Citat:
Ursprungligen postat av
LTO
Du sa att räntan varit hög i över ett år vilket inte stämmer, den har inte ens fullt toppat ut.
Fynd och fynd, titta i min historik så har jag länkat otaliga fynd. Det är dock inte av intresse för mig. Priserna ska ned 20-30 % (mycket osannolikt) om jag ska in i BRF marknaden igen. Är fullständigt övertygad om att jag kommer göra vansinnigt mycket större pengar kommande år i BTC & aktier. Vi får återkomma om ett år så får vi se om jag eller du får skämmas. Tills dess kan jag gott se samtliga föreningar med höga lån eller renoveringsbehov fortsätta tappa i värde.
Du är medveten om att man både kan äga sin bostad, OCH investera pengar i krypto och aktier va? Jag kör med aktier.
Men det kanske blir fel i kommunistkalkylen då? Här inne, verkar det (från hyreshorornas sida) bara finnas 2 alternativ:
1. Köp bostad. Då blir man per automatik överbelånad och utfattig. Oavsett när man köpte bostaden. Du måste lägga 99% av din inkomst på ditt boende. Så är det bara. Man blir också hindrad från att investera på börsen. Det går bara inte. Error!
2. Köp inte bostad. Per automatik blir du istället en sylvass investerare/Avanzamiljonär. Sjukt, men så är det tydligen. Stormrik blir man av att hyra. Siffrorna blir alltid blåa om man är hyreshora.
Finns inget annat alternativ.