Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-07-30, 00:02
  #13
Medlem
neuron-drones avatar
Får man vara med även om man inte tränar men mår bra av mycket proteiner?

Fiskgryta är underskattat. Man hackar lite lök och morötter och fräser med de kryddor man gillar. Man har i tomatkross. Sedan fisken i bitar, tills den är klar. Det tar bara några minuter om den är tinad. Det kan bli väldigt olika smak beroende på kryddorna, antingen kan man gå åt curryhållet, chilihållet eller mer svenskt med örtkryddor och peppar. Vill man att grytan ska se lite fin ut toppar man med en halv paprika i bitar och tomat i bitar och låter koka med några minuter. Använder man curry kan det vara gott med kokosmjölk men inte så ofta man har det hemma, är man OK men lite skum konsistens kan man ta i kokosflingor och låta koka med.

Man låtsas att det är en soppa och äter med sked och har inte ris till.
Citera
2022-07-30, 00:03
  #14
Medlem
Farfarsfars avatar
Pulvermos, tonfisk på burk och en jävla massa nymald peppar. Smakar som skolans lappskojs och går utmärkt att snabbt käka med sked.
Citera
2022-07-30, 04:07
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 448
Gah låter så där , billig iaf men ska testa

Frysta räkor och Keso o salt är fint.

Klassikern är annars rå nötfärs , gaffeln i ena näven o saltkaret i andra

Helt ok numera att köpa rå nötfärs efter skandalerna för 10 år sen.

Snitta upp först så man inte har bruna mellanlager gömda.

En vältränad näsa vet direkt , har inte sett detta på ica,konsum o hemköp iaf på 10 år

Räkor är så gott.. Tyvärr ganska dyrt för mig. Lägger Ner lite mer tid då som bakpotatis och räkor med smör.. Tusan vad gott ❤️
Citera
2022-07-30, 04:58
  #16
Medlem
Jahbrahs avatar
Mackrillmackor? Kan ju slänga på ett par ostskivor och sen in i ugnen, smaskigt. Sedan en smoothie med allsköns grönsaker och frukt som kan varieras var dag.
Citera
2022-07-30, 09:56
  #17
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kweito
Mat som du kan slänga ihop under en halvtimme som också ger dig den mängd näring du behöver i form av kolhydrater, protein, vitaminer osv (Dessa varierar såklart beroende på vad målet med din träning är, vilket besvarar din fråga om varför detta kan vara lite otydligt eftersom frågan kan besvaras väldigt brett). Och att det är någonting som du faktiskt köper ingredienser till, alltså inget microstuk eller kebabsallad. Dessa är enbart mina åsikter om ämnet.

Stressad är jag inte, tycker inte att matlagning är särskilt underhållande eller så är jag bara för lat. Andra har större passion för matlagning och då kan denna tråden kanske inte vara lämpad för dem.

Storkok är definitivt en bra grej som man kör med. Halvfabrikat får väl var man stå för själv men har du någon idè om det så tveka inte att dela med dig.

Det bästa hade nog vart att skriva i tråden. Vad äter ni efter ert träningspass och i vilket sport ni tränar isf ? Matlagningen som ska gå relativt fort att tillaga som är mättande gott och innehåller ett näringsrikt intag på energi och ämnen
Citera
2022-07-30, 15:39
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdaren
Det bästa hade nog vart att skriva i tråden. Vad äter ni efter ert träningspass och i vilket sport ni tränar isf ? Matlagningen som ska gå relativt fort att tillaga som är mättande gott och innehåller ett näringsrikt intag på energi och ämnen

Kolla, om du ska leka vikigpetter och försöka hitta fel här och där för att kompensera för någonting annat så kan du väl ta och dra till Familjeliv istället? Alla andra i denna tråden har ju fattat exakt vad jag efterfrågade och jag tror att du är intelligent nog att fatta det med men det är någonting annat du verkar vara efter. Lägg av med det.

Jag uppskattar tipsen men att någon ska leta efter små irrelevanta detaljer att gnälla på gillar jag verkligen inte.
Citera
2022-07-30, 21:00
  #19
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kweito
Kolla, om du ska leka vikigpetter och försöka hitta fel här och där för att kompensera för någonting annat så kan du väl ta och dra till Familjeliv istället? Alla andra i denna tråden har ju fattat exakt vad jag efterfrågade och jag tror att du är intelligent nog att fatta det med men det är någonting annat du verkar vara efter. Lägg av med det.

Jag uppskattar tipsen men att någon ska leta efter små irrelevanta detaljer att gnälla på gillar jag verkligen inte.

hehehe Tungt kommenterat. Jag bara småshivas med dig
Citera
2022-07-30, 21:12
  #20
Medlem
Yoweris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 448
Denna är enkel

Värm upp en kastrull med vatten och skicka i makaroner (ej snabb makaroner).
Smula ned nötfärs i vattnet och börja rör om.

När koktiden är aldente så häller du ut nästan allt vatten o ställer på plattan och häller i vispgrädde o dra i smör

Man kan om man vill steka nötfärsen bredvid i stället

Salt o svartpeppar

Nötfärsen kan bytas ut mot bacon eller korv

Kör man tonfisk har man pasta Tuna på nolltid men dår är tomatpure ett måste till

Nötfärs och makaroner är grejer, men skulle aldrig koka färsen i vatten
Citera
2022-07-30, 21:22
  #21
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yoweri
Nötfärs och makaroner är grejer, men skulle aldrig koka färsen i vatten

Funkar fint iaf för o spara tid iaf men bättre o köra sidan av så man inte spiller bort näring när man häller ut vatten.

Prova

God gräddig rätt minst sagt
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback