• 1
  • 2
2022-07-15, 07:06
Medlem
Miys avatar
Köpt nt telefon och det går fan o te skriva normalt, på min gamöa mobil så ändrades 99% till rätt ord automatiskt när kag skrev.

Nuförtidwn så ser texten ut såhär.

👆

Varför då?

Såhäkla drygt att sitta korrigera.
Citera
2022-07-15, 07:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Miy
Köpt nt telefon och det går fan o te skriva normalt, på min gamöa mobil så ändrades 99% till rätt ord automatiskt när kag skrev.

👆

Varför då?

Upplevde samma problem när jag provade en telefon sist, dom har blivit väldigt dåliga på detta området. I alla fall Samsungs original keyboard. Swift kanske är bättre. Skriver fel ibland i vissa trådar också bara för det, så går tiden ut så kan man inte rätta det. Fett störande.
Citera
2022-07-15, 09:26
Medlem
Doraemon-FTWs avatar
Jag använder Googles tangentbord, har inga problem.
Citera
2022-07-15, 09:28
Bannlyst
Jag rättar säkert i snitt vartannat ord jag skriver, då det blir fel.

Jag har dock aldrig tänkt tanken att det skulle vara någon annans skuld än min egen och mina prinskorvsfingrars.

Dålig hantverkare skyller på verktygen?
Citera
2022-07-15, 10:02
Medlem
bjornebarns avatar
Håller med, jag har också blivit mycket sämre på det, speciellt sedan jag uppgraderade till min senaste mobil som är något större. Brukar alltid träffa fel på vissa, och autocorrect är sällan till hjälp :/ Jag använder googles tangentbord.

Ett problem som jag kan tänka mig är att jag växlar mellan svenskt / engelskt tangentbord, det svenska är lite mer komprimerat eftersom vi har våra åäö, vilket jag gissar kan krångla med muskelminnet.
Citera
2022-07-15, 11:27
Medlem
Raggarspinns avatar
Tangentbordet lär sig hur du skriver och vilka ord du vanligen använder.
Jag har en iPhone privat och en android i jobbet. Androidplattan fungerar bra då jag skriver jobbrelaterat text men sämre då jag ska skriva allmän text. Min iPhone har lärt sig under lång tid hur jag skriver vilket gör att den fungerar bättre och vet vad jag vill skriva.
Det har troligtvis inget med android att göra, en ny mobil har helt enkelt inte hunnit lära sig.
Citera
2022-07-15, 12:12
Medlem
Håller med. Har Samsung S10 (mobil) och jag måste redigera orden väldigt ofta som jag skriver. Det mesta dryga är att jag skiftar ofta mellan Svenskt och engelskt tangentbord och det är alldeles för ofta som mitt engelska tangentbord vill skriva svenska ord som även dessutom innehåller Å Ä Ö!
Fruktansvärt irriterande.
Citera
2022-07-15, 12:46
Medlem
MyJustices avatar
Citat:

👆

Varför då?

Mitt blir lika som ditt
vet ej varför
säkert skärmen som inte är precis
Har en samsung
Citera
2022-07-15, 14:51
Medlem
AntonSs avatar
Vi har Samsung, Huawei, Nokia, Asus, och ingen har tagit upp detta problem hos oss. Vi använder genomgående Gboard. Det går ju också då att något lite förstora tangentbordet på höjden.
Citera
2022-07-15, 23:26
Medlem
bog11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntonS
Vi har Samsung, Huawei, Nokia, Asus, och ingen har tagit upp detta problem hos oss. Vi använder genomgående Gboard. Det går ju också då att något lite förstora tangentbordet på höjden.

Liknande här. Vi har absolut inget krångel med hur mobilen stavar, däremot har vi personal som inte kan skilja på var och vart, resp. de och dem. Det är ett större problem, som dock inte mobilerna kan belastas för.
Citera
2022-07-23, 08:40
Medlem
Miys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntonS

Sent svar men tack för tipset ska testa Gboard!
Citera
2022-07-23, 09:07
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Sent svar men tack för tipset ska testa Gboard!
Prova Swiftkey också, väldigt smart ”word prediction”.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in