Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-07-10, 15:40
  #1
Medlem
Sover mellan 7-8h vanligtvis men fått ca 6-7h sömn senaste veckan. Sov 7,5h som är precis när en så kallad sleep cycle tar slut och man ska känna sig pigg av att vakna. Mår påriktigt bättre av 2h sömn än vad jag känner mig nu- har fått i mig koffein varit aktiv osv och vet inte hur jag ska göra nu. Sova lite till eller kommer det bli värre? Måste vara uppe längre än vanligt inatt så hade inte klagat om det hade varit en vanlig dag
Citera
2022-07-10, 21:32
  #2
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joppemannenn
Sover mellan 7-8h vanligtvis men fått ca 6-7h sömn senaste veckan. Sov 7,5h som är precis när en så kallad sleep cycle tar slut och man ska känna sig pigg av att vakna. Mår påriktigt bättre av 2h sömn än vad jag känner mig nu- har fått i mig koffein varit aktiv osv och vet inte hur jag ska göra nu. Sova lite till eller kommer det bli värre? Måste vara uppe längre än vanligt inatt så hade inte klagat om det hade varit en vanlig dag

Du kan ta max 30 min vila. Inte längre än så. Sätt klockan. Sover du längre än så så kommer du bara att må dåligt. Antar att du behöver jobba.
Citera
2022-07-13, 10:59
  #3
Medlem
Muppetys avatar
Om du har möjlighet, sov nån timme på dagen. Men det kan orsaka att man har svårt att somna på kvällen.

Förr sov jag runt 10 h per dygn o var konstant trött (sov till 10-11), gick inte till jobbet om jag inte fått minst 8 h. Nu har jag blivit avsevärt bättre o går upp 05-06, även på helgerna, o klarar mig på 6 h sömn. Ibland kan jag vara lite trött o då hjälper det att sova nån timme på dagen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback