Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-07-19, 09:01
  #13
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohorsamhet
Haha, kul att hon satte den i munnen. Bevisar dock inte att hon faktiskt äter produkten.

Själv äter jag hellre viltkött. Ser ingen anledning till vegetariska efterapningar av kött, då jag inte har något problem med grönsaker. Däremot äger jag aktier i Beyond Meat, eftersom världen är full av dårar.

Dessutom äts det väldigt sällan i reklamer öht, och det som äts är isf i nödvändigt produkten som visas. Råder folk att kolla upp hur "reklam-mat" framställs. Den är inte ätbar.
Citera
2022-07-19, 09:12
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Dessutom äts det väldigt sällan i reklamer öht, och det som äts är isf i nödvändigt produkten som visas. Råder folk att kolla upp hur "reklam-mat" framställs. Den är inte ätbar.

Visst är det så att mat som fotograferas/filmas för att framstå som aptitlig sällan är produkten man köper. Men när den äts i bild är den så klart ätbar.

Att ha med en ”smakkonsult” som låtsas äta men aldrig gör det är dock något jag aldrig sett i en reklamfilm. Är tveksam till att det är ett särskilt lyckat sätt att marknadsföra produkten.
Citera
2022-07-19, 09:17
  #15
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohorsamhet
Visst är det så att mat som fotograferas/filmas för att framstå som aptitlig sällan är produkten man köper. Men när den äts i bild är den så klart ätbar.

Att ha med en ”smakkonsult” som låtsas äta men aldrig gör det är dock något jag aldrig sett i en reklamfilm. Är tveksam till att det är ett särskilt lyckat sätt att marknadsföra produkten.

Ja men inte säkert att det är produkten reklamen handlar om som de faktiskt äter.
Citera
2022-07-19, 16:04
  #16
Medlem
Ett försök att få med alla instagram horor på vegan tåget.
Citera
2022-07-19, 18:47
  #17
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsjevel
Det är ganska intressant att ni som är besatta av familjen Kardasian och Kim i synnerhet alltid tycks tillämpa omvänd bevisbörda. Ni följer varenda steg den där familjen tar och kollar frivilligt på reklamfilmer som denna och försöker hitta fel, ofta utan framgång. Att Kim tjänar hyfsat bra spelar ingen roll och inte heller att det i de allra flesta dessutom är ni som går på hennes reklamer är fascinerande. Beyond meat, tackar förmodligen för all extra uppmärksamhet.

FEL, har aldrig sett nån av dom på bild, föutom att de fladdrat förbi nåra stora rövar, nån gång sambon har bläddrat snabbt vidare på TVn. Helt ointressanta i min värld. Det var maten som jag inte hört nåt om som fick mig att klicka. Kommer inte att bry mig vidare.
Citera
2023-01-30, 08:51
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohorsamhet
Haha, kul att hon satte den i munnen. Bevisar dock inte att hon faktiskt äter produkten.

Själv äter jag hellre viltkött. Ser ingen anledning till vegetariska efterapningar av kött, då jag inte har något problem med grönsaker. Däremot äger jag aktier i Beyond Meat, eftersom världen är full av dårar.

Det går väl inte så bra för de där fejkköttföretagen nu? Beyond meat och andra har rasat i försäljning och BM var väl tvungna att sparka typ 30% av alla anställda runt jul?

Men självklart kan man tjäna på sånna flugor i en kort period, men i längden är det ju ett helt dödfött projekt.

Det smakar skit, innehåller massa processade ingredienser och de måste bespruta och skövla stora områden, döda miljontals smådjur i framställningen och sedan frakta det för att godhetsknarkare i väst ska känna sig lite bättre.

Det är ju dessutom inte i närheten så sunt som riktigt kött. Senaste forskningen visar ju med all önskvärd tydlighet att tex rött kött och animaliskt fett inte leder till hälsorisker överhuvudtaget. Tvärtom visar det sig vara superfood och de undersökningar som gjorts hittills på folk som äter enbart rött kött har visat att det verkar vara helt fenomenalt och folk blir av med åkommor de knappt visste att de hade.

Det behövs naturligtvis mer forskning men hittills verkar resultaten av ”meat only” diet eller ”carnivore diet” som boomar just nu vara helt enastående faktiskt.

Samtidigt som de flesta veganer har konstant vitaminbrist, dålig mage, dålig tandhälsa och förlorad muskelmassa så är det svårt att konkurrera ut det riktiga köttet.

Pga resultaten som inte går att dölja kommer fler och fler börja äta mer riktigt kött.

Vi ser ju redan nu att det tex öppnas rekordmånga Steak house överallt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback