2022-07-15, 10:05
Medlem
Masingas avatar
Jag har en Galaxy s20 plus och vill köpa en extra att ha ifall jag skulle behöva den om luren går sönder eller behövs lämnas in. Jag söker inget dyrt max 1500kr. Vad är era bästa tips? Det ska vara en smartphone.
Citera
2022-07-15, 10:10
Medlem
welcometorealitys avatar
Motorola Moto G31 får du för 1500 spänn.
Citera
2022-07-15, 10:17
Avstängd
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Jag har en Galaxy s20 plus och vill köpa en extra att ha ifall jag skulle behöva den om luren går sönder eller behövs lämnas in. Jag söker inget dyrt max 1500kr. Vad är era bästa tips? Det ska vara en smartphone.

Du har inte kvar telefonen du hade innan du bytte upp dig då? Själv har jag säkert två eller tre telefoner i en byrålåda och då byter jag absolut inte ofta.
Citera
2022-07-15, 10:20
Medlem
vadsadusadus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Du har inte kvar telefonen du hade innan du bytte upp dig då? Själv har jag säkert två eller tre telefoner i en byrålåda och då byter jag absolut inte ofta.

Lite drygt när man tvingas byta för att telefonen går sönder, då kan man inte spara den som back up.
Citera
2022-07-15, 10:22
Avstängd
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vadsadusadu
Lite drygt när man tvingas byta för att telefonen går sönder, då kan man inte spara den som back up.

Då är det värre, jag själv är rädd om mina telefoner så de går inte sönder. Använder givetvis fodral till dem och måste heller inte alltid ha telefonen i handen så det gör väl att de håller längre.
Citera
2022-07-15, 10:24
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Nej, den gick sönder.
Citera
2022-07-15, 10:26
Medlem
Wiens avatar
Citat:
Vad är era bästa tips? Det ska vara en smartphone.
Jag har, bland annat, en Alcatel 1C. Den köpte jag för lite drygt 400kr, när det var någon kampanj. Om jag inte använder den, den bara ligger där, så klarar den ungefär en vecka på en laddning. WLAN och Blåtand är påslaget men SIMkortet är i huvudtelefonen.
https://www.webhallen.com/se/product...-Volcano-Black

Nästan allt fungerar men det går olidligt långsamt. Jag har BankID, Gmail, Outlook, Chrome, Opera samt bankappar för SEB och Nordea.
Håll utkik efter telefoner som kör Android Go, alltså inte "Andriod" utan "Android Go". Det är någon slags light-variant av Android för telefoner med bedrövliga prestanda.

Citat:
Bra tanke, men åtminstone för mig blir problemet att den gamla telefonen är så ohyggligt gammal att det inte går att köra BankID på den. BankID kräver nämligen någon minimum-version av andriod, minns dock inte vilken det är.
Citera
2022-07-15, 10:26
Medlem
vadsadusadus avatar
Citat:
Då är det värre, jag själv är rädd om mina telefoner så de går inte sönder. Använder givetvis fodral till dem och måste heller inte alltid ha telefonen i handen så det gör väl att de håller längre.

Jag har aldrig sabbat en telefon, men en dag vägrade min starta efter att batteriet laddat ur helt under natten. Var varken oförsiktig eller pajjade den på något synbart sätt, den bara vägrade starta igen.
Citera
2022-07-15, 10:29
Avstängd
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Nej, den gick sönder.
Kanske kan du låna en reservlur från en kompis den dagen det sker då du säkerligen har vänner med lådan full av telefoner. Bara en tanke så du slipper kasta ut 1500kr för något du förhoppningsvis aldrig ska behöva använda. Kanske går att köpa en begagnad lur som kan ligga i lådan och skräpa annars.

Citat:
Ursprungligen postat av Wien
Jag har, bland annat, en Alcatel 1C. Den köpte jag för lite drygt 400kr, när det var någon kampanj. Om jag inte använder den, den bara ligger där, så klarar den ungefär en vecka på en laddning. WLAN och Blåtand är påslaget men SIMkortet är i huvudtelefonen.
https://www.webhallen.com/se/product...-Volcano-Black

Nästan allt fungerar men det går olidligt långsamt. Jag har BankID, Gmail, Outlook, Chrome, Opera samt bankappar för SEB och Nordea.
Håll utkik efter telefoner som kör Android Go, alltså inte "Andriod" utan "Android Go". Det är någon slags light-variant av Android för telefoner med bedrövliga prestanda.

Bra tanke, men åtminstone för mig blir problemet att den gamla telefonen är så ohyggligt gammal att det inte går att köra BankID på den. BankID kräver nämligen någon minimum-version av andriod, minns dock inte vilken det är.

Då blir det att skaffa en ny låter det som om du inte kan låna någon från en kompis den dagen oturen är framme. Håller med om att BankID är ett måste.

Citat:
Jag har aldrig sabbat en telefon, men en dag vägrade min starta efter att batteriet laddat ur helt under natten. Var varken oförsiktig eller pajjade den på något synbart sätt, den bara vägrade starta igen.

Allt kan gå sönder även om man är försiktig om den men vissa personer tycks kasta sin telefon i backen minst en gång i månaden och att ha spricka i glaset är mer eller mindre standard.
Senast redigerad av Vit-Brandbil 2022-07-15 kl. 10:31.
Citera
2022-07-15, 10:39
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Jag är rätt fumlig av mig, tror jag har karpateltunnelsyndrom då saker faller ut händerna🙈
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in