2022-09-04, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marre1976
Borde man räknat ut, sitter på nordfront och hänger.
Det säger ju allt
Ja det säger att jag tar del av ett ofiltrerat nyhetsflöde. Du däremot verkar ha stora skygglappar och begränsat intellekt.
Citera
2022-09-04, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lowslow87
Hahaha du verkar ganska korkad!
Vilken jävel sitter och googlar innan?
Exakt tror inte någon någon chef googlar folk man intervjuar, synd att inte alla är lika duktig som marre😂
Citat:
Ursprungligen postat av Marre1976
Snälla du?
Ganska snabbt att goggla på en en ny persom man ska anställa.
Tar typ 20 sekunder av ens liv men personen i fråga kan förstöra en ungdoms liv på 20 sekunder.
Vilket var jobbigt nu snälla du?
Har jag sagt att det är svårt att googla eller?? Nej jag sa att varför ska man googla nån som klarar bakgrundskollen på lexbase?
Och varför svarar du inte på det jag skrev ang att tex ett grinigt ex ljuger ihop något och smutskastar en person på olika forum? Du tycker alltså att om jag tex skulle hänga ut dig (om jag viste ditt namn) med namn på något forum och säga att du är en sexualförbrytare så förtjänar du att bli av med jobbet och inte ha en möjlighet att få nytt jobb?
Citera
2022-09-04, 17:09
Medlem
Marre1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av User1945
Exakt tror inte någon någon chef googlar folk man intervjuar, synd att inte alla är lika duktig som marre😂

Har jag sagt att det är svårt att googla eller?? Nej jag sa att varför ska man googla nån som klarar bakgrundskollen på lexbase?
Och varför svarar du inte på det jag skrev ang att tex ett grinigt ex ljuger ihop något och smutskastar en person på olika forum? Du tycker alltså att om jag tex skulle hänga ut dig (om jag viste ditt namn) med namn på något forum och säga att du är en sexualförbrytare så förtjänar du att bli av med jobbet och inte ha en möjlighet att få nytt jobb?

Men snälla....
Du har ju svaret här just i detta fallet på varför en arbetsgivare ska googla tilltänkta sökanden.
Behöver ingen närmare förklaring där

Sen det andra är inte ens värt att kommentera men jag gör ett lättare undantag, om du gogglar huvudpersonen så ser du att det inte är ett gringt x som skrivit. Eller hur?
Då har vi klarat av dina små frågor lilla vän.
Citera
2022-09-04, 20:31
Medlem
Inte för att förta nöjet av ordkriget kring googling. Men om man skriver in fulla namnet inklusive mellannamn så får man förvisso upp en träff där en person på facebook länkar till en död länk. I samband med det nämns hans namn och ett målnummer samt ordet pedofil.

Men det är också allt. Precis allt. Artiklar på nordfront som länkades kommer inte upp.

Så. En presumtiv arbetsgivare som googlar skulle förvisso få en indikation att det kan finnas mer att ta reda på. Men med ett rent belastningsregister lika gärna kunna tänka det är lugnt.
Citera
2022-09-12, 12:43
Medlem
Dom har fallit i tingsrätten. 6 års fängelse och 1 030 000 kr i skadestånd. Döms för grovt olaga tvång, våldtäkt mot barn vid 5 tillfällen, sexuellt övergrepp mot barn vid 5 tillfällen samt grovt utnyttjande av barn för sexuell posering.

Domen kan överklagas.
Mål nr B 2530-22 Gävle tingsrätt

Av domen framgår att GM har både hotat, manipulerat och lurat BO samt att domstolen anser BO utsatts för en mycket allvarlig kränkning. Därav det höga skadeståndet. Det framgår också att åklagaren yrkade på sex års fängelse, att försvaret yrkade på lägre straff men inte hur lågt samt att misstänkt erkänt i stort. Däremot har om det ska vara grovt och hur många tillfällen skilt sig åt mellan vad GM berättat och vad BO berättat.

Med tanke på att försvaret yrkat på lägre straff samt att det blev ett väldigt högt skadestånd så är det nog troligt att det överklagas?
Citera
2022-09-12, 13:04
Medlem
Schaefers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minimalisma
Dom har fallit i tingsrätten. 6 års fängelse och 1 030 000 kr i skadestånd. Döms för grovt olaga tvång, våldtäkt mot barn vid 5 tillfällen, sexuellt övergrepp mot barn vid 5 tillfällen samt grovt utnyttjande av barn för sexuell posering.

Domen kan överklagas.
Mål nr B 2530-22 Gävle tingsrätt

Av domen framgår att GM har både hotat, manipulerat och lurat BO samt att domstolen anser BO utsatts för en mycket allvarlig kränkning. Därav det höga skadeståndet. Det framgår också att åklagaren yrkade på sex års fängelse, att försvaret yrkade på lägre straff men inte hur lågt samt att misstänkt erkänt i stort. Däremot har om det ska vara grovt och hur många tillfällen skilt sig åt mellan vad GM berättat och vad BO berättat.

Med tanke på att försvaret yrkat på lägre straff samt att det blev ett väldigt högt skadestånd så är det nog troligt att det överklagas?

Med utgångspunkt på att du kan citera domen så klart blir frågan om du har den och isf vill dela den?
Citera
2022-09-12, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schaefer
Med utgångspunkt på att du kan citera domen så klart blir frågan om du har den och isf vill dela den?

Jag kontaktade Gävle tingsrätt och bad om domen, så jag har läst den. Jag har aldrig och kommer aldrig sprida domar om sexualbrott mot barn, men endera kan du mejla, ringa eller besöka tingsrätten och få en egen kopia. Eller vänta tills någon med mindre samvete lägger ut den.
Citera
2022-09-12, 14:22
Medlem
Schaefers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minimalisma
Jag kontaktade Gävle tingsrätt och bad om domen, så jag har läst den. Jag har aldrig och kommer aldrig sprida domar om sexualbrott mot barn, men endera kan du mejla, ringa eller besöka tingsrätten och få en egen kopia. Eller vänta tills någon med mindre samvete lägger ut den.

Stor respekt för ditt svar.
Citera
2022-09-12, 20:35
Medlem
Lokaltidningen skriver
https://www.gd.se/2022-09-12/man-utn...da-nakenbilder

"En man har vid flertalet tillfällen tvingat ett barn att fotografera sig själv avklädd. Mannen har sedan utfört sexuella handlingar mot barnet under hot om att sprida bilderna"
Citera
2023-08-10, 06:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .kungen77
Häktningsprotokoll

https://anonfiles.com/f0M4Qc0byd/G_v...tokoll_h_f_pdf

.

Du råkar inte ha dom på denna person nu?
Citera
2023-08-10, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trippelsons
Du råkar inte ha dom på denna person nu?

https://gofile.io/d/oCY0KP

.
Citera
2023-11-03, 07:29
Medlem
bess.the.bests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .kungen77
https://gofile.io/d/oCY0KP

.

Ah bakom lås och bom! Var tvungen att kolla upp hur det går för Dav*d, en otroligt manipulerade människa. Här krävs det tvångskastrering.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in