Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-01-06, 11:39
  #13
Medlem
Novus4212s avatar
Oerhört jävla seg emellanåt men kul att se ett par gamla rävar återförenas från Pusher.

Dock så blir man jävligt trött på den snurrande kameraföringen som nästan har blivit en mani för att det skall pressas in till att vara en hipp Noir så man eventuellt kan få lite trötta priser från etablissemanget och få lite ryggdunk som regissör.
Citera
2023-01-06, 12:09
  #14
Medlem
Efter att ha sett klart de sista 2 avsnitten måste jag säga att det gick rejält utför. Vilket dravel
Citera
2023-01-06, 15:13
  #15
Medlem
Novus4212s avatar
Har sett samtliga avsnitt nu mest pga envishet.

Den var PLÅGSAMT seg och PLÅGSAMT dålig men är säker på att den får ett pris eller två just pga flumigheten och segheten.

Den är sjukt kass.
Citera
2023-01-07, 10:35
  #16
Medlem
Kim-Junosuando-Uns avatar
Ja den er langsam mand, meget langsam..

Tänkte flera gånger att fan dom skulle klippt ner den till en film istället.. Gillar ändå stuket på något sätt. Och soundtracket.
Citera
2023-01-07, 13:35
  #17
Medlem
Undrar om det fanns någon tanke med att göra slagsmålsscenerna så fruktansvärt dåliga. Det var nog bland det värsta jag sett.
Citera
2023-01-07, 16:53
  #18
Medlem
schipperke77s avatar
Ynka 6,6 på IMDB, och då har bara 547 hunnit rösta. De flesta filmer och tv-serier brukar ha högre med så lågt antal eftersom filmteamet och deras kompisars tiopoängare fortfarande får genomslag. Det luktar rejält fiasko om detta.

Citerar en IMDB-användares sågning.

Citat:
In a interview Refn mentioned the reason why he choose the title; Copenhagen Cowboy for his new series.

He told the reporter; It sounded cool.

And that just pretty much sums up Refns style as a filmmaker since the making of Drive. Nothing is motivated by the themes or the characters, everything is motivated by coolness.

Extremely long panning shots (most of them absent of any motivation, they are just there because the shots look cool), every scene is bathed in either red or blue neon lights (or both), why? Because it is cool! Long pauses after every line of dialogue delivered by every actor, why? Because it is cool!

Then you have the other usual Refn trademarks; short outburst of extreme violence, a Cliff Martinez synth score and a plot that centers around revenge.

Refn hasn't developed as a filmmaker since 2011, and every movie and series he has made since then has been a repeat of what made him a breakout director in the first place.

Also someone needs to tell Refn that he is not a screenwriter, his attempt at dialogue is written like someone who has never spoken to a human being before.

Den här hoppar jag.
Citera
2023-01-09, 17:53
  #19
Medlem
Sett två avsnitt. Det konstigaste och mest värdelösa skit jag sett.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback