Citat:
Ursprungligen postat av
Paddan1000
Jag har fått nedslag på besiktningen på min 25 år gamla Nissan Micra pga ett rosthål på ca 50 cm i vänster baktröskel, som uppkommit pga ett hål i hjulhuset som tagit in vatten.
Jag har frågat på några lokala verkstäder inklusive Mekonomen angående igensvetsning av hålet, men de tittar på mig som om jag kommer med en tunna bajs och ingen verkar vilja ta sig an jobbet som tydligen är väldigt svårt, dyrt och tidskrävande trots att alla Youtubers med skitbilar verkar laga liknande hål hela dagarna.
Tyvärr har jag varken kompisar eller "kompisar" som kan svetsa och jag vågar inte försöka själv med min pinnsvets eftersom allt jag svetsar ser ut som skit. Var hittar jag egentligen mekaniker som kan ta sig an jobbet med glädje och för ett rimligt pris på låt oss säga 3000 kr?
För 3000:- får du en ok begagnad svets, kan du svetsa med pinne så lär du dig mig/mag hjälpligt på en timma.
Så har du till nästa års besiktning för är det en halv meter rosthål i ena tröskeln så kan du nog räkna med att det behöver bytas mer plåt på andra ställen inom kort.
Glöm inte att skruva bort jordledningen på batteriet när du svetsar och att stoppa in hörselskydd i öronen så du inte eldar upp trumhinnorna pga svetsloppor i öronen.