Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2022-07-21, 21:31
  #97
Medlem
Emellies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Ja, det är ju som en fest dit alla får komma, och det kan lätt ge ett lite sleazy intryck. Det finns också en liten men högljudd skara FB-användare som tycker att forumet är "deras", och gärna gör sig talesmän för något sorts imaginärt kollektiv (vita, anti-feministiska, kvinnohatande, haschrökande, barnlösa, SD-röstande män). Stöter man på tillräckligt många av dessa, kan man få för sig att forumet på något sätt STÅR för de där sakerna.
Personligen skulle jag önska att den där katten försvann som symbol, för deras andas ju verkligen att det här skulle vara ett forum för "hårdingar", där man inte vill ha tjejbaciller.

Jag håller helt med dig! Och angående loggan så hade dne kanske sin tid och sin plats, men idag känns den lite malplacerad och fortsätter göda fördomen om forumet som 'sunkigt' i de ordalag du beskrev.

Sen är det ju en fråga om varför man ska ändra på något, i vilket syfte och för vems skull? Men kanske övertänker jag det då? Jag gillar att vara lite motsträvig och frågsam, om inte annat så för att väcka tankar och debatt.
Citera
2022-07-22, 10:01
  #98
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Ja, det är ju som en fest dit alla får komma, och det kan lätt ge ett lite sleazy intryck. Det finns också en liten men högljudd skara FB-användare som tycker att forumet är "deras", och gärna gör sig talesmän för något sorts imaginärt kollektiv (vita, anti-feministiska, kvinnohatande, haschrökande, barnlösa, SD-röstande män). Stöter man på tillräckligt många av dessa, kan man få för sig att forumet på något sätt STÅR för de där sakerna.
Personligen skulle jag önska att den där katten försvann som symbol, för deras andas ju verkligen att det här skulle vara ett forum för "hårdingar", där man inte vill ha tjejbaciller.

Citat:
Ursprungligen postat av Emellie
Jag håller helt med dig! Och angående loggan så hade dne kanske sin tid och sin plats, men idag känns den lite malplacerad och fortsätter göda fördomen om forumet som 'sunkigt' i de ordalag du beskrev.

Sen är det ju en fråga om varför man ska ändra på något, i vilket syfte och för vems skull? Men kanske övertänker jag det då? Jag gillar att vara lite motsträvig och frågsam, om inte annat så för att väcka tankar och debatt.

Sluta nu! Loggan ska vara kvar!
Citera
2022-08-06, 09:59
  #99
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majsman
Det börjar 1:08:25
Flashback nämns 1:27:20

Usch vilken elak liten gubbe!


Vilket hyckleri!
Halvsunkigt säger han. Inte ens helsunkigt.
Flashback är ju forumens parkbänk för A-laget, här bråkar vi om SAS reklam och trippelparanteser och Anna Books hårförlängningar.
Ibland är det som ett dagis.
Citera
2022-08-07, 03:01
  #100
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Hela världens är sunkig och Flashback är bara en liten del av världens förfall.
Citera
2022-08-10, 16:34
  #101
Medlem
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Tja, det är ju rätt tydlig överrepresentation av samhällets avskräde på forumet så att kalla det sunkigt är inte precis fel. Här samlas knarkare, nazister, incells och rysstroll och håller varandra i handen.

Jag stör mig mest på att imagen är att det är ett forum för rebeller, när den absoluta majoriteten är väldigt fega människor som egentligen bara hatar blattar, HBTQ-människor och politisk korrekthet. Samma människor är annars för laglydnad och löjlig respekt för auktoriteter.

Den här tråden t.ex: (FB) Tusentals britter skiter i att betala elräkningen!

Om de flesta hade varit rebeller här, så hade de applåderat britternas vägran att betala för sin el, men som de fega töntar som de faktiskt är talar de flesta negativt om det och gör narr av folk som faktiskt vågar sätta sig upp mot samhället på riktigt.

Det de faktiskt vågar är att anonymt hoppa på människor som är snälla och sårbara, som den här transpersonen som bara är 19 år: (FB) Jag är trans och omnisexuel, fråga mig vad du vill!

Fega töntar, de flesta av dem.
__________________
Senast redigerad av Redoxreaktion 2022-08-10 kl. 17:02.
Citera
2022-08-10, 18:47
  #102
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Jag stör mig mest på att imagen är att det är ett forum för rebeller, när den absoluta majoriteten är väldigt fega människor som egentligen bara hatar blattar, HBTQ-människor och politisk korrekthet. Samma människor är annars för laglydnad och löjlig respekt för auktoriteter.

Den här tråden t.ex: (FB) Tusentals britter skiter i att betala elräkningen!

Om de flesta hade varit rebeller här, så hade de applåderat britternas vägran att betala för sin el, men som de fega töntar som de faktiskt är talar de flesta negativt om det och gör narr av folk som faktiskt vågar sätta sig upp mot samhället på riktigt.

Det de faktiskt vågar är att anonymt hoppa på människor som är snälla och sårbara, som den här transpersonen som bara är 19 år: (FB) Jag är trans och omnisexuel, fråga mig vad du vill!

Fega töntar, de flesta av dem.

Flashbacks image att vara för rebeller var väl mest i början då forumet var mer underground.
Citera
2022-08-10, 18:50
  #103
Medlem
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Flashbacks image att vara för rebeller var väl mest i början då forumet var mer underground.

Jo, jag vet, jag var medlem när forumet var helt nytt. Det var bättre då.
Citera
2022-11-15, 19:16
  #104
Medlem
Flashback är jävligt sunkigt, men hur mycket bra sänds i P3 utöver P3 Dokumentär? Dumt att kasta sten i glashus.
Citera
2022-11-15, 19:17
  #105
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muppety
De diskuterar i Morgonpasset i P3 de senaste terrordåden, bl.a. mordet på Ing-Marie Wieselgren och hoten från högerextremister och islamister. Hans Brun, terrorforskare säger att diskussionen förs på Flashback och andra "sunkiga forum".

Tycker det var dumt sagt, Flashback är inte sunkigt, men jag kan förstå ett s.k. "terrorforskare" inte tycker om yttrandefrihet och det fria ordet.

Det var strax innan kl 08:00, jag hoppas det går att lyssna på i efterhand: https://sverigesradio.se/avsnitt/1971784
De där vänstertanterna klarar inte ens av att möta sanningen och verkligheten på twitter så vad ska man säga om deras omdöme att bedöma någonting överhuvudtaget 😅
Citera
2022-11-16, 00:39
  #106
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av axel91
Bra att det finns något sånär som användbart bland allt skräp.

Men nej snälla normalisera inte den rasism och hat som sprids av arbetslösa, white trash gubbar som är misserabla och olyckliga och projicerar detta på politiker och invandrare. Jag vägrar och nej det är inte mig det är fel på. Även om jag har massa andra brister.

Rätt många politisk aktiva och journalister lär hänga på Flashback.
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback