Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-07-31, 23:32
  #37
Medlem
neuron-drones avatar
Jag skulle ju bara blir 50 år så jag vet inte ens hur länge jag kommer leva eftersom jag är äldre nu. Får sikta på 60 och hoppas klara mig själv, och att vi som är kompisar kan hjälpa varandra. De säger att vi inte kommer ha råd att bo ensamma utan vi måste alla flytta ihop. Känner mig skeptisk. Ekonomiskt skulle det funka, men en av dem orkar jag inte bo med. Så får se hur det går med det.
Citera
2022-07-31, 23:40
  #38
Medlem
Jag har sparat och byggt upp ett kapital med bra avkastning, vilket känns som prio ett. Då blir man ju mer flexibel sen.
Sen har jag rätt mycket engagemang ideellt och flera hoppies, hoppas att kunna hålla på med det så länge som möjligt. Känner ingen lust att vi utomlands, men skulle gärna vilja resa runt världen och se då mycket som möjligt innan jag blir för gammal. Sen vet man ju inte. Kan lika gärna dö i morgon, men då är ju kapitalet en säkerhet för fru och barn så att dom kan vi kvar om dom vill.
Citera
2022-07-31, 23:45
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fckptn
Jag och min man planerar att sälja huset och det mesta av våra prylar, köpa en miten lägenhet och sen fördela tiden 50% skidåkning och 50% segling över året. Vi har redan segelbåten och skidstugan så vi vill bara göra mer av samma som vi gör idag.

Den dagen vi inte orkar mer blir det väl ättestupa hand i hand.
Vad skönt att kunna planera ålderdomen ihop på det sättet. Jag vet ju inte, men om det inte händer någon olycka eller oväntat sjukdom så dör min fru tidigt pga generiska faktorer och sjukdomshistorik och jag blir gammal själv.
Citera
2022-07-31, 23:47
  #40
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvalitetssnus
Vi kan starta ett pensionat för pensionerade Flashbackare där vi går runt och röker på medans vi surt muttrar om kärringar, PK, blattar och våra enorma Flashbackdasar.

Är det det som kallas helvetet?
Citera
2022-07-31, 23:53
  #41
Medlem
Ghastens avatar
Hoppas ju inte men på något sätt känns det som jag inte överlever till pension. Den höjs hela tiden med. Får väl cancer eller något annat som så många får.
Många vänner och bekanta som gått bort mellan 35 till 60 år ålder

Därför har jag inte lagt någon riktig plan. Men bo utomlands i något trevligt land vore inte fel.
Citera
2022-07-31, 23:55
  #42
Medlem
Kvalitetssnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Är det det som kallas helvetet?

Jag skulle tro att det är svårt att komma närmare.
Citera
2022-07-31, 23:55
  #43
Medlem
Fckptns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senapsillen
Vad skönt att kunna planera ålderdomen ihop på det sättet. Jag vet ju inte, men om det inte händer någon olycka eller oväntat sjukdom så dör min fru tidigt pga generiska faktorer och sjukdomshistorik och jag blir gammal själv.

Inget är garanterat här i livet, inte ens att du lever imorgon. Så ta en dag i taget och njut av den. Förlåt oförätter, säg förlåt, gör det bästa du kan med det du har.

Med lite tur och skicklighet så får vi bli gamla, kanske till och med lyckliga.
Citera
2022-08-01, 09:35
  #44
Medlem
nonameds avatar
Jag känner lite såhär som i klippet. Hur mycket man har upplevt under sina 40 år. https://youtu.be/PfZQLksfbVk
Citera
2022-08-01, 11:42
  #45
Medlem
Stark-Senaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Som det "ser ut" med det mesta idag och allt elände..så känns det som man inte vill vara kvar allt för länge tänker jag.
Också det så klart
Citera
2022-08-01, 16:32
  #46
Medlem
Var jag kommer bo? Ingen aning. Drömmer om fint hem både i Sverige och utomlands. Vill jobba med projekt som engagerar mig. Umgås med familj och vänner.
Citera
2022-08-22, 05:50
  #47
Avstängd
Jesus dog 28 år pga rådande korsfästelse. Kan det inte vara jag då??? Eller syns man inte?
Citera
2022-08-23, 19:12
  #48
Medlem
Timoteuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Pensionat

Jag har tack och lov inga barn. Jag hoppas på dödshjälp om jag skulle bli så dålig att jag inte kan ta hand om mig själv. Men feg som den svenska staten är i alla sammanhang, så får man väl fixa det själv eller åka utomlands.

Kunde inte ha sagt det bättre själv!
Om hon "barnflickan" i Knutby kunde hitta ett vapen på Plattan för 20 år sedan, borde väl även jag kunna åka till någon sk utsatt ort och köpa en pickadoll av någon yngling i gympabyxor.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback