Citat:
Ursprungligen postat av
brolinlever
Närmaste att hålla koll på är försäljningen av Aerowash som pågått i 4 år. Hade han någon miljon där vill jag minnas, som han skulle panga in i Acarix när det skedde. Det är mycket möjligt att han bara har korvören i aktien, men för hans pumpnings skull spelar det kanske mindre roll.
Om och det är ett stort om försäljningen går igenom så ska det bli intressant att se hur han väljer att kommunicera det i sin discordbubbla. Mtp att han säger att omsättningen är så låg att minsta lilla kan påverka kursen, så finns det ju isf möjlighet att blåsa upp kursen genom att påskina att man ska handla för en mille eller två
Exakt. Förståndet är begränsat med agerandet, uppenbart är att han vill påverka kursen att gå upp genom att berätta för andra att kursen kommer att gå upp när han köper.
Tror jag på en investering så köper jag in mig och sedan löser sig uppgången med tiden.
Han förstår inte fakta och begriper inte att för hans egen del så skulle det vara lönsamt att ha personer som kan förklara på forumet vad produkterna är till för, eller om det finns ett användningsområde. Dessa personer som är pålästa och kunniga åker ut med huvudet före för att inte påverka "osäkra investerare".
Hade han själv förstått faktan hade han sålt.
Det han skapar är en ny Discordbubbla, där han själv troligtvis kommer åka dit en gång till likt övriga sänken han varit inne i, Brighter, Eniro, Lifeassays, Aegirbio.
Genom valet av aktier och sin okunnighet med vad som händer vid nyemissioner (han själv tror att en NE kommer i Acarix inom ett halvår) så är man ute på djupt vatten.
Han kan få höra av sig till mig så ska jag förklara för honom hur dagens kurs mot kassan och tiden kommer göra att hans innehav om 6 månader kommer vara ännu mer negativt. Men likt i Aegirbio så klarar han inte av att dra enkla slutsatser och sälja av i tid.
Det är ganska komiskt att han påstår sig ha "näsa" för bolag som blir uppköpta, i Acarix-forumet så har han varit med om två, en av dem är Lifeassays av Aegirbio, vilket är felaktigt. (Det var Lifeassays som bildade ett nytt bolag och sedan lät sitt nya bolag fusioneras in i Aegirbio, det var dessutom inte någon bra affär för aktieägarna i Lifeassays mer än att Aegirbio haussade senare upp pga felaktiga PM. Men själva fusionen var inte något uppköp som kursmässigt var något bud att hurra över. Sagan om Aegirbio vet de flesta vad som hände sedan.) Att dessutom placerat sina pengar i Lifeassays från början visar hur inkompetent han är att välja aktier, men han lockades väl av att den gått ner med över 80%.
När Aktiepionjären inser sitt misstag så säljer han, med det påstådda innehavet han har så skulle det inte tas emot speciellt enkelt i orderdjupet då det är väldigt begränsad köpsida, han skulle sänka aktien rejält. Sedan har han för vana att klaga och snacka ner bolaget när han är besviken och verkligheten går upp för honom, det har skett förr. Vilket skulle innebära att han inte bara kraschar kursen med försäljning utan han snackar ner bolaget samtidigt.
Det ironiska är att han gnäller på dem som är negativa mot de bolag han själv äger IDAG, att de kan påverka kursen, vilket han själv skrivit.
-Skillnaden är att han som vanligt inte tagit till sig faktan och förstår den som vanligt för sent.
Men det är tydligen okej att han själv klagar på andra bolag.
Han hotar även i din Discordbubbla att slänga ut personer som skriver saker som tolkas negativt, trots att de håller sig till fakta. Är det vad forumen är till för? I slutändan kommer han själv missa informationen han behöver, men han skulle nog inte kunna förstå det ändå.
Till er som funderar på köpa något Aktiepionjären är inblandad i, LÅT BLI. Med facit i hand slutar det med katastrof. Om ni är inne i de aktier han haussar, sälj.