2022-07-05, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Major.Armstrong
Väntar på att du ska visa oss hur många skjutningar det var runt åren 1970, 1980, 1990 och tills du gör det så är du bara en smutsig lögnare som folk inte borde bry sig om.

https://rumble.com/v1b5kbd-fake-news-media-tries-to-paint-july-4th-parade-shooter-as-maga.html

Vad är det för jävla dåre i länken?
Citera
2022-07-05, 07:40
Medlem
heggeness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Vad är det för jävla dåre i länken?

Det är en sådan där Alt-Right-sida som nu försöker hindra att det kommer ut att skytten i Chicago igår var ett Trump-fan, och har setts med Trumpflagga virad runt sig och på Trump-rallies.
Citera
2022-07-05, 08:00
Medlem
Det är 105 massjukningar sen Uvalde Texas, när skolan med barn blev nermejade.

Helt jävla galet.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_mass_shootings_in_the_United_States_in_202 2?wprov=sfti1
Citera
2022-07-05, 08:15
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoodandPlenty
Alla barn har samma politiska asikt som sina foraldrar?

Kämpa!
Citera
2022-07-05, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Masskjutning i Chicago! Vad är det för idioter som skjuter på en fredlig parad? Islamister???

En 21-årig rappare som heter Robert Crimo III.
Citera
2022-07-05, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LatentAmbivalens
Jag lade till en länk i inlägget som jag skrev, men jag undrar varför du ville se de siffrorna från mig. På vilket sätt tog jag upp det ämnet?

Okej, det var intressant!

Hur tycker du att den processen ska gå till? Hur ska övergången till ett kristet land stoppa masskjutningar mer konkret?

Så folk får tillbaks sin moral och kan följa vad Jesus sa att man ska älska sin nästa.

99,9% av problemen i USA och världen är på grund av att folk är inte Kristna som följer Jesus.

Bara för en person kan se in i framtiden så betyder det inte att fri vilja inte existerar, det är som om jag ser en buss åka framåt så kan jag se in framtiden och veta vart den kommer stå XX tid i framtiden så betyder det inte helt plötsligt att alla människors fria vilja är borta.
Citera
2022-07-05, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heggenes
Det är en sådan där Alt-Right-sida som nu försöker hindra att det kommer ut att skytten i Chicago igår var ett Trump-fan, och har setts med Trumpflagga virad runt sig och på Trump-rallies.

Ah så du stolt ljuger eller så är du bara ignorant, oavsett så behöver du hjälp.
Citera
2022-07-05, 08:23
Medlem
Citat:
Så folk får tillbaks sin moral och kan följa vad Jesus sa att man ska älska sin nästa.

99,9% av problemen i USA och världen är på grund av att folk är inte Kristna som följer Jesus.

Bara för en person kan se in i framtiden så betyder det inte att fri vilja inte existerar, det är som om jag ser en buss åka framåt så kan jag se in framtiden och veta vart den kommer stå XX tid i framtiden så betyder det inte helt plötsligt att alla människors fria vilja är borta.

Vilket jävla trams.

Högerkristna och islamister är de mest blodtörstiga och inskränkta idioter som finns.

Följa Jesus... My ass!
Citera
2022-07-05, 08:24
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Tror ni folk kommer börjar operera bort ansiktstatueringar efter detta? Har alltid sett dessa som ett varningstecken för psykisk sjukdom.
Ja ansiktstatuering är ju ett klart tecken på svagbegåvning och psykisk ohälsa. Såna personer ska givetvis inte få äga vapen!
Citera
2022-07-05, 08:24
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ah så du stolt ljuger eller så är du bara ignorant, oavsett så behöver du hjälp.

Vad menar du med ljuger?
Citera
2022-07-05, 08:32
Medlem
LatentAmbivalenss avatar
Citat:

Du föregår med gott exempel som är så bra på att älska.

Och jag tror inte att du läste mitt inlägg. Det är borttaget nu, så jag försöker igen:

Menar du att Gud inte klarar av att se in i framtiden?

Om Gud kan det - finns då inte framtiden redan?

Även om den bara gör det i Guds medvetande?

Vet inte Gud exakt vad alla människor kommer att göra redan?

Har vi några andra val än att följa den vägen?

Hur omnipotent är Gud om vi kan gå runt och göra vad vi vill, utan att Gud kan veta det i förväg?

Vet du vad omnipotens betyder?

Jag vill hur som helst att våldet upphör. På den punkten är vi nog överens.

Jag tycker att skytten gjorde fel. Jag tycker att han skulle bemött sin omgivning med mer kärlek.

USA har liksom Sverige svåra sociala problem, med segregation, som delvis innehåller misslyckad integration.

Och det kommer inte direkt att gå på en kafferast att samla in alla illegala vapen, som jag tycker att man ska göra, i diverse "problemområden".
Citera
2022-07-05, 08:32
Medlem
grungewhores avatar
Något off topic, men intressant ändå. Observera att Awake The Rapper är misstänkt förövare. Samtliga plattformar hans musik streamas från har plockat bort honom. I Sverige hade han fått P3-pris.

Vad gäller hans budskap så luktar det incel, psykisk ohälsa och missbruk lång väg. Tror inte han har något annat budskap än att han skulle visa sig badass. Inte omöjligt att han är psykotisk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in