Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-07-31, 06:54
  #13
Medlem
L-Y-Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DragonOnWall8
Vi är nu på e05, är inte impad alls.
Tycker den är habil och spännande. Kan tänka mig att man kan störa sig på huvudrollsinnehavaren. Aldrig sett honom tidigare. Både fängelsescenerna och hur polisen metodologiskt arbetar för att knäcka Larry är sevärda. Vi brukar allt som oftast dela omdöme vad jag sett så nyfiken på vad du inte tycker om
Citera
2022-08-08, 01:21
  #14
Medlem
Matsu-sans avatar
Suggestiv, långsam och på något sätt mystisk.
Påminner lite om True Detective utan massor med flum och annat överflödigt.

Verkligen inte något för den rastlösa adhd-personen utan mer för den med tålamod och som gillar Mindhunter-stuk och tempo.

Sett två avsnitt nu och det här slår det mesta av i det mediokra och överflödiga tv-serie utbudet.

För övrigt ganska sjukt att Egerton endast är 33, ser ut att vara närmare 40.. Snubben har verkligen åldrats..
Citera
2022-08-14, 23:57
  #15
Medlem
Matsu-sans avatar
Tyvärr så tappar och haltar Black Bird mot slutet och känns mer standard. Dessvärre långt ifrån David Fincher-nivå.
Mellanmjölk!
Citera
2022-08-16, 13:17
  #16
Medlem
XtraXs avatar
Varför går det endast att ha SDH (Subtitles for the deaf and hard of hearing) undertext på svenska? Sjukt jobbigt.
Citera
2022-08-24, 22:00
  #17
Medlem
fernebos avatar
Tyckte denna var bra och underhållande! Om man är petig kan man såklart klaga på att man sett fängelseskildringen förut och att karaktärerna är lite klyschigt beskrivna, men det är för mig mindre anmärkningar.

Nån klagade på att det var långt från David Finchers nivå och även om jag kan hålla med om att det inte är i klass med Zodiac, så är det i varje fall ljusår bättre än den skitnödiga och tröttsamma andra säsongen av Mindhunter..

8/10
Citera
2022-08-27, 00:22
  #18
Medlem
Matsu-sans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Tyckte denna var bra och underhållande! Om man är petig kan man såklart klaga på att man sett fängelseskildringen förut och att karaktärerna är lite klyschigt beskrivna, men det är för mig mindre anmärkningar.

Nån klagade på att det var långt från David Finchers nivå och även om jag kan hålla med om att det inte är i klass med Zodiac, så är det i varje fall ljusår bättre än den skitnödiga och tröttsamma andra säsongen av Mindhunter..

8/10

Mindhunter säsong 2 utklassar detta, så mycket oklart vad du drömmer om.
Citera
2023-10-31, 22:44
  #19
Medlem
carminaburanas avatar
Sett fram emot länge, men edfer 2 avsnitt har den inte rikgit nått upp till 8.1 betyget. Huvudrollen är fruktansvärt träig och irriterande, går omkring och spänner sig hela tiden. manus och dialog medioker at best. Jag hoppas det blir bättre. Hon som spelar den kvinnliga fbi agenten är också jävligt irriterande.
__________________
Senast redigerad av carminaburana 2023-10-31 kl. 22:54.
Citera
2023-11-01, 06:27
  #20
Medlem
Matsu-sans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Sett fram emot länge, men edfer 2 avsnitt har den inte rikgit nått upp till 8.1 betyget. Huvudrollen är fruktansvärt träig och irriterande, går omkring och spänner sig hela tiden. manus och dialog medioker at best. Jag hoppas det blir bättre. Hon som spelar den kvinnliga fbi agenten är också jävligt irriterande.

Som jag skrev i min recension dvs börjar bra men slutar i pannkaka. Känns som en serie som behövts betydligt bättre slutprodukt och mer budget. Tänk en David Fincher som skriver om och regisserar.
Citera
2023-11-01, 09:18
  #21
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matsu-san
Som jag skrev i min recension dvs börjar bra men slutar i pannkaka. Känns som en serie som behövts betydligt bättre slutprodukt och mer budget. Tänk en David Fincher som skriver om och regisserar.

Mm. Jag har inte sett någon säsong av mindhunter ännu, så det blir nog dem efter!
Citera
2024-02-10, 09:19
  #22
Medlem
GormDenGamles avatar
Precis sett första avsnittet. Mystisk, lugn och lovandd.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback