egna världar som en del av den gnostiska och rena skapelsen som är universums sanna kreativa vilja. Det är upplysning och verklighet som är oändligt mycket högre än Bibeln och dess gudar lär ut. Bibeln lär inte ut sanningen utan snärjer människor i en lögn.

Bibeln nämner inte ens reinkarnation överhuvudtaget och det faktum kvarstår att de flesta som följer Bibeln inte tror på reinkarnation i någon form överhuvudtaget.

Skulle kunna skriva otroligt mycket mer. Men i grund och botten så handlar det om att ta ansvar för sitt eget liv och forma sitt eget öde utan att vara förtryckt av en person som kallar sig för gud men som bara är en feg och svekfull tyrann. Att inte ha ett misshandelsförhållande med en osann person och tvingas gå på äggskal för att klara av en påhittad prövning som inte finns eller leder till sann frihet är därför väldigt viktigt.

Bibeln lär inte ut frälsning eftersom den är antignostisk från början. Sann frälsning kommer från gnostisk visdom och det finns ingen frälsning utom den. Ditt eget allvetande är nyckeln till frihet och makt att säga nej till lidande och osanning. Endast genom gnostisk visdom kan lycka och mening fås. Det bygger enbart på att veta vad ditt liv är. Inget annat.

Det bygger till sist på ett aktivt och medvetet val att kämpa för sanningen som gör dig fri. Inga falska gudar kan inte ge dig något sådant. Det som lärs ut i Bibeln är exoterisk smörja och har inget med sanningen om livet att göra.
Verkar som du förespråkar buddhismen och nirvana död och befrielse av nåt slag.

Tack för dina ord. Det är såna ord som gör mig än mer övertygad av Jesus Gud och sån utomjordisk godhet.
Men gäller att jag är rätt och bra. Vilket är svårt för mig tyvärr. Efter allt. Älska glömma o förlåta är svårt. När man är en sån här low life retaro biatch fyfan..
Att jag blir arg och frustrerad håller mig vid liv kanske. Vet inte ens varför. För att jag är kass och död. Värdelös. Kan inte bli bra. Jag vet.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback