Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2006-06-28, 03:32
  #1
Avstängd
Criticals avatar
skulle villja beställa lite imovane... tänkte beställa från spanien (känd internet shop) så nu behöver jag veta vad imovan heter på spanska eller e Sonata likvärdig med imovane?
Citera
2006-06-28, 03:34
  #2
Medlem
Nemesis1s avatar
Limovan borde vara ett av namnen som zopiklon säljs som... Men precis som i Sverige kan drogen ha flera namn även i Spanien...
Citera
2006-06-28, 03:36
  #3
Avstängd
Criticals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Limovan borde vara ett av namnen som zopilon säljs som... Men precis som i Sverige kan drogen ha flera namn även i Spanien...
Limovane.. finns inte på den sidan hur va de med soloft då? gillar att droppa en till två imovan å röka en fet sen.. snurrar på lite extra då
Citera
2006-06-28, 03:41
  #4
Avstängd
Sök efter Zopiklon inte Zopilon som Nemesis hade skrivit!
Annars är Stilnoct också helt okey, Zoplidiem eller liknande stavas det tror jag!
Citera
2006-06-28, 03:45
  #5
Avstängd
Criticals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volume
Sök efter Zopiklon inte Zopilon som Nemesis hade skrivit!
Annars är Stilnoct också helt okey, Zoplidiem eller liknande stavas det tror jag!


aaa ok jo jag ska söka efter de namnet, stilnoct är bra testat de också men nu fanns inte de heller.. nån som vet om Sonata e jämförbar med imovane eller`?
Citera
2006-06-28, 04:10
  #6
Medlem
Eelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Critical
aaa ok jo jag ska söka efter de namnet, stilnoct är bra testat de också men nu fanns inte de heller.. nån som vet om zoloft e jämförbar med imovane eller`?

Haha, Zoloft är SSRI och ges inte till folk med sömnbesvär/insomnigsproblem.
Imovane är ett sömnmedel, bara. Ingenting annat.
Du kanske borde veta mer om de läkemedel du beställer

Jag hänvisar annars till http://www.fass.se/


EDIT: stavgrejs
Citera
2006-06-28, 04:23
  #7
Avstängd
Criticals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eels
Haha, Zoloft är SSRI och ges inte till folk med sömnbesvär/insomnigsproblem.
Imovane är ett sömnmedel, bara. Ingenting annat.
Du kanske borde veta mer om de läkemedel du beställer

Jag hänvisar annars till http://www.fass.se/


EDIT: stavgrejs
alltså jag e ju helt yr.. för mycke holk menar ju.. Sonata - Insomning, e de som imovane?
Citera
2006-06-28, 05:24
  #8
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volume
Sök efter Zopiklon inte Zopilon som Nemesis hade skrivit!
Äsch då, var lite för lätt på handen då jag tryckte ner "k"... Nåja, jag skall redigera inlägget...
Citera
2006-06-28, 09:02
  #9
Avstängd
Herr Papavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Äsch då, var lite för lätt på handen då jag tryckte ner "k"... Nåja, jag skall redigera inlägget...

Jag som trodde du var en gosse med stadigt handslag
Citera
2006-06-28, 09:27
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Volume
Sök efter Zopiklon inte Zopilon som Nemesis hade skrivit!
Annars är Stilnoct också helt okey, Zoplidiem eller liknande stavas det tror jag!
Zolpidem heter det väl? rätta mig om jag har fel
Citera
2006-06-28, 10:24
  #11
Medlem
Tangorabatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SunGame
Zolpidem heter det väl? rätta mig om jag har fel

Du har helt rätt!

Critical - Sen så hade jag skippat sonata om ja vore du.Funkar inte så bra. Och när du söker på utländska sidor så testa Zopiclone, Zimovane, Limovan...
Citera
2006-06-28, 10:42
  #12
Avstängd
Brofsteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Critical
skulle villja beställa lite imovane... tänkte beställa från spanien (känd internet shop) så nu behöver jag veta vad imovan heter på spanska eller e Sonata likvärdig med imovane?

Citat:
Actualmente se utilizan más los fármacos que actúan sobre receptores benzodiazepí-nicos, como las benzodiazepinas, la ciclopirrolonas (zopiclona) o las imidazopiridi-nas (zolpidem). Todos estimulan la transmisión GABAérgica al unirse al receptor benzodiazepínico.

kan alltså söka på zopiclona och zolpidem. Dessa substanser påverkar transmissionen av GABAreceptorer på ett liknande sätt som benzodiazepiner.

Detta är en bra sida!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback