Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-12-20, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barf
Vad vill du ha sagt? Kan du inte bara sammanfatta det i ett inlägg istället för ett be läsarna scrolla genom massa nonsens?

Om du inte förstår innehållet i den där posten så kanske detta är fel tråd för dig.

Men en tidigare post förklarar lite mer:

(FB) Bostadsmarknaden i Sverige just nu!
Citera
2023-12-21, 03:33
Medlem
Kaenkelberries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matipa
Med andra ord så lägger du alla dina ägg i samma korg?

När du ändå är igång, varför lägger du inte alla dina tillgångar I krypto?

Jag äger flera andra aktier i andra branscher också.
Fastigheter är alltid vinnare över tid då det är en tillgång. Krypto har jag inte mycket till övers för med en massa ettor och nollor som någon har satt ett pris på.
Vad fick dig att tro att jag satsar på krypto och vad har det med fastigheter att göra menar du ?
Citera
2023-12-21, 03:35
Medlem
Kaenkelberries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fotonreflex
Om du inte förstår innehållet i den där posten så kanske detta är fel tråd för dig.

Men en tidigare post förklarar lite mer:

(FB) Bostadsmarknaden i Sverige just nu!

Det du tar ut är en isolerad period över en väldans kort tidsperiod. Ta fram en graf över 10 års prisutveckling k istället.
Citera
2023-12-21, 03:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaenkelberrie
Det du tar ut är en isolerad period över en väldans kort tidsperiod. Ta fram en graf över 10 års prisutveckling k istället.
2013-2023 som den där spreadsheeten han gjort visar är...... 10 år.
Citera
2023-12-21, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaveMirra
Okej. Är man "arg" om man kallar en spade, för spade också? Eller drar du gränsen någonstans?

Tror du ska satsa på något annat, än att ställa humörsdiagnoser över Flashback bäste Dr.Phil.

Om du påstår att du kallar en spade för en spade så
menar du alltså att halva Sverige är prostituerade?
Citera
2023-12-21, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av londonlondon
Det går bra nu?

Uppenbart att personen är ett troll som bor hemma hos sin mamma.

För att inte vara offtopic, bostadspriserna ska ner för jag hörde de från en kille på gymmet.
Citera
2023-12-21, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaenkelberrie
Jag äger flera andra aktier i andra branscher också.
Fastigheter är alltid vinnare över tid då det är en tillgång. Krypto har jag inte mycket till övers för med en massa ettor och nollor som någon har satt ett pris på.
Vad fick dig att tro att jag satsar på krypto och vad har det med fastigheter att göra menar du ?

Jösses...... Jag tror vi avslutar diskussionen här.

Bostadsmarknaden kommer gå ner.
Citera
2023-12-21, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaveMirra
Ja? 4 månader sedan den passerade 4,5%...

Enligt Avanzamiljonärerna i studentbostäder, skulle ju i stort sett varenda bostadsägare gå i personlig konkurs, förra året typ. Nu har 4 månader passerat, domedagsprofessorerna i hyresettorna flyttar ständigt fram kraschen/blodbadet/Ullaredsrean 3 månader. Har varit så i 10-15 år nu.

Återigen, vart är alla fynd och klipp ni hyreshoror skulle göra för 3 månader sedan? Ni har ju till och med fått 4 månader på er nu.

Skynda, fynda! Länka till era klipp.

Du sa att räntan varit hög i över ett år vilket inte stämmer, den har inte ens fullt toppat ut.

Fynd och fynd, titta i min historik så har jag länkat otaliga fynd. Det är dock inte av intresse för mig. Priserna ska ned 20-30 % (mycket osannolikt) om jag ska in i BRF marknaden igen. Är fullständigt övertygad om att jag kommer göra vansinnigt mycket större pengar kommande år i BTC & aktier. Vi får återkomma om ett år så får vi se om jag eller du får skämmas. Tills dess kan jag gott se samtliga föreningar med höga lån eller renoveringsbehov fortsätta tappa i värde.
Citera
2023-12-21, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LTO
Du sa att räntan varit hög i över ett år vilket inte stämmer, den har inte ens fullt toppat ut.

Fynd och fynd, titta i min historik så har jag länkat otaliga fynd. Det är dock inte av intresse för mig. Priserna ska ned 20-30 % (mycket osannolikt) om jag ska in i BRF marknaden igen. Är fullständigt övertygad om att jag kommer göra vansinnigt mycket större pengar kommande år i BTC & aktier. Vi får återkomma om ett år så får vi se om jag eller du får skämmas. Tills dess kan jag gott se samtliga föreningar med höga lån eller renoveringsbehov fortsätta tappa i värde.

Ser du din bostad du spenderar ditt liv i som ett sätt att kunna tjäna pengar?
Citera
2023-12-21, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A

Rätt uppenbart att man gjorde det under lågräntetiden. Men du kanske var för ung för att köpa då
Citera
2023-12-21, 17:13
Medlem
DaveMirras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LTO

Du är medveten om att man både kan äga sin bostad, OCH investera pengar i krypto och aktier va? Jag kör med aktier.

Men det kanske blir fel i kommunistkalkylen då? Här inne, verkar det (från hyreshorornas sida) bara finnas 2 alternativ:

1. Köp bostad. Då blir man per automatik överbelånad och utfattig. Oavsett när man köpte bostaden. Du måste lägga 99% av din inkomst på ditt boende. Så är det bara. Man blir också hindrad från att investera på börsen. Det går bara inte. Error!

2. Köp inte bostad. Per automatik blir du istället en sylvass investerare/Avanzamiljonär. Sjukt, men så är det tydligen. Stormrik blir man av att hyra. Siffrorna blir alltid blåa om man är hyreshora.

Finns inget annat alternativ.
Senast redigerad av DaveMirra 2023-12-21 kl. 17:15.
Citera
2023-12-21, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A

Nja, mer så att HR jag har är till >85% det jag vill ha, men är inte beredd att lägga 1M+ i kontantinsats för att nå de sista 15 % och "drömboendet".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in