• 1
  • 2
2022-07-14, 10:27
Medlem
TheSamePersons avatar
Varför har man rätt att älska en annan man men inte har rätt att älska tre kvinnor samtidigt? Finns det någon logisk förklaring egentligen?

Svar om "du har visst rätt att älska hur många du vill" undanbedes då de inte har med verkligheten att göra eftersom politiska partier när de pratar om rätten "att älska vem man vill" så menar de ju såklart att de som politiker kommer arbeta aktivt för att ändra lagstiftningar osv så att dessa är kompatibla med den här rätten. Så att komma och säga "du har visst rätt att älska hur många kvinnor du vill" för att sedan göra det olagligt och straffbart med månggifte håller ju inte och är motsägelsefullt.

Alltså jag tänker att om det ändå handlar i grund och botten om kärlek så ska man väl kunna få älska mer än en person och får lagen med sig.
Senast redigerad av TheSamePerson 2022-07-14 kl. 11:16.
Citera
2022-07-14, 10:41
Medlem
UrsusSpelaeuss avatar
Att vara emot polygyni eller hur det nu stavas är larvigt. Klart som fan att det är en bra idé ur ett större perspektiv. Det är hett, det är smart rent praktiskt (flera inkomster, ta hand om barn, sysslor), det innebär att bra män får föröka sig i större utsträckning än mesar och därigenom skapas fler starka män snarare än en fortsatt negativ utveckling. Majoritetssvensken är resultatet av massor med fjollor (slavar, livegna osv) som i tusen år fått bli fler pga kristen monogami. Kvinnor idag är helt urspårade och sjuka i huvudet av den enkla anledningen att dåliga män utgör >90% av den manliga befolkningen.
Citera
2022-07-14, 11:05
Medlem
BenDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSamePerson
Varför har man rätt att älska en annan man men inte har rätt att älska tre kvinnor samtidigt? Finns det någon logisk förklaring egentligen?

Svar om "du har visst rätt att älska hur många du vill" undanbedes då de inte har med verkligheten att göra eftersom politiska partier när de pratar om rätten "att älska vem man vill" så menar de ju såklart att de som politiker kommer arbeta aktivt för att ändra lagstiftningar osv så att dessa är kompatibla med den här rätten. Så att komma och säga "du har visst rätt att älska hur många kvinnor du vill" för att sedan göra det olagligt och straffbart med månggifte håller ju inte och är motsägelsefullt.

Alltså jag tänker att om det ändå handlar i grund och botten om kärlek så ska man väl kunna få älska mer än en person och får lagen med sig.

Men att gifta sig är inte samma saken som att älska någon.

Jag vill nästan påstå att gifta sig är det bästa sättet för att sluta älska någon.

Du får bo med tre kvinnor och ha förhållande med alla tre och älska alla tre hur mycket du vill.
Citera
2022-07-14, 11:09
Medlem
LiquidSwordss avatar
Du får älska hur många du vill, det är deras reaktioner man hatar.
Citera
2022-07-14, 11:12
Citat:
Ursprungligen postat av UrsusSpelaeus
Att vara emot polygyni eller hur det nu stavas är larvigt. Klart som fan att det är en bra idé ur ett större perspektiv. Det är hett, det är smart rent praktiskt (flera inkomster, ta hand om barn, sysslor), det innebär att bra män får föröka sig i större utsträckning än mesar och därigenom skapas fler starka män snarare än en fortsatt negativ utveckling. Majoritetssvensken är resultatet av massor med fjollor (slavar, livegna osv) som i tusen år fått bli fler pga kristen monogami. Kvinnor idag är helt urspårade och sjuka i huvudet av den enkla anledningen att dåliga män utgör >90% av den manliga befolkningen.
Lögn, girighet, tur och stöld. Kristendom och islam uppstod som en revolt mot oligarker och faraonernas tid. Man blandade in gudar och plötsligt hade man mindre inavlade samhällen och nya styrelseskick. Nånstans får marknaden som vill ha det därmed också acceptera våld, våldtäkter och kriminalitet.
Citera
2022-07-14, 14:21
Medlem
a-mortals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSamePerson

En i taget.
Citera
2022-07-14, 14:25
Medlem
Man får de, finns inga lagar emot de, men de ses som patriarkalt. Många av dessa män tänker tyvärr enbart med sin kuk och vill få 'tillåtelse' att tömma. Tyvärr misstänker jag att många av dessa heterosexuella polygama män bara ser kvinnan som ett objekt.

Om kvinnan i fråga (en av männens tre kvinnor) också är polygam är de så klart inga problem. Men om kvinnorna är monogama så kan de vara problematiskt och patriarkala maktstrukturer.
Citera
2022-07-14, 14:29
Medlem
Jag älskar min hund.. ...Ja, inte på det sättet....
Citera
2022-07-14, 15:14
Medlem
Är du muslim, man och vill gifta dig med flera olika kvinnor?
Tycker du att även kvinnor ska få ha flera män?
Eller är det kärlek du menar, då behövs inte äktenskapet, som andra redan skrivit, du är fri att älska vem du vill.
Citera
2022-07-14, 15:16
Medlem
TheSamePersons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsyourfault
Man får de, finns inga lagar emot de, men de ses som patriarkalt. Många av dessa män tänker tyvärr enbart med sin kuk och vill få 'tillåtelse' att tömma. Tyvärr misstänker jag att många av dessa heterosexuella polygama män bara ser kvinnan som ett objekt.

Om kvinnan i fråga (en av männens tre kvinnor) också är polygam är de så klart inga problem. Men om kvinnorna är monogama så kan de vara problematiskt och patriarkala maktstrukturer.

Ja men det stämmer ju inte. Jag som muslimsk man får inte ha flera fruar/sambos. Lagen tillåter inte mig det. Så jag får enligt lagen inte älska vem jag vill. På vilket sätt tänker jag fel här?
Citera
2022-07-14, 15:37
Medlem
epp1es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsyourfault

Du är ju en regelrätt manshatare.

Har du försökt säga samma sak om kvinnor som "bara tänker med sin f***a"? Nej det har du inte, eftersom du är en manshatare.

Blev du försummad som barn? Sök hjälp, eller prata med någon, i alla fall, innan du spårar ur helt och gör något dumt mot en oskyldig man.
Citera
2022-07-14, 15:48
Medlem
PeterJihadis avatar
Det är inte tillåtet att vara gift med tre personer av samma kön heller.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in