• 4
  • 5
2022-07-31, 22:08
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uberfuhrer
Det var mer som ett exempel. Jag kan nattparkering på Cirkle K vid McDonalds mellan Mölndal och Sisjön, jag kan åka ställa mig på valfri villagata i Onsala, valfri villagata i Pixbo, Mölndal, Mölnlycke eller vid Stensjön. Varjera varje kväll så ingen ser ett mönster och jag får vara ifred. Pendelparkeringen Burger King Delsjömotet. Finns egentligen 50 ställen där jag kan stå gratis där jag bör få vara ifred. .......text........

Kan säkert funka men känns lite omständigt leta och byta plats varje dygn.

Varför inte hyra en parking plats (med Motorvärmare uttag) hos något centralt bostadsbolag , då har du ju rätt stå där.
Kruxet blir att vara extremt diskret så ingen märker det används som övernattning varje natt.

vet ett par som drev en affär och hade en husbil stående utanför affären. Dom bodde i den pga dålig ekonomi och hyrde ut sitt hus men var så diskreta att det tog lång tid innan vi fattade dom övernattade där, tror aldrig dom "åkte dit" för detta , däremot konkursade affären men det är en annan historia.
Citera
2022-07-31, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uberfuhrer
Hej

Jag har 10 mil enkel väg att köra till jobbet. Jag har jobbat så i flera flera år, måste vara på plats varje dag.

Idag med de skenande bränslepriserna tankar jag för 6000kr/månad bara för arbetsresorna.

Det är en aspekt, den andra aspekten är tiden. Det finns inga arbeten att söka på hemorten och arbetsorten är en av våra tre största städer, helt utan bostäder.

Dessutom börjar jag bli gammal, jag orkar inte sitta i bilen 12,5h/veckan utöver att jag ska arbeta 40h. Det blir att man bara pendlat och arbetar för att leva samt sköta om allt annat -på helgerna.

Jag funderar på lite olika alternativ. Ett alternativ är att köpa en begagnad vw multivan. Jag kör till jobbet måndag morgon och hem igen på fredag efter jobbet. Det blir fyra nätter i veckan i bilen året om förutom semestermånaden mitt i sommaren.

Jag tar med kläder, stryker skjortor, tar med tio uppsättningar underkläder varje måndag. Tvättar när jag kommer hem på helgen.

Jag har ett gymkort som ger mig rätten att träna (och duscha, raka mig och borsta tänder) på samtliga gym i väst-Sverige.

Bilen får plats i en vanlig parkeringsruta för personbil och ser ut som en minibuss. Jag tror jag kommer undan med att övernatta i den 2-4km från jobbet 1km från gymmet, på Ica Maxis parkering.

Är det någon som gjort något liknande? Är det genomförbart?

Andra förslag till mitt liv i återvändsgränd?

har inte läst något annat än trådstarten just nu, men tänker direkt på att flytta.
Varför bor man 10 mil från sitt jobb? Det är ju bara sjukt,skulle aldrig göra en sån sak.
Jag bor själv, och jag överdriver inte nu utan det är på riktigt, 150 meter från mitt jobb.
Mina kostnader per månad för transport till jobbet är alltså 0 kronor.

Det var ett medvetet val att flytta nära jobbet. Dels slipper jag som sagt kostnaderna i transport, men fick även fördelar som att bo nära centrum. Win-Win
Citera
2022-08-01, 15:21
Medlem
Kan du inte st på jobbets parkering? Där borde det finnas motorvärmaruttag eller något annat eluttag. Toalett, personalrum med kokmöjlighet och dusch borde också finnas. Ta ett snack med chefen om var du ska ställa fordonet, eller om du kan ställa upp en husvagn?
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in