• 1
  • 2
2022-07-24, 21:13
Medlem
Min rumskompis som är en kvinna går upp och ner för trappan onödigt många gånger. Vad är tankeställningen? hon gör så många resor som kunde ha gjorts på bara en. men på något sätt förlänger det. Är detta ett tecken på minnesproblem och låg iq? Eller är det mer som en kombo och hon gör detta för att lura sig själv att tänka att hon får mycket arbete gjort.Jag tror att sådana är uttråkad personligen och ingenting blir gjort
Citera
2022-07-24, 21:20
Bannlyst
Hon gör så för att försöka få dig att hjälpa till så slipper hon gå flera gånger. Vad är du för rumskompis egentligen.

Hon verkar vara fantastiskt snäll.
Citera
2022-07-25, 08:04
Folk måste fylla sina liv med något. Alla måste det. Vissa vill göra mer utan att få extra gjort. Andra vill göra så lite som möjligt utan besvär.
"Vad är tankeställningen?" Inte mer värkvärdig än en stressad hyena i en betonghage som springer fram och tillbaka på ett zoo.
Citera
2022-07-25, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1mkr
Folk måste fylla sina liv med något. Alla måste det. Vissa vill göra mer utan att få extra gjort. Andra vill göra så lite som möjligt utan besvär.
"Vad är tankeställningen?" Inte mer värkvärdig än en stressad hyena i en betonghage som springer fram och tillbaka på ett zoo.

Jag är nog också inne på det temat. Folk försöker fylla sin tid med något. Att göra en sak och sedan gå fram och tillbaka varje gång man gör en liten sak är tidskrävande, men fyller ut tiden jämfört med att gå en gång och fixa allt och sedan klart.

Är man lite sjukt i huvudet kan det sluta med att man bara går fram och tillbaka utan att få något annat gjort än att man har fullt upp med sina tankar.
Citera
2022-07-25, 08:51
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Jag är nog också inne på det temat. Folk försöker fylla sin tid med något. Att göra en sak och sedan gå fram och tillbaka varje gång man gör en liten sak är tidskrävande, men fyller ut tiden jämfört med att gå en gång och fixa allt och sedan klart.

Är man lite sjukt i huvudet kan det sluta med att man bara går fram och tillbaka utan att få något annat gjort än att man har fullt upp med sina tankar.
Det handlar om vad som ger stimulans och lust att göra, i vad folk lägger sin poäng. Det finns inget konstigt i att gå i tankar jämfört med att gå med sin nya biceps på stranden. Om folk hade velat göra sina liv effektiva så skulle mycket tid uppstå men idag är alla pga arbetsmarknadspolitik och kommers knutna i arbeten och ekorrhjul.

Det är inte många minuters chans utanför sina roller folk får att ägna sig åt perspektiv. Först vid 70 år givet att de inte har demens eller krämpor som fyller dom när frun/maken redan är död och barnen utflugna som börjar vissa tänka.
Citera
2022-07-25, 08:53
Medlem
Cindells avatar
Kanske för lite "träning" i vardagen?

Jag sitter vanligtvis mest stilla framför datorn. (Datorjobb hemifrån och spelar ofta spel eller ser tv-serier på datorn). Men när jag fixar i hemmet och trädgården går jag en massa extrarundor och gör lite i taget. Väntar jag på bussen så vandrar jag fram och tillbaks på busshållplatsen. Jag tycker inte om att bara stå eller sitta och vänta.
Citera
2022-07-25, 08:56
Medlem
Citat:
Det handlar om vad som ger stimulans och lust att göra, i vad folk lägger sin poäng. Det finns inget konstigt i att gå i tankar jämfört med att gå med sin nya biceps på stranden. Om folk hade velat göra sina liv effektiva så skulle mycket tid uppstå men idag är alla pga arbetsmarknadspolitik och kommers knutna i arbeten och ekorrhjul.

Det är inte många minuters chans utanför sina roller folk får att ägna sig åt perspektiv. Först vid 70 år givet att de inte har demens eller krämpor som fyller dom när frun/maken redan är död och barnen utflugna som börjar vissa tänka.

Jag är tvärtemot där. Hjärnan tänker tankar precis hela tiden och det stora problemet som en del har är att de kommer inte framåt med sina tankar utan maler i stort sett på om samma saker hela tiden.
Citera
2022-07-25, 09:03
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Jag är tvärtemot där. Hjärnan tänker tankar precis hela tiden och det stora problemet som en del har är att de kommer inte framåt med sina tankar utan maler i stort sett på om samma saker hela tiden.
Problemet är att det inte finns något att komma fram till, på samma sätt som att det inte finns något att komma fram till på stranden eller i ett köpcentrum.
Det minst jobbiga bestämmer vad man gör. Med känsla av spring i benen och tomma tankar så kan den dagliga aktiviteten bestå i att gå fram och tillbaka.
Citera
2022-07-25, 09:06
Medlem
Citat:
Problemet är att det inte finns något att komma fram till, på samma sätt som att det inte finns något att komma fram till på stranden eller i ett köpcentrum.
Det minst jobbiga bestämmer vad man gör. Med känsla av spring i benen och tomma tankar så kan den dagliga aktiviteten bestå i att gå fram och tillbaka.

Ja, det är lite så det förmodligen är för de personer som bygger upp ett sådant beteende. För omgivningen blir det dock tacksamt att det är lätt att se personen ifråga har psykiska problem och dålig mental hälsa, vilket borde ge att personen ifråga kommer under professionell vård.
Citera
2022-07-25, 09:52
Medlem
MissBs avatar
Det kallas ADHD 😄
Citera
2022-07-25, 10:00
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Jag tänker att man har för mkt tid så man behöver inte vara snabb som andra, och känns inte viktigt att spara tid ? Tänker mer att vill göra saker som man tycker om ….. och har inte något emot att gå i trappan ett par gånger…
Citera
2022-07-25, 10:07
Citat:
Ursprungligen postat av MissB
Det kallas ADHD 😄

Precis, de brukar trava runt som osaliga andar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in