Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-07-24, 22:44
  #25
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BurtJohnzon
Att man har rätt att vara den man är (så länge man inte skadar någon) har inget med något värde att göra. Ett värde får man genom handlingar och relationer gentemot andra människor.

Det är så du väljer att tolka det. Men när jag pratar om människovärde är det dessa definitioner och appliceringar som avses.

https://svenska.se/so/?id=153960

Citat:
människovärde människo*värdet människo*värden
substantiv
[män`i∫o-]
● värde som tänkande och kännande varelse som ut*gör grund för människans naturliga rättigheter som frihet, drägliga materiella förhållanden etc.; i princip lika för alla människor

EXEMPEL: respekten för människo*värdet; de förtryckta kräver sitt människo*värde
HISTORIK: belagt sedan 1798

https://www.riksdagen.se/sv/dokument...20anv%C3%A4nts.

Citat:
Människovärdesprincipen innebär att alla människor har lika värde och samma rätt oberoende av personliga egenskaper och funktioner i samhället. Behovs - solidaritetsprincipen innebär att resurserna bör fördelas efter behov. Kostnadseffektivitetsprincipen bör tillämpas först sedan de två första använts. Dessa principer utgör en etisk plattform.
Citera
2022-07-24, 22:46
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Varför stör sig EU på att någon tar avstånd från rasblandning?

Varför är HBTQ så viktigt för EU?

Hänger allt detta ihop med EU:s hat mot Ryssland?

Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
1. För att det hänger ihop med rasism
2. För att varje människa är värd lika mycket (alla fattar inte detta med människovärde, men det är en annan tråd)
3. Är du helt obildad?
1. EU har, som så ofta, fel.
2. EU har åter fel. HBTQ betyder ingenting för normalmänniskan. En helt ointressant fråga! Jag har inget emot bögar men ser inget som helst intresse i att hylla dem. Och det är helt fel att alla människor är lika mycket värda! Man är naiv om man tror motsatsen.
3. Hatet mot Sovjet baseras på 1000 års historia, där en ryss alltid har varit fientlig. Jag är villig att dö för att försvara det HBTQ-piss-land jag lever i mot Sovjet. Det är skillnad på sjukdomar!
Citera
2022-07-24, 22:53
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Det är så du väljer att tolka det. Men när jag pratar om människovärde är det dessa definitioner och appliceringar som avses.

https://svenska.se/so/?id=153960



https://www.riksdagen.se/sv/dokument...20anv%C3%A4nts.

Fair enough, helt enkelt att människor bör ha samma rättigheter snarare än det abstrakta "värde".
Citera
2022-07-24, 23:15
  #28
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Du missar poängen här.

Det är nu uppenbart att den här konflikten handlar om hur mycket väst vill pådyvla oss GloboHomo.

Och när länder som Ryssland och Ungern säger ifrån då agerar Washington och Bryssel som allra kraftigast.

Detta är kärnan i konflikten.

Kristna värderingar vs GloboHomo.

Det är därför Putin bekämpar nazismen i Ukraina? Nazism = GlobalHomo?
Citera
2022-07-24, 23:19
  #29
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
1. EU har, som så ofta, fel.
2. EU har åter fel. HBTQ betyder ingenting för normalmänniskan. En helt ointressant fråga! Jag har inget emot bögar men ser inget som helst intresse i att hylla dem. Och det är helt fel att alla människor är lika mycket värda! Man är naiv om man tror motsatsen.
3. Hatet mot Sovjet baseras på 1000 års historia, där en ryss alltid har varit fientlig. Jag är villig att dö för att försvara det HBTQ-piss-land jag lever i mot Sovjet. Det är skillnad på sjukdomar!

Vad gör du då här om du anser att Ryssland är bättre? Alla Rysslandsälskare gnäller på Sverige och målar upp babuskalandet i öst som heligt. Bara att flytta dit.

Svagsint att bara klaga.
Citera
2022-07-24, 23:39
  #30
Medlem
undercover-racists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4december1676
Hycklare som vanligt.

Hur många EU-toppar ingår i rasblandade förhållanden? Hur många vänsterkvinnor har en brun pojkvän från MENA?

Men det går väldigt fint att leka fint utåt och kritisera Orban som bara säga det som är naturligt. Skillnaden är att Orban är ärlig och medveten medan globalisterna och vänstern lever själva omedvetet rasrent.

Helt rätt. Det här hyckleriet kommer snart få EU att falla från stupkanten om det får fortsätta. Tiden är knapp.
Citera
2022-07-24, 23:45
  #31
Medlem
Man undrar varför man är rädd för gener. Tror man sina egna pojkar är så värdelösa att man måste stoppa all konkurrens. Borde ju isåfall vara en bra anledning till att blanda ut genpolen om den inte duger.
Jag menar det är väl ändå frivilligt vem man avlar med i Ungern. En gissning är att ungrarna kanske borde duscha och piffa till sig istället för att vara rädd för konkurrens. Tänker dom börja med kusingifte i nästa steg,?
Citera
2022-07-24, 23:52
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Hehehe. Nu jävlar har Orban slagit i ordentligt i EU-getingboet.



Orban hoppas nu på regeringsskifte i Italien där nationalistiska Fratelli di Italia kan komma till makten. De har en betydligt mer nykter inställning till Ryssland än vad nuvarande regeringen haft. Samt att Ungerns utrikesminister nyligen varit på besök i Moskva. Orban hoppas också på att Trump snart kommer tillbaka.





https://www.theguardian.com/world/20...europe-hungary

Varför stör sig EU på att någon tar avstånd från rasblandning?

Varför är HBTQ så viktigt för EU?

Hänger allt detta ihop med EU:s hat mot Ryssland?

Att ena stunden tala om hur värdelösa muslimer är för att i nästa stund tala om hur bra Ryssland är med sina miljoner muslimer, varav en tredjedel av armén utgörs av just muslimer i kriget mot Ukraina är för mig fullständigt obegripligt.
Ännu mer obegripligt blir det då Ukraina betraktas som ”höger” och nazister.
Ingen logik alls…
Citera
2022-07-25, 00:00
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rossakossa
Man undrar varför man är rädd för gener. Tror man sina egna pojkar är så värdelösa att man måste stoppa all konkurrens. Borde ju isåfall vara en bra anledning till att blanda ut genpolen om den inte duger.
Jag menar det är väl ändå frivilligt vem man avlar med i Ungern. En gissning är att ungrarna kanske borde duscha och piffa till sig istället för att vara rädd för konkurrens. Tänker dom börja med kusingifte i nästa steg,?
Kanske man vill att befolkningen ska fortsätta ha ett västligt utseende? Europeiska kvinnor är ju snyggast rent objektivt.
Citera
2022-07-25, 00:01
  #34
Medlem
Rouens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skadan
Orban är en fasansfullt genomrutten person. Långt ifrån Putler men ändå en riktigt vidrig dödsnazist som är främlingsfientlig. Efter att Putin är ur leken röstar jag för att avlägsna Orban efter.
Orban är nationalist och en mycket respektingivande sådan som står på sig mot den vämjeliga överstatliga EU-diktatorin.

Mer sånt tack!
Citera
2022-07-25, 00:03
  #35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage
Att mixa europeer med icke-europeer ser jag många fördelar med under förutsättning att de ingående individerna är sekulariserade, laglydiga, hälsosamma, studiebegåvade, arbetstagande, kreativa, konstruktiva, sympatiska etc etc.
Detta borde vara mallen i Sverige, i Europa, i resten av världen.

Vad är fördelen? Hade vi nåt stort genetiskt problem när vi hade ett homogent Sverige?
Citera
2022-07-25, 00:06
  #36
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skadan
Orban är en fasansfullt genomrutten person. Långt ifrån Putler men ändå en riktigt vidrig dödsnazist som är främlingsfientlig. Efter att Putin är ur leken röstar jag för att avlägsna Orban efter.

Orban är ju faktiskt vald genom en förkrossande valseger. Respekterar du inte demokratiska processer? Är Orban och ungrarna främlingsfientliga? Har du någonsin varit i Ungern? Blev du illa bemött där?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback