Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-07-01, 19:53
  #1
Medlem
postvagns avatar
Hej,

Vet inte om denna tråd ska ligga här eller i "övriga operativsystem". Mod får flytta isf.

Går det att ändra/lura Word att jag gör t.ex. vissa ändringar på ett datum som redan passerats eller rent av i framtiden?

Dvs, om ett dokument innehåller text som kommenterats under fliken "granska", kan jag svara på den kommentaren men få Word att visa datum då svaret skrevs som nåt annat än vad som faktiskt skett? Både bakåt och framåt...
Citera
2022-07-01, 20:01
  #2
Medlem
Eponumoss avatar
Tidigare gick det utmärkt både att justera systemets klocka/datum och manuellt ändra dokumentets metadata med annat program

Har inte testat det själv på långt tid nu, men det torde väl inte bara omöjligt.
Citera
2022-07-01, 20:35
  #3
Medlem
En word fil är egentligen en zip fil. Packar du upp den kan du redigera vad som helst väldigt enkelt.
Citera
2022-07-01, 20:37
  #4
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zizty
En word fil är egentligen en zip fil. Packar du upp den kan du redigera vad som helst väldigt enkelt.
Ja, tror det är 7zip som man kan enkelt hantera en docx-fil som en zip, och redigera innehållet.
Citera
2022-07-02, 00:17
  #5
Medlem
postvagns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
Tidigare gick det utmärkt både att justera systemets klocka/datum och manuellt ändra dokumentets metadata med annat program

Har inte testat det själv på långt tid nu, men det torde väl inte bara omöjligt.

Jaha, men det var sjukt bra info du delade med dig av här. Kan rekommendera citatfunktionen förövrigt...

Citat:
Ursprungligen postat av zizty
En word fil är egentligen en zip fil. Packar du upp den kan du redigera vad som helst väldigt enkelt.

Och vad är egentligen tid? Makes u think...

Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Ja, tror det är 7zip som man kan enkelt hantera en docx-fil som en zip, och redigera innehållet.

Tänkvärt!
Citera
2022-07-02, 03:30
  #6
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av postvagn
Jaha, men det var sjukt bra info du delade med dig av här. Kan rekommendera citatfunktionen förövrigt...
Hade jag haft tillgång till Word hade jag förstås kunnat testa åt dig, men nu får du allt prova själv.

Korrigering av metadatan och ändring av systemets klocka är inte beroende av varandra utan två olika sätt för att lösa samma problem. Var väl lite otydligt, kan jag tycka.

Citerar man första inlägget i en tråd blir man placerad på folks shit-list, så undvik det. Bara en rekommendation i all välmening.
Citera
2022-07-05, 23:01
  #7
Medlem
postvagns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
Citerar man första inlägget i en tråd blir man placerad på folks shit-list, så undvik det. Bara en rekommendation i all välmening.

Gäller detta exklusivt här? Aldrig stött på annars.

Jag menar, hur ska jag (som TS) annars veta om du svarat?
Citera
2022-07-18, 01:01
  #8
Medlem
Det finns ett enklare alternativ och det är att deaktivera datumstämplarna totalt.


Tools > Options > Security > checka boxen ” Remove personal information from file properties on save” och spara så raderas datuminfon på dina inlägg.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback