Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2022-07-07, 20:58
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 21.savage
Om dom satt i bil, så borde dom blivit träffade i överkroppen eller tänker jag fel? Inte stor risk att de är i benen?

Den klena kaliber 22lr, går igenom 1,5-2mm plåt. Moderna bilar har 0,8-1mm plåt. Ja, dom kan vara träffade i benen om dom beskjutits genom dörr.
Citera
2022-07-07, 21:01
  #50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pagojuice
Ser det inte mer ut att vara vid Ip och vid förskolan bredvid Hagsätraskolan om man ser på Blaljusbilders insta?
Ja, bilderna som är tagna när de placerar ut saker vid tomhylsorna ser ut att vara på Frövigatan vid Hagsätra IP. Sedan har de skottskadade männen kanske åkt ner Glanshammarsgatan eller Olshammarsgatan (ännu oklart för mig var bilen hittades) och hittats där någonstans.

Edit: Från bilderna jag sett så gissar jag på att det är någonstans här på Olshammarsgatan bilen hittades, men jag kan vara helt fel ute.
__________________
Senast redigerad av SVBO 2022-07-07 kl. 21:47.
Citera
2022-07-07, 22:49
  #51
Medlem
Slipsluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raket-torsken
Ser ju ut som .22 long rifle från bilderna, dvs en av de "finaste" eller minsta kalibrar som används inom jakt och sportskytte. Om skytten använde en pistol är den kinetiska energin per kula ganska låg, men skotten är såklart fortfarande dödliga om dom tar fel.

Tyckte också det. Men det känns ganska otroligt att springa fram med ett gevär?
Citera
2022-07-07, 23:57
  #52
Medlem
Raket-torskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slipsluder
Tyckte också det. Men det känns ganska otroligt att springa fram med ett gevär?
Du kan skjuta .22lr ur pistol, supervanlig tävlingskaliber. Namnet long rifle är bara för att skilja kalibern från andra, numera utgångna, .22 kalibrar. Sen ska jag inte ta gift på vad det är för hylsor, bilden är dålig och det är svårt för mig att se hur stora dom faktiskt är.
Citera
2022-07-08, 20:51
  #53
Medlem
BuckshotBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
"Stabilt beskjutna" tolkar jag tvärtom till att de blivit kraftigt träffade.
Stabil tolkning!

Dr Alban kan nog reda ut det här.
Citera
2022-07-11, 19:09
  #54
Medlem
Fortfarande ingen som vet vilka som blivit skjutna? Inga anhållna/häktade?
Citera
2022-08-02, 00:28
  #55
Medlem
postaposcouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dubbeljohn123
Fortfarande ingen som vet vilka som blivit skjutna? Inga anhållna/häktade?
BUMP!
Någon som vet?
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback