• 1
  • 2
2022-06-30, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Granit66
Nej bankerna. Hur kan man inte enas om samma format

Killen har ju Swedbank, världens sämsta bank.

Jag har även jag dessvärre Swedbank, kan inte ens logga in på mobilen om den inte är ansluten till wifi.

Får access denied om jag kör via mobildata.

Får global term user id när jag ska göra överföringar och hela sidan blir felkrypterad.

Detta på min iphone 13 pro.

Ser ut som man ska göra en online betalning år 1999.

Skräp
Citera
2022-06-30, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maybenana
Hej,

Jag försökte överföra pengar från Avanza till mitt swedbankkonto och behövde lägga till en ny mottagare. Det står att kontonumret är ogiltigt trots att allt var korrekt inskrivet enligt Swedbanks mall. Efter en snabb googling blev jag inte klokare. Jag har testat på olika sätt men det blir bara ogiltigt. Siffrorna ska stämma men jag förstår inte vad felet är.

Nu undrar jag, har någon annan varit med om något liknande? Vet någon vad jag kan göra för att det ska bli rätt?

Önskar seriösa svar.

Testat att ange mottagande kontonummer i IBAN-format? Googla Swedbank iban, där finns hur man formaterar sitt kontonummer till IBAN format.
Citera
2022-06-30, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barnabyhimself
Testat att ange mottagande kontonummer i IBAN-format? Googla Swedbank iban, där finns hur man formaterar sitt kontonummer till IBAN format.
Det kanske hade fungerat, men jag ringde kundtjänst och fick hjälp med problemet. Nu är det löst! Men tack för förslaget
Citera
2022-06-30, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bidencrackhead
Killen har ju Swedbank, världens sämsta bank.

Jag har även jag dessvärre Swedbank, kan inte ens logga in på mobilen om den inte är ansluten till wifi.

Får access denied om jag kör via mobildata.

Får global term user id när jag ska göra överföringar och hela sidan blir felkrypterad.

Detta på min iphone 13 pro.

Ser ut som man ska göra en online betalning år 1999.

Skräp
Haha det låter faktiskt riktigt ruttet, konstigt att det inte fungerar med mobildata.
Citera
2022-06-30, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maybenana
Haha det låter faktiskt riktigt ruttet, konstigt att det inte fungerar med mobildata.

Kanske beror på att mitt telefonnummer är colombianskt ime jag bor i Colombia. Men de fungerar med Wifi.

Riktig skit bank iaf.
Citera
2022-07-01, 16:23
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bidencrackhead
Du kan få mitt konto nummer istället grabben.

Vad är det du inte förstår?

Du skriver in ditt clearningnummer utan streck därefter kontonummer utan streck.

Du överför till ditt privatkonto, inte sparkonto.

Fungerar inte detta kontaktar du Avanzas support o frågar om Putin har hackat dom.

Väl mött!

Privatkonto eller sparkonto gör detsamma.
Citera
2022-07-01, 20:23
Medlem
OrangePicks avatar
Det är skrämmande att vi inte har kommit längre än att det här fortfarande är ett problem. Hur svårt kan det vara att skapa kontonummer där man inte regelbundet behöver sitta och trixa med vilka siffror eller bindestreck som ska eller inte ska vara med.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in