2022-07-24, 15:36
Medlem
Jag och några kompisar bokade nyligen ett rum på Spar Hotel Majorna i Göteborg genom Booking.com, när alla uppgifter var ifyllda (även alla bankuppgifter) och vi trycker på boka knappen så kommer en vit sida upp där det står 504 Gateway Time-out. Sidan kraschar alltså.
Pengarna har då dragits från våra konton (5400 kr) och vi får ingen bokningsbekräftelse.
Efter en timme ringer min kompis till booking.coms kundtjänst där en engelsk person inte är samarbetsvillig och säger att pengarna har kommit fram men att ingen bokning har skett. Vi har skickat mail men dem har inte svarat på 48 timmar även fast dem lovar svar inom 24.

Vi undrar hur vi ska göra. Kan vi bli av med våra pengar? Har vi rätt att få tillbaka dem eftersom vi inte har fått någon bokning? Har det hänt någon annan?
Citera
2022-07-24, 15:38
Medlem
Ni blir inte av med pengarna iallafall, de har ju bekräftat att pengarna har kommit in utan att ni har fått bokningsnummer. Om de inte löser det så är de skyldiga att betala tillbaka.

Att pengar har dragits utan att få det jag betalat för har hänt mig men då har de löst det snabbt. Vissa företag är tröga.
Citera
2022-07-24, 17:35
Medlem
Kontakta hotellet ni försökte boka och kolla om de har fått in bokningen (även om den inte slutfördes).
Har pengarna dragits så skall Booking ha skapat ett virtuellt kort genom MasterCard, kortnumret ser alltid ut såhär 5535 1906 xxxx xxxx.
Även om inte någon bokning finns så skall kortet finnas på hotellets Booking.com Extranet->finance->virtual cards management.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in