Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-07-25, 11:06
  #1
Medlem
Eller är hela jorden redan ägd ? Kan jag åka till någon ö r ingen människa lever och bestämma att här vill jag bo utan att betala ? Pratar om hela världen och skog där ingen människa knappt ens vandrat.
Citera
2022-07-25, 11:14
  #2
Medlem
chaoswithins avatar
Visserligen behöver du ha pengar för att överleva, men marken är gratis.

http://www.immigration.gov.pn/faq/index.html

Sen vet jag inte om jag hade velat bo där, dom verkar minst sagt speciella.
Citera
2022-07-25, 13:31
  #3
Medlem
Antarktis ägs väl inte av någon egetnligen. Är du medboragare i Sverige eller något av de andra drygt 50 länderna som undercknat Antarktisavtalet så får du inte åka dit utan tillstånd men medborgare i andra länder kan fritt besöka kontinenten och borde rimligen kunna smälla upp en kåk där. Det gäller alltså att först skaffa sig lämpligt medborgarskap.
Citera
2022-07-25, 13:35
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chaoswithin
Visserligen behöver du ha pengar för att överleva, men marken är gratis.

http://www.immigration.gov.pn/faq/index.html

Sen vet jag inte om jag hade velat bo där, dom verkar minst sagt speciella.

Mmm finns nog trevligare ställen.
Canada eller Alaska kanske?
Ngnstans i ödemarken där du kan köpa en liten bit land för nästan ingenting.

Krävs dock en massa kunskap, ork och en hyffsad slant att köpa redskap, proviant, fordon, vapen och tusen saker till.

Eller varför inte ett nedgånget ruckel i norra Sverige som du i princip bygger om till nytt?
Nog det enklaste och säkraste utav våra förslag.
Citera
2022-07-25, 13:37
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlowTheClaymores
Antarktis ägs väl inte av någon egetnligen. Är du medboragare i Sverige eller något av de andra drygt 50 länderna som undercknat Antarktisavtalet så får du inte åka dit utan tillstånd men medborgare i andra länder kan fritt besöka kontinenten och borde rimligen kunna smälla upp en kåk där. Det gäller alltså att först skaffa sig lämpligt medborgarskap.

Kostar en förmögenhet att bara forsla proviant dit om nu någon låter dig ens göra det.
Citera
2022-07-25, 14:29
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjejmedpondus
Eller är hela jorden redan ägd ? Kan jag åka till någon ö r ingen människa lever och bestämma att här vill jag bo utan att betala ? Pratar om hela världen och skog där ingen människa knappt ens vandrat.
Favelorna i brasilien är tekniskt ägda av någon men där bor man gratis.
Citera
2022-07-25, 15:33
  #7
Medlem
Om jag skulle vilja åka någonstans och bara roffa åt mig mark och säga det här är min mark är det möjligt ?
Citera
2022-07-25, 20:48
  #8
Medlem
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjejmedpondus
Om jag skulle vilja åka någonstans och bara roffa åt mig mark och säga det här är min mark är det möjligt ?

Det finns några ställen i Sydamerikas djungler där staten har väldigt dålig kontroll. Där skulle man troligen bara kunna lägga vantarna på marken. Det gäller förstås att hålla sig väl med grannarna.
Citera
2022-07-25, 21:35
  #9
Medlem
godboys avatar
Frågan är rätt intressant måste jag säga. Tror det är rätt få delar av världen man "bara kan bosätta sig" utan att någon reagerar. Varför folk reagerar är säkert lite olika. Men om man som utböling bara bosätter sig hur som helst så lär ju bofasta säkert tycka saker om den saken. Kommer man överens med lokalbefolkningen och talar dess språk så kan det nog gå bra, om man nu kan tillföra något till samhället.

Vissa ställen i Ryssland som är avlägsna lär nog gå att bosätta sig i, förutsatt att man uppfyller ovan nämnda. Kan även funka i vissa afrikanska länder, men då kan ju hudfärgen bli ett visst bekymmer.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback