Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-07-27, 00:06
  #13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Vem0th
Svensk sushi använder sig av en kokt och upptinad vannameiräka. Vissa butiker har sådan i djupfrystdisken men butiker med manuell fiskdeli så kan man höra med personalen där.

Mathem har två sorter i sitt sortiment om man inte hittar sådan i sin lokala butik.

Nej.
Svenska sushihak använder sig av Anaebi-räka eller Ebi-scampi, beroende på vilken storlek man vill jobba med.
Citera
2022-07-27, 00:10
  #14
Medlem
Vem0ths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stagier
Nej.
Svenska sushihak använder sig av Anaebi-räka eller Ebi-scampi, beroende på vilken storlek man vill jobba med.

Osäker på den, har sett vannameiräkor(kokta) hos min lokalbutik med deli ha några fina jävlar som ser exakt ut som den min lokalsushi har på riset.
Citera
2022-07-27, 11:46
  #15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Vem0th
Osäker på den, har sett vannameiräkor(kokta) hos min lokalbutik med deli ha några fina jävlar som ser exakt ut som den min lokalsushi har på riset.

Ok.
Jag är inte osäker på den.
Citera
2022-07-27, 11:57
  #16
Medlem
Majoriteten av svenska sushi-restauranger använder troligtvis vanliga tigerräkor, lyxsushi-restauranger använder sig oftast av dyrare räkor såsom ama-ebi-räkor eller Sakura-ebi-räkor.
Men det finns knappt några sushi-ställen i Sverige som använder sig av de finare räkorna, det är helt enkelt inte värt det priset, iom folk inte är beredda att betala ett högt pris för dessa räkor.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback