Citat:
Ursprungligen postat av
carreras
Vad har detta med garantipension att göra? Flyttar du dina pengar till utlandet lär det dock bli ännu svårare få motsvarande garantipension i ditt nya land…
Flyttar jag över min aktiedepå till utlandet så kommer jag ju som sagt också sluta skatta för de pengarna vilket ju Svenska staten kommer till att förlora på.
Någon pension i Sverige att tala om det hade jag egentligen nog aldrig räknat med få några större summor för ändå då jag har så pass långt kvar till (pensionen 67 år)
För vad jag vet så är den skatten jag betalar genom aktieförsäljning inte pensionsgrundande? Men varför i helvete betala rjag då skatt för det?
Pengar jag en gång skattat för som jag sedan använder och köper och säljer aktier för som jag sedan för andra gången skattar för. Det blir skatt på skatt.
Det verkar ju som svenska staten gör precis allt för att jävlas med utlandsboende svenskar. Ett slags straff för vi valt bort bo i skitlandet.
Det är ok, men ta då inte våra pengar heller och pensionen är VÅRA pengar som VI betalt in.
Då begär jag att få tillbaka dessa pengar tack. Sedan har jag inga mer krav på Sverige utan det landet kan brinna i helvetet.
Men snor ni våra pengar så räkna kallt med att jag och fler med mig kommer till leta kryphål för att kunna blåsa er tillbaka.