Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2022-10-26, 01:11
  #61
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myztico
Du verkar inte ha så stor erfarenhet av tjejer om du tror att bilden dom målar upp på sociala medier faktiskt är hur dom ser ut... Lite kritiskt tänkande och mognad skulle antagligen hjälpa dig en bra bit på vägen. Du är den manliga motsvarigheten av en 16 årig tjej som är deprimerad för att hon inte ser ut som hennes favvo influencers redigerade och poserade bilder.

Exakt. Både vad gäller personlighet och utseende så är det fejk. Det är en plsts för uppmärksamhet och marknadsföring. Folk måste växa upp och sluta söka bekräftelse och sluta vara lättlurade. Så fort jag får mer pengar ska jag isolera mig, samhället har blivit cancer
Citera
2022-10-26, 01:12
  #62
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vervez
Jag lämnade skiten redan på den tiden när det enbart handlade om facebook eller instagram och rekommenderar att du gör der också. Whatsapp etc. är väl acceptabelt.


Bra, behövs fler som dig
Citera
2022-10-26, 01:18
  #63
Medlem
Pungpuckels avatar
Jag kan ha tittat på TikTok 5min i mitt liv, insåg efter dessa minuter att det inte var bra.
Ingen social media är "bra" men TikTok är rent dränerande.

Du måste lägga ner det där, du har förlorat dig själv tror jag.
Kanske dags att upptäcka ditt rätta jag igen.
Citera
2022-10-26, 01:31
  #64
Medlem
Jag har en helig regel som jag införde när jag blev sjuk för ett par år sen mycket på grund av att jag hade fastnat. Flydde in i det, att glo i telefonen när jag var hemma hos kompisar men jag orkade iten med folk. Kände att det blev en stress också.

Köp så liten smartphone du kan, exempel Google pixel 4a eller nyare compackt modell.
Ha en urgammal laptop eeePC laptop med HDD som knappt orkar driva skiten som jag öppnar Facebook på ibland och den är så jäkla seg så den orkar inte visa videos så slipper man fastna i amerikanska negers som ställer till det. den duger att kolla om vänner skriver till en och lite till.

Regel ett ha inga sociala appar på telefonen. En mindre telefon hjälper dig... Det blir plottrigt smått och jobbigare och du tänker att äh det där kan jag kolla när jag kommer hem.
Regel två fixa för gammal dator som får slaska sociala media och den har du bara till det inget annat.

Börja göra mer saker som inte har med nätet att göra, läs en pappersbok. pyssel, baka, slicka din flickvän, kolla årstiderna och låt det styra , "nu kan man plocka äpplen", kolla geocaching eller vad som helst. Det ger äkta kunskaper och du blir bra mycket mer tillfredsställd när du känner att du kan något som du som har med dig för evigt.

Mins du något kul på sociala medier för ett år sen som di verkligen tar med dig i själen ?

Jag själv har mer kul av riskettan på motorcykelkursen, trotts att jag inte fullföljt utbildningen så var den enda kursen roligare och ger ett bättre minnen än det mesta på nätet. jag vandrar lite i naturen och tänkte fan det är fan så jävla häftigt att vara här ute och känna allt med kroppens alla sinnen och det klår en miljon bilder man kollat på nätet.

På datorn försöker jag skapa betydligt mer, lär mig grunderna i Blender, Fusion360, har skrivare och skriver ut saker jag skapat själv. Lite Html, Skapa musik med mera i stället för att bara ligga där som en bäbis som bara blir matad utan egen vilja.
__________________
Senast redigerad av Brodrude 2022-10-26 kl. 01:42.
Citera
2022-10-26, 13:22
  #65
Medlem
Det är därför jag inte har facebook eller tiktok. På instagram kollar jag bara på roliga memes eller vad 'dagens rätt' är på lokala restauranger. Det är bäst så eftersom man annars blir så himla distraherad. Jag har också twitter där jag följer konton där man diskuterar 'self-improvement' och dylikt. Alltså mer för inspiration och som motgift mot all annan skit som man matas med.

Jag kan ärligt talat rekommendera att man avstår från de flesta social medier.
Citera
2022-10-26, 13:47
  #66
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungpuckel
Ingen social media är "bra" men TikTok är rent dränerande.

Word.

Tiktok är lätt den ”värsta” av dem. Om du börjar med att lägga ner Tiktok så kommer du lägga ner allt annat successivt eller åtminstone minska användningen. Det är för du inte får samma ’fomo’ känsla, du får notiser på andra appar och det är ett större community, inte slumpmässigt eller lika anonymt som gör att din hjärna ständigt vill veta vad som kommer/händer nästa scroll. Anledningen till att tiktok är så osäkert är just för deras regelring suger, det är ju ändå en kinesapp tillskillnad från Meta-apparna.

Jag brukade faktiskt vara en rutinerad scrollare på tiktok, höll på i några månader. Hade tidigare motsatt mig appen helt, men under pandemin gav jag mig. Av mina erfarenheter kan jag säga att man blir helt dum, så jag förstår dig. Jag lyckades slita bort mig därifrån genom att jag började en liten spirituell resa, mest för avslappningens skull och återställning. Så jag bytte fokus helt enkelt.

Försök byta ut tiktok till reels på instagram och använd reddit om du inte redan gör det. Sålänge du blir av med den app som suger åt sig mest energi så kommer allt annat lösa sig.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback