Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2022-07-02, 16:35
  #25
Avstängd
JordenIsPlatts avatar
Hat finns ju ingen anledning att slänga runt om det inte är personligt så visst är någon väldigt falsk mot dig kan du hata den personen när du förstått vad som hänt men hata alla kvinnor även dom som aldrig skulle göra något mot dig är ju bara tramsigt.

Du låter ju bitter och deppkukig ts så börja där istället och ta tag i ditt liv och ryck upp dig. Ignorera kvinnor helt om du inte vill ha med dom att göra men lägga energi på något som man hatar verkar ju rätt meningslöst.
Citera
2022-07-02, 16:36
  #26
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrmisantrop32
Hur ska jag sluta se kvinnor som sexobjekt som kvinnorna i porrfilmer. Jag älskar ju min mamma men jag hatar kvinnor för dom är så ytliga och materialistiska och falska. Hur ska jag komma ifrån det tänket?

Du SKA betrakta kvinnor som objekt. Kvinnor koketterar alltid med att de inte vill bli objektifierade, men det är precis tvärtom. De vill förstås bli uppvaktade och behandlade med respekt, men i slutändan vill de att du ska dyrka deras kropp, och vilja ha deras fitta mer än något annat. I ett bra förhållande är inte objektifierande något dåligt alls.

Ytligheten och materialismen har fått ett väldigt bad rep i dagens diskussion, och konsekvensen av detta blir tydligt i din frågeställning. Du älskar din mamma för att hon är din mamma. Du förväntar dig att kunna ha samma kärlek till en kvinna. Det är ett incestuöst, omoget kärleksbegrepp du håller dig med, och det är ett kärleksbegrepp som omhuldas av samtiden.

Steget ut i vuxenvärlden innebär att du går från att bli älskad villkorslöst, till att bli älskad för det mervärde du tillför andra. Det mervärdet kan vara din kropp, dina handlingar, dina pengar, ditt stöd eller att du skjutsar omkring på din partner när det behövs. Men make no mistake - att vara vuxen är att vara ytlig. Ska du ta vuxna beslut så måste du fråga dig "what's in it for me?". Att älska eller bli älskad för något du är "innerst inne" är bara bullshit, och något man bör ha växt ifrån när man är tolv.

Om du inte accepterar ytligheten, så kommer det gå åt helvete för dig. Du kommer bli utnyttjad och cuckad. Du kommer bli kvar i förhållanden där du inte får ligga, och ställa upp på saker utan att få något tillbaks. Du är ytlig, kvinnor är ytliga. Det är helt i sin ordning.

Om du blir bortvald och förklarar det med att den som valt bort är "ytlig", så måste du kolla dig själv i spegeln och ställa några tuffa frågor. Varför är det ingen som fattar att du är en fin kille innerst inne? ÄR du ens en fin kille innerst inne? På vilket sätt skulle det där fina komma någon annan människa till godo.

Sluta förvänta dig villkorslös barnkärlek, och inse att det är skillnad på att vinna mammas kärlek, och på att vinna någon annans kärlek.
Citera
2022-07-02, 21:34
  #27
Medlem
dooeys avatar
Sluta med att dra alla över en kam. Själv tror jag att riktig äkta kärlek är ovanligt eftersom att riktiga äkta människor är ovanliga, oavsett kön nuförtiden. Men feminismen och HBTQ har gjort många svenska kvinnor till manshatande lesbiska mensmonster ja.. det innebär dock inte att alla kvinnor är det. Asiatiska kvinnor brukar vara finare till sin personlighet men det finns även svenska bra kvinnor också. Tyvvär är de oftast då upptagna och därför ser man oftare rasblandade par nuförtiden. Ja så är det bara.
Citera
2022-07-02, 22:21
  #28
Medlem
CompressorVanes avatar
Genom att inte ha med dem att göra.
Talar de till dig, svara artigt och vänligt.
Men där slutar det också.

Deras beteende kommer ikapp dem, och då är det inte roligt längre.

Ta hand om din mor.

Jag lovar, att hata dem hjälper inget, låt dem hålla på, sköt ditt. Jobba, tjäna pengar, ha kul.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback