Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-07-12, 09:40
  #13
Medlem
Flexarn10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoldNux
Hur skulle en präst ur svenska kyrkan reagera om någon klev in och bad om hjälp med tex en exorcism eller kanske för att be prästen välsigna en flaska vatten?

Hur troende är en typisk präst idag?
Det känns som att många skulle ringa psyk om det klev in någon som drömmer om demoner eller säger sig tala med gud osv.

Det kanske bara är mina fördomar?
Präster i Sverige är väl i regel en slags fritidsledare för vuxna?
Citera
2022-07-12, 11:42
  #14
Medlem
henrikos avatar
När Jesus dök upp i en kyrka i Stockholm för några år sedan utgick även den närvarande prästen ifrån att det inte var rimligt. Så, nej. Innerst inne vet de.
Citera
2022-07-23, 01:25
  #15
Medlem
Som jag förstår det finns det präster som har psykoser och får kontakt med det gudomliga och tror på Gud på riktigt och använder sin roll efter Guds plan. Men eftersom de är psykiskt sjuka lär en del av församlingen inse detta och lägga sig i saker eller helt enkelt sluta följa prästen vilket verkar hända i det här landet. Många präster lär dock vara bra skådespelare och bra på att manipulera svagare människor. Hela religionen i sig verkar för mig framstå som en skvaller religion då all fakta bygger på skvaller och åter skvaller hur saker har gjorts och ska göras. Ja ärkeänglarna åkte till Palestina och berätta för Betlehems invånare. Då de viste att ingen i Betlehem kan hålla en hemlighet då alla snackar för mycket och sen har skvallret nåt oss i Norr. Att guds son är död och återfödd alltså finns Gud och vi är alla gudsson. Alltså är du Guds son. Ta in den tanken och du lär själv förstå att större delen av prästerna är psykopater. I Störningen psykopati ingår psykoser.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback