Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-07-29, 10:13
  #1
Medlem
Jag vet själv att det finns webbsidor som ratsit.se, mrkoll.se osv. Dock måste man fylla 16 för att informationen ska komma upp i dessa webbsidor. Därför undrar jag om man på något sätt kan kolla upp personer som är 15 år eller kanske yngre. Min anledning till det är för att det finns väldigt många som är involverade i kriminalitet sedan barndomen, det har varit t.ex. flera dödsskjutningar involverande barn under 16 år om man kollar på nyheterna.
Citera
2022-07-29, 10:16
  #2
Medlem
kovidnittions avatar
Du kan ju kolla upp vem som helst men sidor som Ratsit så måste man vara 16 år eller äldre. Om du eftersöker en sökmotor som visar yngre barn så finns inte det nej
Citera
2022-07-29, 11:25
  #3
Medlem
Nej det kan du inte.
Citera
2022-07-29, 11:40
  #4
Medlem
Kvalitetssnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drankau
Jag vet själv att det finns webbsidor som ratsit.se, mrkoll.se osv. Dock måste man fylla 16 för att informationen ska komma upp i dessa webbsidor. Därför undrar jag om man på något sätt kan kolla upp personer som är 15 år eller kanske yngre. Min anledning till det är för att det finns väldigt många som är involverade i kriminalitet sedan barndomen, det har varit t.ex. flera dödsskjutningar involverande barn under 16 år om man kollar på nyheterna.

Varför vill du leta efter ungar på internet?
Citera
2022-07-29, 11:44
  #5
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Barn under 15 kan ju inte ens dömas så jag undrar varför de skulle finnas i ett sånt register du nämner. Svaret är som tidigare nämnts nej, och tur är väl det.
Citera
2022-07-29, 11:47
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvalitetssnus
Varför vill du leta efter ungar på internet?
Kolla igenom mitt inlägg en gång till.
Citera
2022-07-29, 11:49
  #7
Medlem
Kvalitetssnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drankau
Kolla igenom mitt inlägg en gång till.

Idiotin var snabbare än hjärnan, ursäkta.
Citera
2022-07-29, 11:50
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Barn under 15 kan ju inte ens dömas så jag undrar varför de skulle finnas i ett sånt register du nämner. Svaret är som tidigare nämnts nej, och tur är väl det.
Okej, men då borde det finnas i alla fall 15-åriga personer, så är dock inte fallet. Även då vill jag inte kolla upp om de har dömts för brott, det handlar mer om personer som befinner sig inom kriminella klaner som t.ex. Fakhro-klanen.
__________________
Senast redigerad av Drankau 2022-07-29 kl. 11:53.
Citera
2022-08-22, 13:09
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drankau
Jag vet själv att det finns webbsidor som ratsit.se, mrkoll.se osv. Dock måste man fylla 16 för att informationen ska komma upp i dessa webbsidor. Därför undrar jag om man på något sätt kan kolla upp personer som är 15 år eller kanske yngre. Min anledning till det är för att det finns väldigt många som är involverade i kriminalitet sedan barndomen, det har varit t.ex. flera dödsskjutningar involverande barn under 16 år om man kollar på nyheterna.

Nej vid min vetskap kan du inte kolla upp personer under 16 år
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback