2022-07-02, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnlitenUggla
Haft samma hobby hela livet i stort sett.

Spelar gitarr, trummor, bas.
Vindsurfar, kitesurfar, kör cross.
Motorcykel på helgerna.
Köper lite projekt som bilar, mc, gräsklippare mm.
Allt för att det är kul att skruva och lära sig mer om vissa modeller etc.

Är resa en hobby? Hmm vetefan. Men jag reser iaf ca 4 månader om året. Ibland blir det ju mer.

Behöver verkligen inte fler hobbys haha. Då får jag sluta jobba helt för att få tid med allt
resa är inget för mig, en vecka utomlands går ju på typ 10k eller nåt, om man inte åker till något billigare land då. som student finns de roligare saker att lägga pengar på just nu. ska jag vara ärlig har man lite ångest över att behöva flytta till lägenhet framöver, finns ingenting man kan göra där, verkligen ingenting! ugh! bättre att bo hemma gratis där man kan greja känner jag just nu men nästa sommar blir det lägenhet, fyller ändå 22 då så då lär man väl ta och växa upp
Citera
2022-07-02, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapitalistkalle
Jag gillar att berätta för folk hur de ska göra och varför.

Det är billigt och ganska roligt.

(I’ve got the posthistorik to prove it.)
jag med, men folk blir bara griniga
Citera
2022-07-02, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rainman
Att köra enduro en solig vårdag är någonting jag verkligen älskar. Helst riktigt svåra endurospår med surhål, branter och bergshällar.
det vore kul å köpa en varsin fiddy med nån polare och leka av sig lite. men de lär väl gå sönder på direkten. så det är nog mer ekonomiskt hållbart med någon riktig maskin gissar jag, men det lär nog inte bli av. gatuhoj står högre upp på listan isåfall
Citera
2022-07-02, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oatmealdementor
Jag är glad att min gitarr är en hobby jag haft kvar sedan barnsben och aldrig övergett drömmen om att bli rockstjärna.
Jag har märkt att jag återkommer till vissa intressen så som jogging, styrketräning, programmering, filma med mobilen, läsa på läsplattan och spela counter strike. Notera att alla hobbys är billiga.

Efter en tid inser jag att jag aldrig har uträttar något ordentligt när jag utövar en viss hobby och byter sedan igen till något annat av de ovanstående. Så går cirkeln runt.

TS låter som en person som får saker gjort och som man kan visa upp att DETTA har jag faktiskt åstadkommit.
det är bra hobbys, att kunna spara pengar är inte så dumt det med! bor som sagt hemma fortfarande så jag har en del sparat också. det blir mycket dötid mellan projekt osv så jag spelar en del jag med, dock inte spelat något senaste 2 veckorna enligt steam, så just nu blir det inte mycket av den kardemumman. men jag jobbar ju 100% och pluggar 50% och bygger högtalare just nu, och ska leva ett liv däremellan.

styrketränar också, när man inte har något projekt på hyllan, typ över vintern eller så

gitarr är dock jävligt fränt, speciellt när man sitter och tar några öl hos någon polare. imponerande när någon drar värsta låten på gitarr/ piano faktiskt
Citera
2022-07-02, 23:23
Medlem
Kapitalistkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrillBitTTT
jag med, men folk blir bara griniga

Ja och det kan ju vara kul!
Citera
2022-07-02, 23:54
Medlem
webbutvecklarens avatar
Citat:
jag byter hobby stup i kvarten. bygga racing drönare, svetsa ihop ett svävande utomhusbord, bygga hifi högtalare, måla warhammer, bygga friggebod, renovera bil, gå med i en bataljon och spela airsoft, läsa någon sommarkurs i programmering. mitt problem är att jag byter hela tiden och det blir otroligt kostsamt att börja om på ny kula och införskaffa allt som krävs för hobbyn. jag kan bevisligen inte heller hålla mig till något billigt heller. man får lite ångest emellanåt. jag tycker det är så förbannat tråkigt att bara ligga hemma och kolla på netflix och vill gärna ha något projekt på g. det behöver inte handla om att lägga flera timmar om dagen på det, men vetskapen att man har något liggandes behövs.

håller ni er till en och samma hobby eller byter ni ofta?
Programmering (både mitt yrke, och hobby) samt furry fandom ^^
Citera
2022-07-03, 01:50
Medlem
BrainDisorders avatar
Fiske!
Det är något jag alltid tyckt om och hållit kärt (tänk tiden man fick åka ut med farsan en tidig morgon och gäddorna skrämdes utav årslagen) men som hamnade i glömska i tonårstiden. Det går att lägga oändligt med pengar på grejer där också, precis som många andra hobbys och intressen.

I och med fisket så har jag också utvecklat andra intressen som hör till djur och natur. Bl.a åtelkamera, fågelskådning, svampplockning, övernattning utomhus etc, campingliv rent allmänt. Det om något är bra för min psykiska hälsa.

När jag var ung så var fotbollen allt men när vi flyttade långt bort så tappade jag intresset.
Citera
2022-07-04, 20:54
Medlem
Gillar att plocka isär elektronik och hitta "felet". Brukar främst göra detta på datorer, där jag även förbättrar dem genom att byta ut gamla delar osv. Det är ett pillig hobby, men rolig.
Citera
2022-07-04, 20:56
Medlem
Bizmarcks avatar
Gammalt klassiskt fylleri är nog min största (och enda) hobby.
Citera
2022-08-27, 14:06
Medlem
murvelkuttas avatar
Vindsurfing kan man verkligen fastna i när man väl kommer över tröskeln att hålla sig på plankan. Tagit många år men nu klarar man lite Heli vändningar jipp någorlunda ..planing verkar som det kommer och går i takt med vindförhållanden .lite som ett måste för vissa tricks.
Jaa modellflyg har nog alltid funnits på agendan med dyra erfarenheter i bagaget.
Citera
2022-08-31, 17:58
Medlem
Citat:
jag byter hobby stup i kvarten. bygga racing drönare, svetsa ihop ett svävande utomhusbord, bygga hifi högtalare, måla warhammer, bygga friggebod, renovera bil, gå med i en bataljon och spela airsoft, läsa någon sommarkurs i programmering. mitt problem är att jag byter hela tiden och det blir otroligt kostsamt att börja om på ny kula och införskaffa allt som krävs för hobbyn. jag kan bevisligen inte heller hålla mig till något billigt heller. man får lite ångest emellanåt. jag tycker det är så förbannat tråkigt att bara ligga hemma och kolla på netflix och vill gärna ha något projekt på g. det behöver inte handla om att lägga flera timmar om dagen på det, men vetskapen att man har något liggandes behövs.

håller ni er till en och samma hobby eller byter ni ofta?

Jag håller mig väll till samma som jag i perioder har mer eller mindre lust att ägna mig åt. Men så kan såklart nya hobbys också tillkomma. Just nu är min största hobby att virka. Och eftersom det är en vanlig fördom när man har den hobbyn så kan jag svara på en gång, nej jag är inte pensionär. Jag är 30 år och har många vänner som också gillar att virka. Och det är dyrare än man tror.
Citera
2022-10-25, 18:55
Medlem
Du är inte ensam.. Jag har dock kommit till punkten där jag gett upp då det är så tröttsamt att påbörja något nytt om och om igen. Listan vad jag tycker är intressant är lång men leksaker blir dyrare och dyrare ju äldre man blir.

Stigcykling
Downhill
Gym (om det en räknas som hobby men la måånga timmar där och still knubbig)
Programmering
Elektronik
Bilar
osv osv

Nu har jag snöat in på kitesurfing men nja.. Jag orkar inte ens titta upp skiten för jag vet att jag slutar inom halvåret. Så nu sitter jag här och bara är värdelös.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in