Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-07-08, 00:38
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymis1992
Vart går gränsen för överdos på en kväll?
Är det farligt att dra 2gram kokain under loppet av 9timmar?
Bör man söka vård?

Fullkomligt ofarligt. Jag brukade gå på 2-3 gram om dagen av god kvalitet och fick bara “hoppande hjärta” när jag festade till det och drog 4-5 samt sket i att sova.

Sov, ät och stressa ned så löser det sig
2022-07-10, 23:14
  #14
Medlem
Tror gränsen går någonstans runt 4-5g över en 7-9h tidsperiod innan det börjar skita sig ordentligt.

Och med skita sig ordentligt menar jag: ordentlig hjärtklappning, extrem paranoja, kraftig puls, svettningar eller rent av att man tuppar av. Vätskebristen kan göra att man då dör om du tuppar av under lång period och inte får i dig vätska.

Risken för hjärtstillestånd ökar säkerligen vid de nivåerna.

Men 2g är garanterat inte kombinerat med större fara under en 9h-period. Såvida ingen bankat ut skiten med fentanyl eller att man kombinerar det med andra läkemedel/benzo.
2022-07-10, 23:23
  #15
Medlem
Beror ju på var du fått det ifrån har du tur eller otur så var det bra saker men det lär du märkt under tiden. Var det ladd så går effekten ur på en timme. Var det massa koffein eller annat så kan sova bli svårt annars är det tipset. Käka, drick, varva ner. Exalera det så ring 112.
2022-07-10, 23:43
  #16
Medlem
Att skrävla om hur uruselt svenskt kokain är tyder på okunnighet och kan vara direkt farligt i såna här situationer. Den genomsnittliga renheten på kokain i Sverige har ökat kraftigt sedan 2015 (till följd av ökad organiserad brottslighet = större konkurrens) och vad gäller beslagen under 2021 är Sveriges medianvärden topp 5 i Europa. Den klassiska bilden av värdelöst ladd i Sverige äger helt enkelt inte längre någon legitimitet.

Se rapport från NFC https://polisen.se/siteassets/dokume...under-2020.pdf samt statistik från EU:s narkotikacentrum https://www.emcdda.europa.eu/data/stats2022/ppp_en

Med det sagt: 2g under loppet av 9h är enbart på grundval av narkotikasort och mängd ingenting att oroa sig över. Det finns dock en mängd omständigheter som kan göra även ett sånt bruk livsfarligt så TS fråga är svår att besvara.
2022-07-28, 22:50
  #17
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ayeflatowl
Lol nej. Kolan i Sverige är överlag dålig och ganska bra bankat.

Ta några alpra och gå och lägg dig.

Fjortis.
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabfrulle
Är det svenskt kokain så får du nog dra i dig minst en 50 gram innan du bör oroa dig för en överdos.

Ni har helt enkelt fel. Dom senaste 5 åren har kolan blivit löjligt bra i Sverige. Inte all så klart men mycket. Och bra kola kan du överdosera även om det krävs en hel del för att det ska bli farligt.

Det är dags för er och gemene Flashbackare att uppdatera er vad gäller detta. Kola var dåligt i Sverige under en lång tid ja, men nu är det helt enkelt jävligt bra. Det beror som tidigare skribent nämner på ökad organiserad brottslighet och konkurrens.
__________________
Senast redigerad av trueforgood 2022-07-28 kl. 23:05.
2022-07-29, 19:22
  #18
Medlem
Onan-erarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymis1992
Vart går gränsen för överdos på en kväll?
Är det farligt att dra 2gram kokain under loppet av 9timmar?
Bör man söka vård?

Äsch Whitney Houston snortade nog mer än så å hon levde i bra många år. Oroa dig inte, snorta på.
2022-08-01, 12:58
  #19
Medlem
GulaFiltens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Ni har helt enkelt fel. Dom senaste 5 åren har kolan blivit löjligt bra i Sverige. Inte all så klart men mycket. Och bra kola kan du överdosera även om det krävs en hel del för att det ska bli farligt.

Det är dags för er och gemene Flashbackare att uppdatera er vad gäller detta. Kola var dåligt i Sverige under en lång tid ja, men nu är det helt enkelt jävligt bra. Det beror som tidigare skribent nämner på ökad organiserad brottslighet och konkurrens.

Indeed. Kolan som jag sugit i mig de senaste åren har varit riktigt bra. Det har varit någon 03:50-utkörning i någon Stockholmsförort med tveksam kvalitet. I detta fall tror jag de hade bankat kolan med tjack, för jag kunde inte sova på 9 timmar efter att redan ha varit vaken i 16.

Så det händer ju att man ibland får skit i kolan, och det kan ju också vara så att den kan vara bankad med något som är giftigare än kokainet i sig. Men 2 gram "standardkola" är inga problem, det är faktiskt en helt vanlig frukost för somliga.
2022-08-01, 13:03
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av symer
För tydlighetens skulle kände jag ett ansvar att påpeka att detta är en extrem överdrift.

Varje år dör svenskar av kokainöverdos, trots det dåliga svenska kokainet. Och då handlar det inte om doser uppemot 50 gram.

Men OnT. 2 gram över 9h är nog ändå ganska lugnt.

Det dör folk varje år av att ha stoppat upp diverse föremål i rektum också.

Att dö av en kokainöverdos är svårt, endast en handfull svenskar per år dör av detta.
Det som kan vara lurigt är om du har ett dåligt hjärta.
2022-08-01, 13:04
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ELKARTELL
Tror gränsen går någonstans runt 4-5g över en 7-9h tidsperiod innan det börjar skita sig ordentligt.

Och med skita sig ordentligt menar jag: ordentlig hjärtklappning, extrem paranoja, kraftig puls, svettningar eller rent av att man tuppar av. Vätskebristen kan göra att man då dör om du tuppar av under lång period och inte får i dig vätska.

Risken för hjärtstillestånd ökar säkerligen vid de nivåerna.

Men 2g är garanterat inte kombinerat med större fara under en 9h-period. Såvida ingen bankat ut skiten med fentanyl eller att man kombinerar det med andra läkemedel/benzo.

Det där tog du nog i från arslet haha, visa gärna källor på att gränsen går vid 4-5 på en 9 timmars period. Möjligtvis ett 20% diskoladd från orten.

Ts, om du dragit rent ladd, 2 gubbar, så ska du nog vara lite orolig. Men har du köpt från Ahmed i orten så kan du vara lugn. Käka 1 valium och gå lägg dig o räkna får så ska du se att du snart är tipptopp igen.
2022-08-01, 14:04
  #22
Moderator
Morfar-52s avatar
(FB) En FAQ om Kokain - Vanliga frågor och svar. /låst
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback