Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-07-27, 16:56
  #1
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
En sak jag tycker är kul är såna där YouTube videor där man har tagit en existerande video tex ett filmklipp eller intervju och klippt om dem så kontexten blir komisk. Jag skulle själv vilja testa att göra detta men jag förstår inte en sak: att ladda ner videor är olagligt så hur tusan går man runt detta? Hur får man tag i originalvideon utan att ladda ner den?
Citera
2022-07-27, 17:29
  #2
Medlem
ayeflatowls avatar
Ladda ned den ändå, vad ska de göra? Anmäla dig?
Citera
2022-07-27, 17:35
  #3
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ayeflatowl
Ladda ned den ändå, vad ska de göra? Anmäla dig?
Tanken är att lägga upp min klippta video på Youtube för allmän beskådan så man kan väl åtminstone vänta sig att den blir nertagen av YouTube om inte värre
Citera
2022-07-27, 17:55
  #4
Medlem
GanjaFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jultomtenbrannupp
Tanken är att lägga upp min klippta video på Youtube för allmän beskådan så man kan väl åtminstone vänta sig att den blir nertagen av YouTube om inte värre

Läs youtubes regler om vad som gäller om du vill ladda upp just där. Det verkar ju räcka med en "ram" och några pauser under klippens gång för att få lägga upp andras material med tanke på alla "reactions" videor som läggs upp.

För att ladda ner videos från youtube använder du enklast mozilla firefox och youtube video downloader.
Citera
2022-07-27, 18:37
  #5
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GanjaFarfar
Läs youtubes regler om vad som gäller om du vill ladda upp just där. Det verkar ju räcka med en "ram" och några pauser under klippens gång för att få lägga upp andras material med tanke på alla "reactions" videor som läggs upp.

För att ladda ner videos från youtube använder du enklast mozilla firefox och youtube video downloader.
Tack för tipsen
Citera
2022-07-27, 20:10
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jultomtenbrannupp
En sak jag tycker är kul är såna där YouTube videor där man har tagit en existerande video tex ett filmklipp eller intervju och klippt om dem så kontexten blir komisk. Jag skulle själv vilja testa att göra detta men jag förstår inte en sak: att ladda ner videor är olagligt så hur tusan går man runt detta? Hur får man tag i originalvideon utan att ladda ner den?
Vad skulle vara olagligt med att ladda ner en video?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback