• 2
  • 3
2022-07-12, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsjevel
Det har inte funnits ström till huset överhuvudtaget.

Och du har inte debiterats avgift för den tiden heller om jag gissar rätt.
Citera
2022-07-13, 03:14
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Och du har inte debiterats avgift för den tiden heller om jag gissar rätt.

Nej, jag har inte fått en enda räkning på något förrän nu. 0kwh förbrukade.
Citera
2022-07-15, 11:16
Medlem
Värt ett försök men tvivlar på det. Blev själv tvungen att betala nätavgift för en lägenhet jag inte ens hade tillträtt, alltså inte ens hade kontrakt på, för att föregående lägenhetsinnehavare hade valt att säga upp elen i förtid. Det var ju helt absurt och jag ringde runt för att få tips om hur jag skulle tackla detta men fick ändå betala. Handlade om 800:-, så ingen stor summa men mycket märklig situation.

Citat:
Ursprungligen postat av isolering
Intressant. Om mätarsäkringarna är bortplockade och plomberade av nätbolaget och ni avtalat om frånkoppling vore det ju rimligt att slippa nätavgiften. Det är ju ungefär samma som att välja 0A i storlek på mätarsäkringar, och procentuell avgift på 0A är ju som bekant 0kr.
Likaledes rimligt att själva frånkopplingen samt ev. framtida inkoppling debiteras.
Jag tycker du ska höra med Konsumenternas Energimarknadsbyrå https://www.energimarknadsbyran.se/om-oss/kontakta-oss/

Om du låter bli att betala så sker ju... *trumvirvel* ...avstängning av elen. Så varför skulle man inte kunna komma överens om samma sak i godo?
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in