Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-07-16, 01:19
  #1
Medlem
Kalk-Allans avatar
Vilka är det som överser denna? Vad har de för budget? Agerar de helt på eget bevåg eller under Frankrike?

Såg just denna videon https://www.youtube.com/watch?v=7_zD...s-MilitaryBlog

Vad är syftet med främlingslegionen?
Citera
2022-07-16, 01:29
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalk-Allan
Vilka är det som överser denna? Vad har de för budget? Agerar de helt på eget bevåg eller under Frankrike?

Såg just denna videon https://www.youtube.com/watch?v=7_zD...s-MilitaryBlog

Vad är syftet med främlingslegionen?
Främlingslegionen upprättades för väldigt länge sedan så att utländska medborgare skulle kunna strida för Frankrike och under fransk flagg.

Legionen levde vidare in i modern tid och går man en bit tillbaka så var det vanligt att folk som ville fly ifrån sina tidigare liv och få en ny identitet tog värvning tex folk som hade begått brott i sina hemländer osv och kraven på nya rekryter var inte så höga som idag.

När du går med i legionen så får du en ny identitet och efter ett visst antal år i tjänst (har för mig att det är fem) så får du franskt pass.

Idag har legionen hårdare krav på potentiella rekryter och folk som har begått grova brott i sina hemländer accepteras inte längre som medlemmar typ folk efterlysta av Interpol osv.

Legionen är känd för sin hårda träning med rätt stora mått av penalism, något de förnekar utåt men som många desertörer och fd legionärer talar öppet om.

När du väl har skrivit på ditt tidsbestämda värvningskontrakt så är du fast. Deserterar du så blir du efterlyst i Frankrike och riskerar fängelse ifall de får tag i dig.

Främlingslegionen är en del av den franska reguljära armén och vad de har för budget har jag ingen aning om.

Det mesta av deras aktivitet idag består mest av fredsbevarande uppdrag men de har stridit i åtminstone alla krig som Frankrike har varit inblandade i officiellt som inofficiellt

Detta är saxat ur minnet som om något är felaktigt så får ni gärna rätta mig.

Det finns väldigt många intressanta och spännande dokumentärer om just Främlingslegionen.
__________________
Senast redigerad av WhiskeyTango84 2022-07-16 kl. 01:45.
Citera
2022-07-16, 01:38
  #3
Medlem
Kalk-Allans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Främlingslegionen upprättades för väldigt länge sedan så att utländska medborgare skulle kunna strida för Frankrike och under fransk flagg.

Legionen levde vidare in i modern tid och går man en bit tillbaka så var det vanligt att folk som ville fly ifrån sina tidigare liv och få en ny identitet tog värvning tex folk som hade begått brott i sina hemländer osv och kraven på nya rekryter var inte så högs som idag.

När du går med i legionen så får du en ny identitet och efter ett visst antal år i tjänst (har för mig att det är fem) så får du franskt pass.

Idag har legionen hårdare krav på potentiella rekryter och folk som har begått grova brott i sina hemländer accepteras inte längre som medlemmar typ folk efterlysta av Interpol osv.

Främlingslegionen är en del av den franska reguljära armén och vad de har för budget har jag ingen aning om.

Det mesta av deras aktivitet idag består mest av fredsbevarande uppdrag men de har stridit i åtminstone alla krig som Frankrike har varit inblandade i officiellt som inofficiellt

Detta är saxat ur minnet som om något är felaktigt så får ni gärna rätta mig.

Det finns väldigt många intressanta och spännande dokumentärer om just Främlingslegionen.
Tack för bra svar, ser nu denna 21 minuters video om nya rekryter https://www.youtube.com/watch?v=lK8T...RANCE24English
Citera
2022-07-16, 01:42
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalk-Allan
Vilka är det som överser denna? Vad har de för budget? Agerar de helt på eget bevåg eller under Frankrike?

Såg just denna videon https://www.youtube.com/watch?v=7_zD...s-MilitaryBlog

Vad är syftet med främlingslegionen?

Träffat många gamla legionärer, även suttit och käkat middag med en som var ihop med min dårande tjejs kompis när han får ett samtal och får berättat att hans närmaste vän blev skjuten av en prickskytt i huvudet och avled direkt.

jag har några berättelser på lager så sätt.... men vad alla sagt till mig så agerar dom under franska staten som i sin tur hyr ut dom till högstbjudande.

Har du tillräckligt mycket pengar och makt så kan även du hyra den manskap du behöver.... dock så kanske detta har förändrats på 5-10år.
Citera
2022-07-16, 01:51
  #5
Medlem
Kalk-Allans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limmsniffarn

jag har några berättelser på lager så sätt.... men vad alla sagt till mig så agerar dom under franska staten som i sin tur hyr ut dom till högstbjudande.

Har du tillräckligt mycket pengar och makt så kan även du hyra den manskap du behöver.... dock så kanske detta har förändrats på 5-10år.
Detta var vad jag misstänkte!
Citera
2022-07-16, 02:02
  #6
Medlem
Herr-Bogsvalls avatar
Här kan det finnas mer information.
(FB) Franska Främlingslegionen
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback