Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-07-28, 14:51
  #133
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rektumfrans
Och nu använder globalisterna detta i propagandasyfte för ”The great reset”.

Eller så har konspirationsteoretikerna helt enkelt valt att tolka det så - för några år sedan hade det förstås hetat att det var bilderbergarna eller illuminati…
Citera
2022-07-28, 17:32
  #134
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Eller så har konspirationsteoretikerna helt enkelt valt att tolka det så - för några år sedan hade det förstås hetat att det var bilderbergarna eller illuminati…

För några år sedan hade gruppen som vi alla visste fanns inget officiellt namn på sin plan. Nu har de. Vad är din egen tolkning av det hela Snaken? Är vi bara vilseledda eller finns det verkligen en maktelit som planerat vår allas framtid?
Citera
2022-07-28, 17:46
  #135
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av censuria
För några år sedan hade gruppen som vi alla visste fanns inget officiellt namn på sin plan.
Kanske inte så konstigt eftersom de inte hade nån plan då, det verkar de för övrigt knappt ha nu heller, bara en massa lösryckta tankar om hur framtiden skulle kunna te sig.

Enligt mig har de ungefär noll möjlighet att få igenom särskilt mycket av det, som Klaus Schwabs minst sagt utopiska tankar om tekniska framsteg, eller ännu värre - den ekonomiska delen med stakeholder capitalism som ju innebär att företag globalt skulle börja arbeta för allas väl istället för att ha aktieägarna i absolut fokus. Dvs, helt plötsligt ska alla företag och kapitalstarka ägare bli altruistiska, miljömedvetna, icke egoistiska, icke vinstdrivande.. nä det tror jag helt enkelt inte på för en sekund.
Citera
2022-07-28, 17:52
  #136
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Kanske inte så konstigt eftersom de inte hade nån plan då, det verkar de för övrigt knappt ha nu heller, bara en massa lösryckta tankar om hur framtiden skulle kunna te sig.

Enligt mig har de ungefär noll möjlighet att få igenom särskilt mycket av det, som Klaus Schwabs minst sagt utopiska tankar om tekniska framsteg, eller ännu värre - den ekonomiska delen med stakeholder capitalism som ju innebär att företag globalt skulle börja arbeta för allas väl istället för att ha aktieägarna i absolut fokus. Dvs, helt plötsligt ska alla företag och kapitalstarka ägare bli altruistiska, miljömedvetna, icke egoistiska, icke vinstdrivande.. nä det tror jag helt enkelt inte på för en sekund.

Samtidigt verkar väldigt många höjdare vara på tåget...
Citera
2022-07-28, 18:00
  #137
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av censuria
Samtidigt verkar väldigt många höjdare vara på tåget...

Visst, men de måste ju även få med sig småfolket. Hur ska man till exempel få med sig alla egenföretagare och småföretagare som kämpar hela livet för att bygga upp ett drägligt liv till sig och sina barn i en inlagd ekonomi som i stort sett gör det meningslöst att försöka skapa något eget - där vinsten förväntas gå till samhällsförbättringar, miljön och eventuella anställda istället för till den som skapat det hela?? Jag kan i alla fall garantera att jag själv skulle lägga ner mitt företag och sluta arbeta 10-11 timmar om dagen, 50 veckor om året, om det inte gav mig ett bättre leverne.

I Sverige är ungefär 10 procent av befolkningen egenföretagare - småföretagarnas andel beror väl på definitionerna, men globalt sett är andelen ännu större - till och med avsevärt större i väldigt många länder. Utan dessa - varning för klyscha - stannar Sverige och världen…
__________________
Senast redigerad av SnakePlisssken 2022-07-28 kl. 18:03.
Citera
2022-07-28, 18:08
  #138
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Visst, men de måste ju även få med sig småfolket. Hur ska man till exempel få med sig alla egenföretagare och småföretagare som kämpar hela livet för att bygga upp ett drägligt liv till sig och sina barn i en inlagd ekonomi som i stort sett gör det meningslöst att försöka skapa något eget - där vinsten förväntas gå till samhällsförbättringar, miljön och eventuella anställda istället för till den som skapat det hela?? Jag kan i alla fall garantera att jag själv skulle lägga ner mitt företag och sluta arbeta 10-11 timmar om dagen, 50 veckor om året, om det inte gav mig ett bättre leverne.

I Sverige är ungefär 10 procent av befolkningen egenföretagare - småföretagarnas andel beror väl på definitionerna, men globalt sett är andelen ännu större - till och med avsevärt större i väldigt många länder. Utan dessa - varning för klyscha - stannar Sverige och världen…

Man kan ju göra som man gjorde/gör med de holländska bönderna, och fasa ut bransch efter bransch och ersätta dem med storföretag. Sedan ger man de arbetslösa medborgarlön.
Citera
2022-07-28, 18:13
  #139
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av censuria
Man kan ju göra som man gjorde/gör med de holländska bönderna, och fasa ut bransch efter bransch och ersätta dem med storföretag. Sedan ger man de arbetslösa medborgarlön.

Visst, och hur går det då med engagemang, initiativanda och företagsamhet? Man dödar kreativiteten hos många som brinner för något och strävar efter något. Varför engagera sig, varför göra mer än någon annan, om belöningen uteblir?

I Nederländerna är det väl dessutom inte tal om att ersätta småbönderna med storföretag? Det handlar ju om att stoppa bönder av miljöskäl. Vansinnigt enligt mig - man borde försöka göra det möjligt för dem att fortsätta med sina tulpanodlingar med mindre miljöpåverkan istället.
Citera
2022-07-28, 18:21
  #140
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Visst, och hur går det då med engagemang, initiativanda och företagsamhet? Man dödar kreativiteten hos många som brinner för något och strävar efter något. Varför engagera sig, varför göra mer än någon annan, om belöningen uteblir?

I Nederländerna är det väl dessutom inte tal om att ersätta småbönderna med storföretag? Det handlar ju om att stoppa bönder av miljöskäl. Vansinnigt enligt mig - man borde försöka göra det möjligt för dem att fortsätta med sina tulpanodlingar med mindre miljöpåverkan istället.

Ja, just i böndernas fall ska man inte ersätta dem, men som du sa. Utan vissa branscher stannar Sverige. Småföretagen i dessa branscher skulle kunna ersättas av ett eller två stora.

Jag håller med dig annars; kommunismen är skräp främst för att den tar bort kreativiteten och drivet ur folk.

Jag tror dessvärre att tulpanbranschen är rätt mättad i Holland.
Citera
2022-07-29, 18:48
  #141
Medlem
OsloRbastFTrests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkkonserv
they cant get inside you, ja nu har dom lyckats med det iallafall, ja halva jordens befolkning. övertygad om att när tillräckligt många är vaccinerade så kör dom på nån frekvens i mobilmasterna. mig sätter dom inte en spruta i levande.

Ja dom kommer köra på en "mongo-frekvens," som kommer sabba och stoppa 98% typ av all motstånd, så kan de göra precis vad de vill. Alternativt så blir det en sorts "hive mind" och alla som har tagit sprutorna och boosterna vill kontrolleras till 100%, bli en sorts fjärnstyrda zombier. Det är dom två alternativerna.

Det första scenariot har redan, lite halvvägs/metaforiskt, visats i zombie-filmen "cell" från 2016 med John Cusack och Samuel L. Jackson. Dom har förvarnad alltså...
Citera
2022-08-27, 07:46
  #142
Avstängd
Honkenbonkens avatar
Ännu en go video som är rätt på pricken

En av århundradets största Krigs Hetsare och Krigs brottsling..

Bush

https://youtu.be/SngIOFISbC4
Citera
2022-08-27, 09:35
  #143
Medlem
swebarbs avatar
Allt handlar till stor del slå ut småföretagare och att man inte ska äga nåt och vara en lydig medborgare till staten lyder man inte så blir man straffad, man ska som i kina gör sig förtjänt av allt med credit score och 5g kommer spela en stor roll i detta med total kontroll av samhället.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback