Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 9
  • 10
2023-04-05, 08:44
  #109
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snasavglas
Ja precis, du har noll inflytande över mina beslut i tillvaron. Det gör varken från eller till för mitt mående, jag gör dig en tjänst även om du inte begriper det ännu. Du behöver egentligen få en rejäl omgång spö så att du drar huvudet ur ditt eget rövhål någon gång men tyvärr är det inte praktiskt genomförbart.

Hahahahahaha, seriöst. Prata om våld? Du har alltså inte lämnat högstadiet.
Citera
2023-05-15, 19:32
  #110
Medlem
Många av dina iakttagelser är korrekta, och branchen ser ut som du säger. Det finns många som innerst inne håller med dig och känner likadant. Du kan vara glad att du har förmågan att se igenom de fasader som målas upp.

Men det gagnar inte dig att odla denna bitterhet och det är sannolikt att din negativa energi sabbar för dig.

Det är ett faktum att yttre omständigheter, personlighet, medfödd talang, otur, röta inom IT-branchen och annat kan vara delfaktorer i din olycka. Men det är fortfarande ett förlorande mindset att fokusera på detta och ansamla negativ energi.

Fattar att det är irriterande att höra detta och ofta vill man ju slå in pannbenet på folk som kommer och vill peppa en när man är inställd på att alla omständigheter är skit och att världen suger. Men jag hoppas att du kan slå i botten med bitterheten och sedan studsa upp till ytan igen.

Vad är ditt mål? Du måste välja mellan två saker:

1. Fortsätta slå ifrån dig alla förslag om att annamma en positivare inställning, ansamla enorm negativ energi, skylla allt på andra eller yttre omständigheter. Du kanske kan starta eget företag, sitta och programmera små appar/discord bottar eller nåt sånt och tjäna pengar men det kan bli svårt att lyckas landa ett jobb inom en organisation med andra kollegor. Du kanske däremot kan känna nån slags känsla att du är "sann mot dig själv" eller att du har "integritet" och inte är "ytlig". Frågan är om du då kommer leva ett liv som är särskilt roligt och positivt. Dåligt drar åt sig dåligt, och så är det även med attityd.

2. Känn dig nöjd med att du genomskådat hur saker och ting förhåller sig, acceptera att det är så det är, och gräv ner stridsyxan. Tänk sedan att du ska lära dig bli absolut bäst av alla på att fjäska för rätt personer, och alla andra löjliga grejer man måste hålla på med. Du vet ju exakt hur det funkar, så joina game:et och spöa alla andra. Du har ett övertag mot de andra eftersom du vet exakt vilka parametrar du måste satsa på. Dra och lyft skrot och klipp dig. Satsa på att bli så grym du bara kan bli i det ruttna systemet. Rätt som det är så kanske du märker att du blivit positivare, hamnat i ett sammanhang du trivs i och har en positivare aura. Då kommer du dra till dig mer framgång och positiva saker kommer att hända.

Vill att du ska svara på denna frågan:

Har jag någon poäng över huvud taget i det jag skrivit? Eller är allt jag skrivit 100% fel? Förklara isåfall varför. OBS - detta är en kuggfråga
Citera
  • 9
  • 10

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback